|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004 Innlegg: 195
|
| QIQrrr skrev: | | Jeg støtter Mullah Krekar! |
Jeg også. Jeg har tenkt å skrive et langt brev til Mullah Krekar, som gjør rede for hvilken stor trussel mot Islam som objektivismen er.
|
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 11:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| QIQrrr skrev: | | Å dra frem objektivismen som en motsetning i det jeg skriver blir således søkt... |
Langt der ifra. Objektivismen har jo vært med på å legitimere vestlig intervensjon i midtøsten, og om muslimene hadde visst hvilken ond jødisk hore Rand var, hadde de hatet filosofien.
Heller Taliban enn DLF.
|
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 14:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
| PeeWee skrev: | | QIQrrr skrev: | | Å dra frem objektivismen som en motsetning i det jeg skriver blir således søkt... |
Langt der ifra. Objektivismen har jo vært med på å legitimere vestlig intervensjon i midtøsten, og om muslimene hadde visst hvilken ond jødisk hore Rand var, hadde de hatet filosofien.
Heller Taliban enn DLF. |
Du skjønte altså ingenting av det jeg skrev, eller kverulerer du bare?
Hva mener du med "jødisk hore"? Er du antisemitt?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 14:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| QIQrrr skrev: |
Du skjønte altså ingenting av det jeg skrev, eller kverulerer du bare?
Hva mener du med "jødisk hore"? Er du antisemitt? |
Disse personene var/er alle jøder: Ayn Rand, Robert Noziek, Ludwig Von Mises, Milton Friedman og David Friedman.
|
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 14:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Og poenget som forsvant var???
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| QIQrrr skrev: | | Og poenget som forsvant var??? |
At det er bedre med muslimske fundamentalister enn objektivister.
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 16:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hva mener du med bedre?
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 23:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| PeeWee skrev: | | QIQrrr skrev: | | Og poenget som forsvant var??? |
At det er bedre med muslimske fundamentalister enn objektivister. | For noe svada.. dette har du liksom grunnlag for å si? hvor er beviser og argumenter?
Ser ut som om du prøver å ro deg ut av en diskusjon du vet du vil tape her..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 08:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| 0nskemestern skrev: |
Ser ut som om du prøver å ro deg ut av en diskusjon du vet du vil tape her.. |
Tape og tape, jeg bare fremsetter en påstand at jeg foretrekker å leve i et samfunn styrt av Taliban fremfor et samfunn styrt av objektivister.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 09:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| PeeWee skrev: | | 0nskemestern skrev: |
Ser ut som om du prøver å ro deg ut av en diskusjon du vet du vil tape her.. |
Tape og tape, jeg bare fremsetter en påstand at jeg foretrekker å leve i et samfunn styrt av Taliban fremfor et samfunn styrt av objektivister. | joda, men ifølge deg selv andre steder er påstand uten argument, som dette;
| Sitat: | | det er bedre med muslimske fundamentalister enn objektivister. | ingenting verdt.
da er det vel heller ingen poeng i å poste påstanden?
Når jeg refererer til 'andre steder'(så vi slipper kverulere på det), mener jeg f.eks her:
| du under objektivisme skrev: | | Ã… skrive en slik setning er enkel. Ã… begrunne det man faktisk hevder i en slik setning er mye vanskeligere. |
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 09:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| 0nskemestern skrev: |
Når jeg refererer til 'andre steder'(så vi slipper kverulere på det), mener jeg f.eks her: |
Jeg bare sier min mening, meninger behøver ikke være rasjonelle. Jeg har nemlig et irrasjonelt hat mot objektivister
Et poeng er jo at talibansamfunn kan utvikle seg til å bli ordentlige samfunn i fremtiden en gang. Når et samfunn derimot har blitt velstående og samtidig er objektivistisk, så er det lite håp for fremtiden. Et annet poeng er jo at Taliban ikke ønsker å utrydde genetisk underlegne individer på samme måte som objektivistene ønsker.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| PeeWee skrev: | | . Et annet poeng er jo at Taliban ikke ønsker å utrydde genetisk underlegne individer, slik som objektivismen | nei, men at de i stedet helst vil utrydde hele vesten og alt som ikke er muslimsk, det synes vi er helt greit?
heller drepe alt ikke-fundamentalmuslimsk enn genetisk underlegne mener du?
og jeg må jo legge til at det er skremmende at (forhåpentligvis)oppgående Norske mennesker oppvokst i en velferdsstat kan synes Talliban-regime høres fint ut..
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| 0nskemestern skrev: | nei, men at de i stedet helst vil utrydde hele vesten og alt som ikke er muslimsk, det synes vi er helt greit?
heller drepe alt ikke-fundamentalmuslimsk enn genetisk underlegne mener du? |
Muslimene sparer de som konverterer til islam. Alle kan velge å konvertere islam. Objektivistene vil utrydde alle som ikke klarer å få andre til ansette seg eller kjøpe sine tjenester for stor nok sum til å fylle basisgodene, og det er det mange som ikke klarer selv om de ønsker det.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Hvis det stemmer synes jeg begge deler høres ganske fundamentalistisk ut, og fundamentalisme har jeg generelt veldig lite til overs for...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| PeeWee skrev: | | 0nskemestern skrev: | nei, men at de i stedet helst vil utrydde hele vesten og alt som ikke er muslimsk, det synes vi er helt greit?
heller drepe alt ikke-fundamentalmuslimsk enn genetisk underlegne mener du? |
Muslimene sparer de som konverterer til islam. Alle kan velge å konvertere islam. |
Absolutt ikke riktig. for en overbevist kristen vil det være 'umulig' å konvertere til en annen religion, det er jo hele poenget med religion, "du skal ikke ha andre guder enn meg" osv.
En 'god' kristen vil heller dø som martyr enn å konvertere til Islam, og en ateist som fornekter høyere makter vil også motsette seg konvertasjon. m.a.o et totalt blodbad. Og hvordan hadde det blitt i en totalt fundamentalmuslimsk verden? hvordan hadde kvinnene hatt det? hvordan hadde det gått med feilaktig anklagede?
Vi hadde havnet tilbake til korsfestelser fra jesu tid, bålbrenning fra middelalderen og lynsjemobber fra det ville vesten.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| 0nskemestern skrev: | | Absolutt ikke riktig. for en overbevist kristen vil det være 'umulig' å konvertere til en annen religion, det er jo hele poenget med religion, "du skal ikke ha andre guder enn meg" osv. |
Den har uansett et valg, noe en fattig stakkar i et objektivistisk samfunn ikke har.
| Sitat: | | En 'god' kristen vil heller dø som martyr enn å konvertere til Islam, og en ateist som fornekter høyere makter vil også motsette seg konvertasjon. m.a.o et totalt blodbad. |
Siden objektivistene er ateister, så er jeg ikke så opptatt av hvordan det går med ateistene.
| Sitat: | | Og hvordan hadde det blitt i en totalt fundamentalmuslimsk verden? hvordan hadde kvinnene hatt det? |
Ayn Rand var kvinne, et ypperlig bevis på at kvinnene burde vært holdt bak kjøkkenbenken.
| Sitat: | | Vi hadde havnet tilbake til korsfestelser fra jesu tid, bålbrenning fra middelalderen og lynsjemobber fra det ville vesten. |
Synes da at offentlige henrettelse av objektivister hadde vært mye bedre underholdning enn den skiten som går på TV nå for tiden.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
| PeeWee skrev: | | Objektivistene vil utrydde alle som ikke klarer å få andre til ansette seg eller kjøpe sine tjenester for stor nok sum til å fylle basisgodene, og det er det mange som ikke klarer selv om de ønsker det. |
Jeg skjønner at du ikke liker objektivister hvis dette er din oppfatningen. Imidlertid er du så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Hvorfor du påstår dette er for meg en gåte og jeg skulle gjerne visst hvorfor slike forestillinger har fått lov til å gro frem i deg...?
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
| QIQrrr skrev: |
Jeg skjønner at du ikke liker objektivister hvis dette er din oppfatningen. Imidlertid er du så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Hvorfor du påstår dette er for meg en gåte og jeg skulle gjerne visst hvorfor slike forestillinger har fått lov til å gro frem i deg...? |
Marx skrev heller ikke at han ønsket at alle kapitalister skulle dø. Det er ikke vanskelig å forestille seg hva resultat av en total kapitalisme vil bli. Ja, man har jo klare indikasjoner på hvordan det vil bli, både fra land som ligner, og land som har praktisert lignende systemer tidligere.
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| PeeWee skrev: | | 0nskemestern skrev: | | Absolutt ikke riktig. for en overbevist kristen vil det være 'umulig' å konvertere til en annen religion, det er jo hele poenget med religion, "du skal ikke ha andre guder enn meg" osv. |
Den har uansett et valg, noe en fattig stakkar i et objektivistisk samfunn ikke har.
| kaller du dette et valg for den kristne(hvilket det ikke er) kaller jeg det et valg for den fattige stakkaren å rømme landet(hvilket det faktisk er). | Sitat: |
| Sitat: | | En 'god' kristen vil heller dø som martyr enn å konvertere til Islam, og en ateist som fornekter høyere makter vil også motsette seg konvertasjon. m.a.o et totalt blodbad. |
Siden objektivistene er ateister, så er jeg ikke så opptatt av hvordan det går med ateistene.
| nå er du like kynisk overfor ateister som objektivister er overfor vanskeligstilte. | Sitat: |
| Sitat: | | Og hvordan hadde det blitt i en totalt fundamentalmuslimsk verden? hvordan hadde kvinnene hatt det? |
Ayn Rand var kvinne, et ypperlig bevis på at kvinnene burde vært holdt bak kjøkkenbenken.
| usaklig. hadde det hun skrev vært så dumt og feilaktig, hadde ikke folk lest henne. det er tydelig at hun har en intelligens som overgår både min og din, om hun bruker den rett eller ei er en annen sak. men om hun hører hjemme på kjøkkenet fordi hun er farlig, da gjør i hvert fall Saddam og Osama det samme. | Sitat: |
| Sitat: | | Vi hadde havnet tilbake til korsfestelser fra jesu tid, bålbrenning fra middelalderen og lynsjemobber fra det ville vesten. |
Synes da at offentlige henrettelse av objektivister hadde vært mye bedre underholdning enn den skiten som går på TV nå for tiden.
| Usaklig. dessuten ser vel ikke du på TV? du liker jo ikke teknologi..
[/quote]
|
Skrevet: Ons 05 Mai 2004, 10:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004 Innlegg: 129
|
| Onskemestern skrev: | | PeeWee skrev: | | Onskemestern skrev: | | Og hvordan hadde det blitt i en totalt fundamentalmuslimsk verden? hvordan hadde kvinnene hatt det? |
Ayn Rand var kvinne, et ypperlig bevis på at kvinnene burde vært holdt bak kjøkkenbenken. |
usaklig. hadde det hun skrev vært så dumt og feilaktig, hadde ikke folk lest henne. det er tydelig at hun har en intelligens som overgår både min og din, om hun bruker den rett eller ei er en annen sak. men om hun hører hjemme på kjøkkenet fordi hun er farlig, da gjør i hvert fall Saddam og Osama det samme. |
Hvordan kan du si dette? Har du lest noe av Ayn Rand? Ayn Rand beviste aldri noe! Alt hun klarte å bevise var at hun selv ikke var egnet som filosofi, eller samfunnsviter. I bunn og grunn baserer hele hennes filosfi, Objektivismen seg på dette: Sånn er det bare.
|
_________________ Naturens rett!!!!! Anarkisme, nå!
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 11:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |