DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Hva har tatt livet til det Norske Næringsliv??
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
MAgger'n
Främling
Främling

Ble Medlem: 22 Mai 2004
 Hva har tatt livet til det Norske Næringsliv??

Hva mener DERE er grunnen til at norsk næringsliv dør?

Jeg ser det er mange her inne med veldig spredde politiske syn. Men hva ville dere ha gjort for å få liv i det norske næringslivet igjen ?

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 22:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Fjernet arbeidsgiveravgiften, revisorplikt, innsendelsesplikt, momsplikt, skatteplikt etc. Næringslivet sliter med skatter, avgifter, papirmølle og byråkrati...

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 23:09
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Økt offentlig satsing på forskning og utdanning og mer støtte til nysatsning. En stor del av oljefondet bør investeres i norsk næringsliv.

Som svar i QIQrrr, man bør i allefall gå over byråkratiet og trimme bort unødvendighetene. Dette bør gjøres med hekketrimmer og ikke skurtresker for å sikre at målene ved byråkratisk kontroll opprettholdes.

Mange grupper bør vise større moderasjon lønnsoppgjøret. Eventuelt ville det vært greit om prisene ble senket i stedet for at lønnen ble øket, men dette er trolig en umulighet.

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 23:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
En ting er skatter og avgifter. Noe annet er at Norge har prestert å bli et høykostland med priser og lønninger som ligger noen hakk over selv mange andre industrialiserte, vestlige land. Da gjelder det å være sabla smart for å kunne lage produkter utenlandske kunder vil ha, når prisen blir såpass høy.

InnleggSkrevet: Lør 29 Mai 2004, 00:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
MAgger'n
Främling
Främling

Lønningene må vere høye p.g.a. de høye skattene.

Jeg bare lurer på hvorfor INGEN, ABSOLUTT INGEN vil senke skatte/avgiftsnivået i norge? Det er jo helt sykt.

f.eks. i sverige; det er billig mat, det er billig å bo, avgiftene er lave, de har gode veier, og har ikke mer enn 1 bomstasjon i hele landet og det er på Svinesund!

Politikerene i Norge er naive og helt blinde innen Macro-økonomi.
For et fantastisk sted Norge kunne vert hadde ikke det vert for det blinde, inkompetente demokratiet vi har i dag.

"gratis barnehage til alle" bla bla bla.

I SAY " WHATS UP WITH TAHT DAWG?!"

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 14:35
MAgger'n
Främling
Främling

Mr_Pin skrev:
Økt offentlig satsing på forskning og utdanning og mer støtte til nysatsning. En stor del av oljefondet bør investeres i norsk næringsliv.

Jeg er heller mer for å sette skatter og avgifter lavt, da blir det lett for bedrifter å etablere seg uten støtte. Det at staten skal ta fra de bedriftene som allerede har greid seg, og gi bort til det "de" tror kan gå bra blir feil. Heller lave avgifter og skatter til alle, og de som greier seg fortjener det og de som ikke greier seg har ikke fortjent det. Mer rettferdig det synest jeg.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 14:48
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004
MAgger'n skrev:
Heller lave avgifter og skatter til alle, og de som greier seg fortjener det og de som ikke greier seg har ikke fortjent det. Mer rettferdig det synest jeg.

Hvorfor er det rettferdig da?

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 18:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet