|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
sinne/mislike
Om du missliker en skjer det ofte at du terger på han.
Hvorfor? Terger du på han rett og slett for å terge deg på han?
At du vil han skal bli sinna på deg, eller fordi at han skal slutte å fks være arrogant om det er derfor du missliker han. Altså hevn.
Og er alt dette hva enn det er, for å oppnå lykke? At du tar hevn for at ting ike skal skje igjen, at du terger (hvorfor terge?) for å oppnå lykke?
|
Skrevet: Lør 15 Mai 2004, 09:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
jeg tror man terger for å holde fast ved og konstatere at personen fortsatt er den dusten du tror.
|
Skrevet: Lør 15 Mai 2004, 13:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Når jeg misliker noen, prøver jeg stort sett å unngå vedkommende, jeg. Hvis han/hun lar meg være i fred, lar jeg vedkommende være i fred. Blir jeg plaga, vil jeg til en viss grad fortsatt prøve å unngå personen, men et eller annet sted går det vel en grense, slik at hvis jeg blir hetset nok kan jeg finne på å bli sur og grim og ekkel.
Men sånn generelt, under vanlige omstendigheter; nei, jeg går ikke inn for å plage/terge noen jeg misliker.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 15 Mai 2004, 15:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Etter en tid i røde kors har jeg lært at det går ann å omgåes folk selv om man ikke tåler trynet på dem.
men har et eksempel her. en kamerat av meg som er rimelig rett fra levra.
Han har et par stykker han misliker ytterst sterk og det vil ikke endre seg før ravnene i Tower of London Flyr sin vei.
på en fest forsøkte denne personen på lett samtale og smalltalk, vel uvitende om at kameraten min ikke likte ham.
Da er det kameraten min utbryter høyt og tydlig foran alle sammen.
"Ikke snakk til meg! Jeg liker deg ikke!"
mange andre som kan gjøre det helt uten videre ?
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 19 Mai 2004, 09:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
Jeg tror egentlig at ved å terge noen du misliker, viser du deg selv at du kan omgås personen...
jeg hadde ei i klassen som jeg ikke likte.. hun var en av de blondeste personene i verden!! men vi terget på hverandre... og jeg vet ikke om hun mente det hun sa, eller om hun forstod at jeg mente det jeg sa... men det var en måte å overleve på... vi måtte jo kommunisere av og til...
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Fre 21 Mai 2004, 16:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |