DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Forklaring, takk.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Atahualpa
Gjest

Forklaring, takk.

Kan noen forklare meg nøyaktig hva det å være forelsket innebærer? Når vet man at man er forelsket?
Ikke svar med standard: "Du vet når du vet det" eller noe annet bullshit. Jeg ønsker at noen kunne gi meg eksempler på hvordan det føles etc... Er det forskjellige typer forelskelse?

InnleggSkrevet: Lør 19 Mai 2001, 22:26
    Til Toppen 
Puseklatt
Gjest

Re: Forklaring, takk.

forelskelse og kjærlighet eksisterer ikke. det er bare noe noen har funnet opp fordi de mente at det hadde vært en god ide om man fikk folk til å tro at de elsket hverandre. enkelt og greit. jeg tror det er sånn det er.

InnleggSkrevet: Søn 20 Mai 2001, 11:47
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Ikke for å protestere, men hvordan skal man forklare følelsen å være forelsket da? Ihjelsjarmert?

InnleggSkrevet: Søn 20 Mai 2001, 21:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Gjest

Før var jeg en tviler, nå er jeg ikke lenger riktig sikker

Nå veit jo ikke jeg om du funker på samme måte som meg, men jeg kan iallefall si noe om hvordan forelskelse føles for meg.
En klem fra bortimot hvilkensomhelst jente føles ganske god. Men er det jenta jeg elsker, da er jeg i gledesrus i en time eller to etterpå. Idetheletatt en følelse jeg har null kontroll over - jeg bare er med på turen nærmest.

InnleggSkrevet: Søn 20 Mai 2001, 21:36
    Til Toppen 
Puseklatt
Gjest

forelsket eksisterer ikke.

InnleggSkrevet: Man 21 Mai 2001, 22:28
    Til Toppen 
Grebgas
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003

For DEG gjør den kanskje ikke det....
ikke snakk for andre enn deg selv..
Dessuten tror jeg du har vært forelsket.. høres mest bitter ut... *kleM*
____

Kverulant: Puseklatt (---.nuclearzone.no)
Dato: 05-21-01 23:28

forelsket eksisterer ikke.

InnleggSkrevet: Tir 22 Mai 2001, 19:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sLins
Gjest

når jeg blir forelsket kribler det over hele kroppen, jeg blir helt godwhatdoidonow, og i tillegg kjempehyper, gla', og det eneste jeg vil og gjør er å tenke på ham dagen lang og vil være sammen med ham hele tiden.
men så synes jeg det begynner å bli litt vanskli' å skille mellom når man bare er betatt, og når man er forelsket, og når man bare er seksuelt tiltrukket..
det er en værre ting.
kjærlighet kan jeg egentli' ikke beskrive.. for det er ikke sånn skytende, klar følelse føler jeg.. så hm.. jah.
sånn er jeg skapt. jeg vet ikke åssen andre føler tingogtang.

InnleggSkrevet: Tir 29 Mai 2001, 11:49
    Til Toppen 
Shrinkie
Främling
Främling

Ble Medlem: 23 Mar 2003

Er litt forskjell på om det er avstandsforelskelse hele tiden eller om man blir sammen med den personen man er forelska i etterhvert.
Hos meg bynner det gjerne med en kribling i magen/brystet. Kjennes ut som det kiler. Og jeg får lyst til å se den personen jeg liker hele tiden. Og hvis den gutten sier noe som kan oppfattes slemt, så tar jeg det 50 ganger værre opp enn ellers. Kan få en vond klump inne i meg.
Jeg merker det best at jeg er forelska ved at humøret mitt svinger noe helt sinnsykt! Enten så svever jeg enten oppi skyene, og smiler og ler hele tiden, eller så er humøret på bånn, fordi jeg tror at han kanskje ikke liker meg.
Av og til kan andre også se at man er forelska. På ungdomsskolen så skjønte jentene i klassen at jeg var forelska omtrent før jeg skjønte det selv, for øynene mine strålte hver gang den gutten jeg likte snakka til meg. Og jeg klarte ikke å skjule det... I tillegg rødma helt ukontrollert når han snakka med meg... Det var da jeg oppdaga at forelskelse også var vondt... han visste at jeg var forelska, men han var ikke interessert i å være mer enn en venn. Jeg var forelska i han i to år, og i den perioden var han sammen med ei jente i et halvt år.. det gjorde jævli vondt!

Jeg tror at mye ved forelskelsen er savn. Savnet etter nærhet, savnet om å være sammen med den personen hele tiden. Og drømmer!

Noen forskere hevder at forelskelsen varer max i 3-5 år... Håper det ikke stemmer...

InnleggSkrevet: Tir 29 Mai 2001, 16:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

Når jeg er forelsket så prater jeg om han jeg er forelsket i hele tiden.. og man kan se det på meg.. de som er (lykkelig) forelsket gløder på en måte.. når den du er forelsket i er forelsket i deg også, får du som regel myyyye bedre selvtillit, mens er den det ikke får du dårligere selvtillit, og går rundt og tenker; "hva er galt med meg" og "hvorfor like han meg ikke"... da er det en dårlig følelse å være forelsket.. du kan ikke styre forelskelsen dessverre...

InnleggSkrevet: Søn 03 Jun 2001, 18:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Jenter og gutter tror jeg reagerer ganske så likt på forelskelse. Det er kribling og glede. Spesielt hvis den personen ser på deg. Det er usikkerhet og misnøye. Spesielt hvis den personen ikke enser deg. Usikkerheten er alltid litt der.. uansett humør. Tenk hvis personen du er forelsket i ikke har de samme følelsene. (Jeg har laang og stoor erfaring med det) Så lenge det kribler, så er du forelska.

InnleggSkrevet: Søn 10 Jun 2001, 19:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Thomas
Gjest

Jo. Smile

InnleggSkrevet: Tor 14 Jun 2001, 08:33
    Til Toppen 
svada
Gjest

forelskelse....er som en dårlig syre-tripp...

InnleggSkrevet: Lør 03 Nov 2001, 12:56
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet