DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
fjortiss
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Av Innlegg
pita
Gjest

fjortiss

jeg synes fjortiss er et skjellord...det er greit det, men hva vil dere si at "fjortiss" egentelig er?noen som har en definisjon?

InnleggSkrevet: Man 10 Feb 2003, 22:58
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Re: fjortiss

En person i dyp identitetskrise. En periode som like gjerne kan vare livet ut, hvor man gjør sitt ypperste for å "finne seg selv". Dette resulterer som regel i at man prøver å være som andre, gjøre som andre, og vimser rundt i sitt eget lille univers uten og egentlig fatte at det en annen gjør ikke nødvendigvis passer deg selv så fryktelig godt. En periode i livet hvor man ikke er så fryktelig kritisk til noe som helst, og dermed overser konsekvensene av det, hellig overbevist om at verden ligger for sine føtter.

more or less, in my opinion

InnleggSkrevet: Tir 11 Feb 2003, 03:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Therese|
Gjest

Jeg vimser ganske mye rundt i min egen verden, men er ikke fjortiss forde. Jeg mener fjortiss er å tro man er noe man egentig ikke er. kanskje litt det baj mente, men en mye enklere måte å si det på.

InnleggSkrevet: Tir 11 Feb 2003, 23:21
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Det var egentlig det, ja.. Wink

InnleggSkrevet: Ons 12 Feb 2003, 12:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Jeg vil definere en fjortiss som noen som prøver å være kul ved å gjøre alt han/hun blir fortalt er kult.

Det handler om merkeklær, det meget omtalte og kritiserte sms-språket, og ikke minst holdninger ovenfor andre mennesker.

InnleggSkrevet: Ons 26 Feb 2003, 18:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
FauSt_
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Egentlig mest enig med det Ash sier her. Noe annet jeg forbinder med fjortiser er total tanketomhet.

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 03:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
krugern
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Fjortisser

InnleggSkrevet: Søn 16 Mar 2003, 14:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
kjeserud
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Jeg vil nok si meg enig med alle andre svar. Vil minne på, og understreke, at "fjortiss" ikke har noe med alder å gjøre, men går på personlighet og holdning. Navnet kommer vel pga at denne perioden i livet oftest kommer rundt 14års alderen(?)
kos

InnleggSkrevet: Tir 08 Apr 2003, 11:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003

Baj skrev:
En person i dyp identitetskrise. En periode som like gjerne kan vare livet ut, hvor man gjør sitt ypperste for å "finne seg selv". Dette resulterer som regel i at man prøver å være som andre, gjøre som andre, og vimser rundt i sitt eget lille univers uten og egentlig fatte at det en annen gjør ikke nødvendigvis passer deg selv så fryktelig godt. En periode i livet hvor man ikke er så fryktelig kritisk til noe som helst, og dermed overser konsekvensene av det, hellig overbevist om at verden ligger for sine føtter.

more or less, in my opinion

det er i orden Wink

InnleggSkrevet: Ons 09 Apr 2003, 07:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
__Kinky__
Främling
Främling

Ble Medlem: 11 Mai 2003
Fjortiss ja...! Jo, jeg er så enig med det dere har skrevet!

Når folk sier "fjortiss" tenker jeg stort sett på tankeløse "bærter" som prøver å være mest mulig som alle andre og helst litt bedre, eller gutter som skal være såååå tøffe, og se hvem som greier å ha buksa lengst mulig ned uten å vise sprekken, eller banne mest mulig i løpet av éi enkelt setning. Dét er noe av det JEG forbinder med fjortiss i hvert fall.

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 14:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
jeg får bare assosiasjoner til klassen min på ungdomsskolen jeg...en mer håpløs gjeng fjortisser skal man lete lenge etter...

kanskje like greit at jeg meldte meg litt ut av miljøet i Rakkestad??

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 14:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
På skolen min er det for mange fjortiser, jeg flykter litt inn i min egen verden og da lurer de på hva jeg driver med. Sad

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 18:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
sexysupathing skrev:
På skolen min er det for mange fjortiser, jeg flykter litt inn i min egen verden og da lurer de på hva jeg driver med. Sad

kjenner meg igjen der ja...det var sånn jeg hadde det for to-tre år siden...

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 18:29
hiphop
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mai 2003
noen må jo være fjortisser å da Laughing
alle kan ikke være skikkelig voksne å modne heletiden Very Happy
så fjortiss må man ha....
hehehe

InnleggSkrevet: Fre 16 Mai 2003, 10:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003
sant det hiphop men ett ste4d går grensa... Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 16 Mai 2003, 10:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til: