DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Finnes det noe forhold etter Utroskap - ???
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
wildkata
Gjest

Finnes det noe forhold etter Utroskap - ???

Hei jeg bare lurte på en ting. Hvis den ene parten i et forhold er utro - er det da noen mulighet til og redde forholdet ???

Jeg har min klare mening om dette emne, men skal ikke la den komme frem ennå.

Forestn hva er utroskap for noe ??? er det å gå til sengs eller holder det med å ha et nært venskapsforhold til en av det andre kjønn ???

Barer lurer hva dere synes jeg...

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 11:54
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Finnes det noe forhold etter Utroskap - ???

Muligheten er der, men det blir nok veldig vanskelig..

Og man må du kunne ha så nære venner man vil? Jeg mener at utroskap er sex.. Men jeg vil hatt minst like vanskelig for å tilgi at min kjære var skikkelig forelska i noen andre, som om han hadde hatt sex med henne.

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 14:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

Hmm.. er et kyss utroskap?

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 14:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Kyssing

Ikke etter mine definisjoner. Men det kan være like ille i enkelte situasjoner.

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 14:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
plysjhai
Gjest

Jeg syns ikke et nært vennskap er utroskap, så lenge det holder seg til vennskap. Så fort det går over til no mere blir det no helt annet.
Sex er helt klart utroskap, oxo klining og sånt.
Med kyss er det avhengig hvordan det er.. Et sånn fort kyss på kinnet, eller "bestemorkyss" eller sånn som man gav mamma og/eller pappa da man var små vil ikke jeg karakterisere som utroskap.
Men det er jo meg da...

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 14:26
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Kommer det ikke litt an på hva som ligger bak kysset om det er utroskap eller ikke da? liksom hvis du kysser en du liker _veldig_ godt på munnen.. (uten tunge) og hadde det ikke vært for at du har kjæreste så hadde dere nok begynt å kline.. men _han_ og ikke du stopper det hele.. er det utroskap?

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 14:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Utroskap

Jeg mener det finnes to typer utroskap.. følelsesmessig og fysisk. Jeg vil definere denne situasjonen som følelsesmessig utroskap.

InnleggSkrevet: Tor 04 Okt 2001, 15:56
Shrinkie
Främling
Främling

Ble Medlem: 23 Mar 2003

Om det er mulig å redde forholdet? Kommer veldig an på da.
Har man vært sammen en forholdsvis kort tid, og han/hun er utro, er det kanskje større risk for personen kommer til å være utro igjen. Det kan også være vanskeligere å snakke ut om det som har skjedd siden man kanskje ikke er så close som man er når man har vært sammen i en lengre periode.
Kommer også veldig an på om personen hadde en one-nigth-stand med en person han/hun ikke kjente veldig godt, eller om det har skjedd flere ganger med samme personen.
Er uansett veldig viktig å snakke ut om det og prøve å finne ut årsaken til hvorfor partneren har vært utro. Gi personen som er utro sjans til å forklare seg.
En annen faktor er åssen man får vite om utroskapet. Om man får vite det av andre eller av partneren. Om man får vite det av andre bygger ikke det akkurat opp tilliten i et forhold. Om partneren er den som forteller det, så viser det ihvertfall at han/hun vil stå rette med den han/hun har gjort.

Personlig mener jeg at utroskap ødelegger veldig mye av tilliten som et forhold er bygd opp av. Om det er mulig å bygge opp den tilliten igjen er vanskelig å si. Det veit man ikke før man har vært i den situasjonen.

Hva utroskap er? Jeg tror at de fleste forhold har "retningslinjer" som forteller hvor langt partneren har lov til å gå. Noen har såkalte åpne forhold hvor man har lov til å ha sex med andre så lenge man ikke har følelser for den man har sex med. Men de fleste setter vel en grense ved sex. Kyss er vanskelig å si. Det er kanskje enklere å tilgi om partneren har klini annen, enn hvis han/hun hadde sex med en annen.

Jeg hadde uansett blitt forbanna på kjæresten min om han hadde kysset en annen jente,

InnleggSkrevet: Søn 07 Okt 2001, 23:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
MMmmia
Gjest

*enig med BSDgirl*

er han/hun følelsesmessig utro, kan det ofte være MER sårende enn sex.. tilfeldig sex er ofte uten følelser? hvertfall sånn jeg har oppfatta det..ikke tilhenger av tilfeldig sex..

InnleggSkrevet: Fre 12 Okt 2001, 20:59
    Til Toppen 
eViLiE
Gjest

Jeg mener at et nært vennskap ekke utroskap..Man må jo få lov til å ha noen close venner selv om man er i et forhold..
Utroskap er etter min mening: klining+++

InnleggSkrevet: Ons 17 Okt 2001, 21:41
    Til Toppen 
sLins
Gjest

Alså.. er dere så rosenrøde at dere tror det er mulig å være i et forhold i flere tiår uten å være utro?
Det er jo helt tåpelig. Egentli tror jeg utroskap er mye mere vanlig enn det som går fram. Hva er egentli problemet om din partner er utro, så lenge du ikke får vite det? Det gjør meg ingenting. Hvis min partner hadde vært utro uten at jeg visste noe, og han fremdeles forble hos meg, så er jo ingenting bedre enn det. Da veit han tydligvis hvor han trives best, og ville bare forsikre seg om det? Jeg tror egentli' det er sunt å være utro. Man finner ut hvor man har det godt, og man får litt spenningn og avveksling i hverdagen.. Dessuten er man vel egentli' ikke årntli' utro før man elsker en annen. Sex er bare en nytelse. Skal ikke det være lov?

InnleggSkrevet: Man 22 Okt 2001, 23:04
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Jeg mener at utroskap er noe som ikke fører noe godt med seg. Får partneren din vite det så ville hun/han mest sannsynlig bli veldig såret, og begynne å tenke at det var noe galt med en selv.. Og man trenger da ikke å elske den man har sex med for at det skall være utroskap! Har man (positive) følelser for en annen person i det hele tatt og man går til sengs med den personen så vil jeg si at du er utro.. elsker du en annen så er du følelsesmessig utro, men det kan man ikke styre.. følelsene våre lever sitt eget liv...

Men iallefall, lever man i et monogamt forhold så er man utro hvis man har sex med en annen..

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 07:45
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
sLins
Gjest

Hvis man ser på det å ha sex med noen, som å gi noen en klem, bare at sex er seff mye større nytelse, hva er da gale i å gi noen klem da? Er kun ren nytelse, og ingenting annet.

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 11:21
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Det er ikke noe galt i å gi noen en klem...

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 13:03
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

*henge opp røde roser*

Ja, det er mulig å være i et forhold i flere tiår uten å være utro. Det er nok mange som ikke klarer det, men umulig er det ikke. Hvis man virkelig, (og da mener jeg _virkelig_) elsker hverandre, skulle det ikke være noe problem.

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 15:49
sLins
Gjest

Re: *henge opp røde roser*

Hvorfor kan man ikke VIRKLIG elske noen og samtidig ha en elsker?

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 17:22
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Man svikter jo den man da elsker.. går bak ryggen hans/hennes....

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 17:24
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
sexy
Gjest

Ikke vet jeg.......

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 17:27
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Hvis man VIRKELIG elsker noen, så har man ikke bruk for en elsker.

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 17:28
sexy
Gjest

Hallo Marianne!!

Hallo, hvorfor svarer du ikke.....

InnleggSkrevet: Tir 23 Okt 2001, 17:29
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet