|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
fest på byen
hvordan oplever dere dette det å dra på byen?
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 08:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Nå skal jeg være ganske så kortfattet: Det er rett og slett KJIPT.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 08:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Det spørs hvor mange ruter jeg bommer på når jeg går oppover karl johan.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 08:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Det er også en viktig del av det hele jah.
Men litt sånn OT: SecretWindancer, er du klar over at det er 3 stykken som har den avataren der? 
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 13:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Det spørs helt hva du mener med "å gå på byen". Å pilse med gode venner, eller f.eks. dra ut å ta en flaske vin kan være kjempe kos!
Men å dra på hysteriske "diskotek" der alle er på sjekkern, det er kjipt det... 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 13:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Å "dra på byen" er et konsept jeg nok vil tenke mer positivt om så snart den nye røykeloven trer i kraft, både i teori og praksis. Tror jeg. I alle fall vil jeg da ha et grunnlag for å uttale meg om saken. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 14:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Jeg lurer på hvordan det vil fungere i praksis. Jeg mener, fulle folk har jo mindre hemninger uansett så det er vel stor sjangs for at røykerne kommer til å tenne seg en sigg til tross for forbudet. Men det er vel kanskje mer i overgangsfasen. Personlig føler jeg det som en nedtur akkurat nå, for det å røyke på byen forbinder jeg med kos. Så da blir det nok mer fester på meg tror jeg. Men vi får se, man blir jo mer og mer uglesett av samfunnet dersom man røyker. Det tenkte jeg aldri på før, men nå er jeg mye mer påpasselig i forhold til omgivelsene når jeg skal røyke.
Uansett det å dra på byen er strengt tatt bare tilfredstillende i et par timer og så kommer nedturen som varer betydelig mye lengre.
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 18:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det kommer litt an på hva man mener med å gå ut på byen, da. Selv liker jeg ikke steder med så innmari høy musikk så godt. Umulig å føre en samtale, og med tendenser til tinnitus er det ikke særlig lurt av meg heller. Cafebarer og Cafeer derimot, det blir noe annet - der stortrives jeg. Men hvis det finnes en røykfri seksjon setter jeg meg der. Å skulle legge seg om kvelden og kjenne at det stinker røyk av alt jeg har på meg og hele meg er alltid en nedtur. Pluss at etterhvert får jeg såre øyne av det.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 19:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg liker ikke å være på steder hvor det er velldig røykfullt. Liker best å røyke ute jeg. Røyker ikke inne her hjemme heller. Noe som er veldig greit. Røyk er godt men ikke lukten. Dessuten går jeg så godt som aldri ut. Kanskje en tur på Kafe K en sjelden gang. Jeg liker ikke alkohol liksom 
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 21:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Kafe K er kos
Utesteder med for høy musikk og klam trengsel er ikke kos
Er mest gla i kafe og steder der man kan snakke ja, men har ikke noe spesielt imot å ta meg en heisafest en gang i blant. Men det er med gode venner og på private steder(hjemmefest, hyttetur ol.)
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 22:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Som flere har nevnt, skal man drikke og kose seg med flere venner, er hyttetur/holmetur/skogtur/hjemmefest mye koseligere enn å gå på byen. skal man derimot treffe 2-4 kamerater over ei øl, synes jeg det er topp å gå på Midnight Hard Rock Cafe i Krsand. der er musikken akkurat slik at man kan føre en samtale i normalt volum, og musikken de spiller er helt sjefs, i motsetning til søppelet de har en tendens til å spy utover andre 'hippe' utesteder. (les: rosa helikopter, dans oppå bordet, runga bunga rave theme mega techno-mix, og dårlige technoripper av fine sanger)
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 07:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Syns det er veldig morsomt å gå ut på byen med gode venner, ta seg noen drammer og danse til man ikke lenger kan stå på bena. Selvfølgelig er det kjipent med all røyken og alle gnuerne, og det er helt for jævli når man drar rundt alene. Men ellers er det veldig morsomt. Nå skal det sies at jeg bor i en relativt liten by der man ikke blir totalt moset når man drar ut.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 08:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
"Å dra på byen" :
En koslig samling med venner som nyter samvær med eller uten alkohol på et sted de alle føler seg komfortable.
en halv og venner på byen. blir ikke bedre.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 15:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Byen er oppskrytt.
Var litt kult med en gang man fylte 18, men det er liksom ikke det store lenger.
Og gå ut å ta noen pils derimot, på hverdager eller litt tidlig fredag er digg. Er egentlig veldig enig med Onskemesteren.
Digger holmefest veldig mye. Og å sitte på midnight å nyte ei kald, god, og ikke alt for dyr pils.
Fulle folk fungerer også veldig dårlig med mindre man er full selv.
Men blir da lurt med på byen av og til, mange ganger så gjør vorspiel og nachspiel det egentlig verdt noen timer med kjiping. Rolig nachspiel som varer til i 6-9 tiden dagen derpå er storkos.
|
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 15:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
"Byen" her i Oslo har jeg tatt farvel med forlengst...tåpelige greier spør du meg med halvfulle halvhorer (og bukker) som i gir seg alkoholen i vold med mer eller mindre velfundamenterte ønsker om å dekke ensomhetsbehov; delvis fremavlet av mangelfullt utviklet personlighet og særdeles lite virkelighetsnær oppfattelse av...jeg tror jeg kutter her, dere skjønner sikkert hva jeg mener 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 16:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Nei, skjønner ikke helt, vennligst få en ti siders utgreielse om ditt syn :p
Så det du mener er at det ikke finnes bra plasser å gå ut i oslo? Hmm, kanskje jeg skulle holdt meg til kr.sand.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 15:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Selvfølgelig finnes det bra plasser i Oslo, men det spørs jo hva du er ute etter...?
Gikk mye på Buddah, Palaze, Bollywood, Cosmo...etc. tidligere, men det finnes jo ikke substans på slike steder...nå drar jeg heller på Valkyrien...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 16:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg har bare vært på byen i Oslo et par ganger. Og da var jeg under 20! En av gangene endte jeg opp på noe som het Jacksons, det var den eneste plassen vi fant med 18 års grense.. og det er det mest tragiske jeg har opplevd!
Sist gang var jeg på Grünerløkka med storebrødrene mine!
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 10:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Onkel Donald er ok (midt i Oslo sentrum).
24 års grense tror jeg.
|
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 10:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
har vaneligvis ikke for vane å gå på byen siden jeg jeg er litt for lita, men jeg føler ikke det gjrø så mye. tror ikke jeg passe så godt inn på sånne typiske uteplasser.... liker best rolige kafeer, eller private fester...
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |