DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Stenging av trÄder
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [57 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 Stenging av trĂ„der

Jeg vil bare si at jeg synes det blir stengt litt for mange trÄder. Egentlig klager jeg vel pÄ maria. Jeg har et inntrykk av at hun ikke poster noe sÊrlig bare stenger trÄder i hytt og pine. I dag er det vel over fire trÄder, og jeg er uenig i fÞlgende:

http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=505&start=2685
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=1189&start=1350
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=1294&start=150

Jeg ser heller ingen grunn til at denne ble stengt:
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=1810&start=45

I trÄdene under skjÞnner jeg heller ikke helt hvorfor det blir kommentert og henvist til reglene.
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=482&start=105
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=1796&start=30

Jeg mener noen misbruker moderatorstatusen sin.

InnleggSkrevet: Fre 14 Mai 2004, 21:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Re: Steging av trÄder

spiralis skrev:
Jeg vil bare si at jeg synes det blir stengt litt for mange trÄder. Egentlig klager jeg vel pÄ maria. Jeg har et inntrykk av at hun ikke poster noe sÊrlig bare stenger trÄder i hytt og pine. I dag er det vel over fire trÄder, og jeg er uenig i fÞlgende:

Det at Maria er den som legger hodet pÄ blokka er ganske tilfeldig. Vi etterstreber at alle moderatorhandlinger i forumet skal vÊre noe hele gruppen kan stÄ for. Det Ä klage pÄ Maria spesielt blir derfor litt urettferdig. Imidlertid kan det jo alltid forekomme tvilstilfeller, og jeg tar dette innlegget fra deg som en oppfording til Ä revurdere trÄdene du har nevnt.

spiralis skrev:

To av disse trÄdene er leker som har gÄtt side opp og side ned i det uendelige, og har dermed utspilt sin rolle. Etter vÄrt syn. Den siste trÄden (om lakris vs sjokolade) har ogsÄ overlevd seg selv. Marias begrunnelse for stenging burde vÊre utfyllende nok.

spiralis skrev:

Her er jeg etter nÊrmere vurdering enig med deg, og Äpner trÄden igjen.

spiralis skrev:

I trÄdene under skjÞnner jeg heller ikke helt hvorfor det blir kommentert og henvist til reglene.

Vet ikke helt hva som er uklart for deg, men kommentarene mÄ leses som en pÄminnelse om at det er og skal vÊre en forskjell pÄ forum og f.eks irc. Vi Þnsker at trÄdene skal holdes ontopic, bl.a for Ä prÞve Ä holde forumet oversiktelig. Dette er vanskelig hvis trÄdene ender opp i smÄprating.

spiralis skrev:

Det Ä hÄndheve retningslinjene pÄ en riktig og rettferdig mÄte er en vanskelig balansegang. Jeg ser ikke helt at du begrunner _hvorfor_ det er feil at trÄdene har blitt stengt i dag, bare at du synes det er dumt. Og det skal du selvfÞlgelig fÄ lov til. Jeg har forsÞkt Ä trekke opp noen linjer rundt stengingene, hvis det er noe du synes er uklart, eller er uenig i, tar jeg gjerne debatten her.

InnleggSkrevet: Fre 14 Mai 2004, 21:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

fido skrev:
spiralis skrev:

Det at Maria er den som legger hodet pÄ blokka er ganske tilfeldig. Vi etterstreber at alle moderatorhandlinger i forumet skal vÊre noe hele gruppen kan stÄ for. Det Ä klage pÄ Maria spesielt blir derfor litt urettferdig. Imidlertid kan det jo alltid forekomme tvilstilfeller, og jeg tar dette innlegget fra deg som en oppfording til Ä revurdere trÄdene du har nevnt.

En av grunnen er som jeg sier inntrkket mitt av at hun ofte stenger trÄder, oftere enn andre, men skjelden skriver mye pÄ forumet. Det er mulig hun skriver i trÄder jeg ikke leser, men den siste tida har jeg lest det meste.

fido skrev:

spiralis skrev:

To av disse trÄdene er leker som har gÄtt side opp og side ned i det uendelige, og har dermed utspilt sin rolle. Etter vÄrt syn. Den siste trÄden (om lakris vs sjokolade) har ogsÄ overlevd seg selv. Marias begrunnelse for stenging burde vÊre utfyllende nok.

Lekene har som du sier pÄgÄtt lenge og jeg ser derfor ingen grunn til at de skal bli stengt nÄ. De er og pÄ tÄkeprat delen av forumet hvor det forekommer mye rart og jeg mener det skal MYE til fÞr noen bÞr bryte inn. Sjokolade-trÄden forstÄr jeg heller ikke, det er bare snakk om de to siste innleggene som ikke holder seg til temaet. Det finnes veldig mange andre trÄder hvor det er 'verre'. Jeg ser ikke hvorfor den blir stengt.

fido skrev:

spiralis skrev:

Her er jeg etter nÊrmere vurdering enig med deg, og Äpner trÄden igjen.

Bra!

fido skrev:

spiralis skrev:

Vet ikke helt hva som er uklart for deg, men kommentarene mÄ leses som en pÄminnelse om at det er og skal vÊre en forskjell pÄ forum og f.eks irc. Vi Þnsker at trÄdene skal holdes ontopic, bl.a for Ä prÞve Ä holde forumet oversiktelig. Dette er vanskelig hvis trÄdene ender opp i smÄprating.

Jeg ser ikke hvorfor det skal vÊre nÞdvendig Ä kommentere de to trÄdene, men jeg ser poenget med Ä forhindre smÄprating. Kanskje en idé og bruke private meldinger mer av moderatorene.

fido skrev:

spiralis skrev:

Det Ä hÄndheve retningslinjene pÄ en riktig og rettferdig mÄte er en vanskelig balansegang. Jeg ser ikke helt at du begrunner _hvorfor_ det er feil at trÄdene har blitt stengt i dag, bare at du synes det er dumt. Og det skal du selvfÞlgelig fÄ lov til. Jeg har forsÞkt Ä trekke opp noen linjer rundt stengingene, hvis det er noe du synes er uklart, eller er uenig i, tar jeg gjerne debatten her.

Hvorfor jeg mener det er feil, jeg ser ingen grunn til Ä stenge de. Spessielt ikke tÄkeprattrÄdene forstÄr jeg hvorfor ble stengt. Det at Maria tydlig har kopiert grunnen til stegning mellom trÄdene gir meg heller ikke et godt inntrykk av hvor gjennomtekt stegningene var.

NĂ„ er jeg trĂžtt og skal sove.

InnleggSkrevet: Fre 14 Mai 2004, 22:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
NÄ har jeg ikke oversikten over hvor mange trÄder som har blitt stengt, men dillemma-leken skjÞnner jeg ikke hvorfor ble stengt.

Hvis man synes den er irriterende kan man ganske enkelt la vÊr Ä lese den, det er jo ingen tvang ute og gÄr. Det er/var en nÄ sÄ vel-etablert trÄd at jeg tror knapt det finnes en aktiv bruker pÄ forum som ikke visste hva den gikk ut pÄ, og kunne styre klar om de fÞlte for det.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 00:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

spiralis skrev:
Jeg har et inntrykk av at hun ikke poster noe sÊrlig bare stenger trÄder i hytt og pine.

Jeg leser hvert eneste innlegg som skrives, sÄ selv om jeg ikke skriver i alle trÄdene fÞlger jeg med pÄ alle. Enten det interesserer meg eller ikke. Om en moderator mÄ poste drÞssevis av fornuftige innlegg hver dag i tillegg til Ä lese alle innleggene, sÄ er det ikke mye tid til overs. Beklager, men jeg kommer ikke til Ä skrive innlegg om jeg ikke har noe Ä si.

spiralis skrev:
Det at Maria tydlig har kopiert grunnen til stegning mellom trÄdene gir meg heller ikke et godt inntrykk av hvor gjennomtekt stegningene var.

KjÊre deg, det er da samme grunnen til at de stenges? Begrenset hvor mange mÄter det er Ä skrive samme budskap pÄ.

Glahn skrev:
men dillemma-leken skjĂžnner jeg ikke hvorfor ble stengt.

Den har ingen annen hensikt enn Ă„ skaffe flere innlegg, derfor ble den stengt.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 01:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
dilemmaleken var morsom!!!

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 02:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

maria skrev:
spiralis skrev:
Jeg har et inntrykk av at hun ikke poster noe sÊrlig bare stenger trÄder i hytt og pine.

Jeg leser hvert eneste innlegg som skrives, sÄ selv om jeg ikke skriver i alle trÄdene fÞlger jeg med pÄ alle. Enten det interesserer meg eller ikke. Om en moderator mÄ poste drÞssevis av fornuftige innlegg hver dag i tillegg til Ä lese alle innleggene, sÄ er det ikke mye tid til overs. Beklager, men jeg kommer ikke til Ä skrive innlegg om jeg ikke har noe Ä si.

Hvorfor mÄ en moderator lese alle innleggene? Poenget mitt var vel at en moderator som ikke skriver stort, men bare 'modererer' i hytt og pine (etter min mening) ikke er veldig troverdig. Bruker man ikke forumet tar man kanskje ikke moderatorrollen...

maria skrev:

spiralis skrev:
Det at Maria tydlig har kopiert grunnen til stegning mellom trÄdene gir meg heller ikke et godt inntrykk av hvor gjennomtekt stegningene var.

KjÊre deg, det er da samme grunnen til at de stenges? Begrenset hvor mange mÄter det er Ä skrive samme budskap pÄ.

Det var en av grunnene til at jeg reagerte, i lÞpet av kort tid ble flere trÄder stengt, av samme person, med nÞyaktig samme begrunnelse som det tydligvis er flere enn meg som er uenige i. Det er mulig Ä skrive noe mer eller noe annet enn "trÄden er dÞd og stenges derfor".

maria skrev:

Glahn skrev:
men dillemma-leken skjĂžnner jeg ikke hvorfor ble stengt.

Den har ingen annen hensikt enn Ă„ skaffe flere innlegg, derfor ble den stengt.

Det er tÄkeprat, den har eksistert i evigheter. Skulle den blitt stengt pÄ det grunnlaget burde den blitt stengt for noen tusen post siden, ikke nÄ i en massiv 'stenge-trÄder-sjau'.

I bunn og grunn ser jeg lite poeng i Ä stenge trÄder som sklir ut, da kan man heller gi en advarsel til de som gjÞr at den sklir ut.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 07:33
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dillemma-leken tror jeg det var flere pÄ forum som likte. En lek hvor man mÄ bestemme seg for hva man har lyst til Ä velge (pest eller kolera, lykke eller strÄlende glede), og sÄ selv komme pÄ et nytt, mer eller mindre vellykket dillemma, er ogsÄ noe helt annet enn f.eks en historielek hvor man bare trenger Ä slenge inn ett tilfeldig ord om gangen. Dillemma-leken gikk slettes ikke ut pÄ Ä bare skaffe seg flere innlegg. NÄr jeg ikke selv har postet der pÄ lenge er det fordi jeg har for dÄrlig fantasi til Ä komme pÄ et dillemma jeg synes er godt nok, i farten.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 10:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
NÄr det gjelder historieleken hadde det vel heller gÄtt ann Ä be om en slutt pÄ historien i stedet for Ä kutte rett av? Litt rart plutselig Ä stenge den av? Har jo gÄtt ut pÄ det samme hele tiden, sÄ hvorfor nÄ?

Jeg har aldri skrevet noe pÄ Dilemmaleken, men jeg synes det er kjempegÞy Ä lese der...

Er jo flere trÄder som folk bruker til Ä skaffe flere innlegg...
Kan ikke se hvorfor noen blir stengt og andre ikke..

Det er ogsÄ mange trÄder som bare durer i vei, pÄ politikk som eksempel, helt ute fra tema og det regner med personangrep?
Mange her det ikke kommer advarsler pÄ en gang.. Wink

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 10:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg synes folk kan gi blanke i Ä gÄ til angrep pÄ Maria.
Som fido kommenterte tidlig; hadde ikke hun gjort det, hadde en annen moddis tatt seg av det. Mitt inntrykk er at moddisene kommuniserer litt internt med hverandre (hÄper jeg har rett nÄ Mr. Green ), og Ä gnelle mot én blir for dumt.

Maria har ogsÄ informert om at hun leser trÄdene, selv om hun ikke fÞler behov for Ä svare pÄ dem. Det burde absolutt gjÞre henne "kvalifisert" til Ä stenge trÄder.

NÄr det er sagt, synes jeg personlig ogsÄ at dilemmaleken var gÞy. Men det er jo ikke alltid nÞdvendig at to personer poster annethvert innlegg over et par sider, da. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 13:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Dilemmaleken er Äpen igjen.

Resten av de stengte trÄdene er det mer enn gode grunner til Ä ha stengt, og de forblir stengt.

Skulle vi bedt om en slutt pÄ historienleken hadde det tatt 14 sider til for Ä fÄ gjort det. Da er det greiere med den andre historienleken hvor det er potensielt mulig Ä fÄ en bedre sammenheng fordi man skriver mer enn ett ord av gangen.

HjernefĂžde har hatt behov for en moderator til en stund, og Veronica er valgt ut til det.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

spiralis skrev:
Hvorfor mÄ en moderator lese alle innleggene? Poenget mitt var vel at en moderator som ikke skriver stort, men bare 'modererer' i hytt og pine (etter min mening) ikke er veldig troverdig. Bruker man ikke forumet tar man kanskje ikke moderatorrollen...

Hvordan skal man kunne moderere forumet uten Ä lese alle innleggene? Om jeg poster i hver eneste trÄd eller ikke, har ingenting Ä si pÄ hvor mye jeg fÞlger med Ä gjÞre.

spiralis skrev:
Det var en av grunnene til at jeg reagerte, i lÞpet av kort tid ble flere trÄder stengt, av samme person, med nÞyaktig samme begrunnelse som det tydligvis er flere enn meg som er uenige i.

Det kommer flere kommentarer enn de som skrives i forumet. Uansett hva som gjÞres, sÄ vil det alltid vÊre noen for og noen imot. Om jeg skal ta hensyn til hva andre kan komme til Ä synes om meg/det jeg gjÞr, bÞr jeg finne en annen hobby.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 20:30
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Unnskyld meg!!
Drit nÄ i Ä stenge historieleken!! Den sskulle gÄ til side 100. Da skulle den vÊre ferdig. Vi hadde ti sider igjen. INGEN fÄr fler fiksa pÄ postantallet sitt ved Ä skrive pÄ den uansett. Det BURDE moderatoren vite. Maria, jeg liker deg, men IKKE misbruk statusen din. vÊr sÄ snill. Historie leken har vÊrt til glede for ganske mange sÄvidt jeg vet. Jeg har oppdatert den og tilogmed lagt den pÄ en egen side med link til slik at folk kan lese den..

*trist* Crying or Very sad

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 21:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

maria skrev:
spiralis skrev:

Hvordan skal man kunne moderere forumet uten Ä lese alle innleggene? Om jeg poster i hver eneste trÄd eller ikke, har ingenting Ä si pÄ hvor mye jeg fÞlger med Ä gjÞre.

Man kan da fortsatt moderere det man leser/ser over. Jeg forstÄr ikke hvorfor man mÄ lese alt, poenget er vel Ä holde en oversikt. Poenget mitt var vel heller at man mister troverdighet nÄr man ikke skriver noe bare modererer, jeg oppfatter det i hvert fall ikke som en aktiv bruker. Det er ogsÄ andre moderatorer som ikke skriver sÄ alt for mye, men jeg har heller ikke sett de stenge andre trÄder enn der hvor det har forekommet personangrep eller folk har bedt om det.

maria skrev:

spiralis skrev:
Det var en av grunnene til at jeg reagerte, i lÞpet av kort tid ble flere trÄder stengt, av samme person, med nÞyaktig samme begrunnelse som det tydligvis er flere enn meg som er uenige i.

Det kommer flere kommentarer enn de som skrives i forumet. Uansett hva som gjÞres, sÄ vil det alltid vÊre noen for og noen imot. Om jeg skal ta hensyn til hva andre kan komme til Ä synes om meg/det jeg gjÞr, bÞr jeg finne en annen hobby.

Det jeg etterlyste her var vel bedre grunner enn 'trÄden er dÞd og stenges'.

Og som sagt, men som ingen har kommentert, hvorfor er det nÞdvendig Ä stenge trÄder hvor folk 'poster bare for Ä fÄ flere innlegg', send heller en advarsel til de som gjÞr det.

La forumet leve sitt eget liv, bare styr rettningen....

InnleggSkrevet: Lűr 15 Mai 2004, 21:37
fido
Administrator
Administrator

"noen har snakket sammen" && nye opplysninger har kommet fra Mareth.
Jeg Äpner historietrÄden igjen.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 00:24
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Razz Very Happy Smile

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 01:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
NÄr man likevel er inne pÄ steging av trÄder, sÄ, kansje det hadde vÊre en ide Ä vÊre strengere pÄ politikk? Confused

HER, mener jeg, kunne det godt stenges/slettes en del..
Eksempel: Journaliststreik. Mad

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 13:22
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ronja skrev:
HER, mener jeg, kunne det godt stenges/slettes en del..
Eksempel: Journaliststreik. Mad

Se mitt siste innlegg. Folk skal fÄ én sjanse til.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 13:28
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
det stÞrste problemet pÄ politikk er at noen kommer med syke argumenter de nekter Ä underbygge.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 14:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Slike argumenter er det mulig Ă„ overse.
Det stÞrste problemer er folk som henger seg opp i disse tÄpelige argumentene, og som skifter over til Ä diskutere dem i stedet for det opprinnelige emnet. Derfra gÄr det en lett overgang til kjeftingen og usaklighetens hÞyborg.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 14:48
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [57 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet