|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 419 Bosted: Oslo
|
vennskap og tillit
Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld?
Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker?
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 21:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Re: vennskap og tillit
fideco skrev: | Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld? |
Det skal man ikke finne seg i. Det vanskelige er bare å finne en måte man kan vise hva man mener på, uten å gjøre noe man vil angre så alt for mye.
fideco skrev: | Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker? |
Kommer veldig an på situasjonen, da. Men.. Man skal ikke bevisst gå inn for å såre andre, og da spesielt ikke sine venner. Uansett om de har såret deg. Kan vel egentlig bare pøse på med klisjéer som 'hev deg over det' osv osv. Men såklart du skal gjøre det du kan for å ha det bra. Jeg vet ikke. Hvis denne kameraten er klar over at dere ønsker det samme, men allikevel ikke tar hensyn til deg.. Så er det vel vanskelig å finne noen grunn til å ta hensyn til ham. Spørsmålet blir vel om det virkelig er noe å vinne på å gjøre situasjonen verre/mer komplisert enn den allerede er.
Vet at dette er veldig, veldig mye lettere å si enn å faktisk sette ut i live. Men det er vel en grunn til at ting har blitt til klisjéer. Når de blir brukt så mye, vil det vel ofte være noe i dem.
HÃ¥per det ordner seg for deg.
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 21:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

|
Sytemarvin skrev: | Hvis denne kameraten er klar over at dere ønsker det samme, men allikevel ikke tar hensyn til deg.. Så er det vel vanskelig å finne noen grunn til å ta hensyn til ham. Spørsmålet blir vel om det virkelig er noe å vinne på å gjøre situasjonen verre/mer komplisert enn den allerede er. |
Det som gjør det hele verre for min del er at da vi prata om dette så fikk jeg bare svar som 'Vet ikke..', 'aner ikke..' osv.. noe som jo gjør at jeg stusser på hvorfor han satser hele vennskapet på en ting som er så usikker, hvis han da bare ikke våget å fortelle meg hva han faktisk hadde tenkt å gjøre..
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 22:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
fideco skrev: | Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld?
Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker? |
Den du snakker om er ikke noen kamerat...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 01:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Tja, det kan ta tid å lære seg det der med at ærlighet varer lengst - eller rettere sagt - våge å gjøre som man vet man burde. Tror de fleste av oss jobber på akkurat den saken hele tiden.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 09:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
fideco skrev: |
Det som gjør det hele verre for min del er at da vi prata om dette så fikk jeg bare svar som 'Vet ikke..', 'aner ikke..' osv.. noe som jo gjør at jeg stusser på hvorfor han satser hele vennskapet på en ting som er så usikker, hvis han da bare ikke våget å fortelle meg hva han faktisk hadde tenkt å gjøre.. |
Har en følelse av at jeg vet hva dette dreier seg om. Men hvis det er som du sier, at han satser hele vennskapet på noe sånt, så har kanskje QIQrrr et poeng...?
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
er jo tydelig snakk om et konkret tilfelle her , litt lettere å prate om dersom fideco er villig til å dele litt mer...?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 14:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

|
Det har du rett i.. men så mye flere detaljer får dere nok ikke.
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 16:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Det var sikkert noe personlig og flaut... 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 16:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

|
SÃ¥ veldig flaut er det vel ikke.. men det involverer jo ikke bare meg dette her.
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 17:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
fideco skrev: | Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld?
Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker? |
Ingen vits i å ta hensyn til en venn (venner gjør ikke sånt) som lyver deg rett opp i trynet. Overhode ikke!
|
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 18:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det kan hende jeg tar helt fullstendig feil, men jeg tror jeg vet litt om hvordan det føles.
Let it be...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 23:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg tror ikke på universelle sannheter for hvor man skal trekke grenser for et vennskap. Dette er noe som så til de grader er subjektivt og følelsesmessig, og bør behandles deretter. Føler man at man vil holde på vennskapet til tross for hva som har skjedd; at det er så viktig for en, så holder man på det og forsøker å ta opp problemene og fikse dem. Føler man derimot at "nok er nok," og at vennen ikke føles like mye som en venn lenger, lar man det ligge.
Jeg vet hvor mine grenser ligger, men skal ikke hevde at disse vil passe alle andre.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 07 Mai 2004, 12:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
deja vu
|
Skrevet: Tor 05 Mai 2005, 12:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cassus
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mai 2005 Innlegg: 30 Bosted: Fetsund
|
er det noe som sårer deg dypt, og noe som vennen din ikke vil ta hensyn til så er det i grunn ett spørsmål å stille seg. Er det verdt det? I min erfaring så forandrer venner seg mye, og av og til må man bare si hade, vekk med deg. hakke bruk for deg lenger. du er skrot.
Jenter kommer og går, men venner har man for alltid - - meg i ræva. Mennesker er forbruksvare. Nyt de mens de holder. Bytt ut når de blir defekt.
|
Skrevet: Tir 10 Mai 2005, 04:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |