DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
vennskap og tillit
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Av Innlegg
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 vennskap og tillit

Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld?

Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker?

InnleggSkrevet: Ons 05 Mai 2004, 21:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
Re: vennskap og tillit

fideco skrev:
Hvor mye skal man "finne seg i" av en kamerat? Når denne lyver deg rett opp i trynet? Når han sårer deg på det dypeste.. for egen vinnings skyld?

Det skal man ikke finne seg i. Det vanskelige er bare å finne en måte man kan vise hva man mener på, uten å gjøre noe man vil angre så alt for mye.

fideco skrev:
Og andre veien. Hvor mye skal man ta hensyn til en kamerats ønsker og føleser, på bekostning av egne ønsker?

Kommer veldig an på situasjonen, da. Men.. Man skal ikke bevisst gå inn for å såre andre, og da spesielt ikke sine venner. Uansett om de har såret deg. Kan vel egentlig bare pøse på med klisjéer som 'hev deg over det' osv osv. Men såklart du skal gjøre det du kan for å ha det bra. Jeg vet ikke. Hvis denne kameraten er klar over at dere ønsker det samme, men allikevel ikke tar hensyn til deg.. Så er det vel vanskelig å finne noen grunn til å ta hensyn til ham. Spørsmålet blir vel om det virkelig er noe å vinne på å gjøre situasjonen verre/mer komplisert enn den allerede er.

Vet at dette er veldig, veldig mye lettere å si enn å faktisk sette ut i live. Men det er vel en grunn til at ting har blitt til klisjéer. Når de blir brukt så mye, vil det vel ofte være noe i dem.

HÃ¥per det ordner seg for deg.

InnleggSkrevet: Ons 05 Mai 2004, 21:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Sytemarvin skrev:
Hvis denne kameraten er klar over at dere ønsker det samme, men allikevel ikke tar hensyn til deg.. Så er det vel vanskelig å finne noen grunn til å ta hensyn til ham. Spørsmålet blir vel om det virkelig er noe å vinne på å gjøre situasjonen verre/mer komplisert enn den allerede er.

Det som gjør det hele verre for min del er at da vi prata om dette så fikk jeg bare svar som 'Vet ikke..', 'aner ikke..' osv.. noe som jo gjør at jeg stusser på hvorfor han satser hele vennskapet på en ting som er så usikker, hvis han da bare ikke våget å fortelle meg hva han faktisk hadde tenkt å gjøre..

InnleggSkrevet: Ons 05 Mai 2004, 22:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004

fideco skrev:

Den du snakker om er ikke noen kamerat...

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 01:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Tja, det kan ta tid å lære seg det der med at ærlighet varer lengst - eller rettere sagt - våge å gjøre som man vet man burde. Tror de fleste av oss jobber på akkurat den saken hele tiden.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 09:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003

fideco skrev:

Det som gjør det hele verre for min del er at da vi prata om dette så fikk jeg bare svar som 'Vet ikke..', 'aner ikke..' osv.. noe som jo gjør at jeg stusser på hvorfor han satser hele vennskapet på en ting som er så usikker, hvis han da bare ikke våget å fortelle meg hva han faktisk hadde tenkt å gjøre..

Har en følelse av at jeg vet hva dette dreier seg om. Men hvis det er som du sier, at han satser hele vennskapet på noe sånt, så har kanskje QIQrrr et poeng...?

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 10:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
er jo tydelig snakk om et konkret tilfelle her , litt lettere å prate om dersom fideco er villig til å dele litt mer...?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 14:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Det har du rett i.. men så mye flere detaljer får dere nok ikke.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 16:37
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Det var sikkert noe personlig og flaut... Wink

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 16:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

SÃ¥ veldig flaut er det vel ikke.. men det involverer jo ikke bare meg dette her.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 17:41
maria
l33t
l33t

fideco skrev:

Ingen vits i å ta hensyn til en venn (venner gjør ikke sånt) som lyver deg rett opp i trynet. Overhode ikke!

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 18:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det kan hende jeg tar helt fullstendig feil, men jeg tror jeg vet litt om hvordan det føles.

Let it be...

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 23:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg tror ikke på universelle sannheter for hvor man skal trekke grenser for et vennskap. Dette er noe som så til de grader er subjektivt og følelsesmessig, og bør behandles deretter. Føler man at man vil holde på vennskapet til tross for hva som har skjedd; at det er så viktig for en, så holder man på det og forsøker å ta opp problemene og fikse dem. Føler man derimot at "nok er nok," og at vennen ikke føles like mye som en venn lenger, lar man det ligge.

Jeg vet hvor mine grenser ligger, men skal ikke hevde at disse vil passe alle andre.

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 12:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

deja vu

InnleggSkrevet: Tor 05 Mai 2005, 12:24
cassus
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mai 2005
er det noe som sårer deg dypt, og noe som vennen din ikke vil ta hensyn til så er det i grunn ett spørsmål å stille seg. Er det verdt det? I min erfaring så forandrer venner seg mye, og av og til må man bare si hade, vekk med deg. hakke bruk for deg lenger. du er skrot.

Jenter kommer og går, men venner har man for alltid - - meg i ræva. Mennesker er forbruksvare. Nyt de mens de holder. Bytt ut når de blir defekt.

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 04:04
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet