Av
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
Huff, så flaut... Jeg har blitt bortskjemt med Dreamweaver, og nå når jeg sitter på skolen for å lage en rask hjemmeside for et prosjekt husker jeg ikke html lengre
Hvordan i H får jeg bort borders i frames? Det er jæv... stygt!
http://www.stud.ntnu.no/~kristiki/forumspill/
Ps, hadde valget mellom Frontpage og Notepad, og Notepad har jeg i alle fall ikke noe å gjøre med lenger... Lengter hjem til DW
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 10:51
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
Ser ut til at du har fikset problemet selv.
Raff side, forøvrig. Jeg gleder meg til innholdet kommer.
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 11:03
Tittan
Erkegranul
Jepp jepp... Fant ut hvor i Frontpage man går for å fikse selve index-siden. Det hjalp mye!
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 11:05
haakoo
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
Er det meningen av siden skal være hvit med svart tekst og blå linker?
Du bør vurdere Ã¥ følge W3C sine standarder pÃ¥ web, se ogsÃ¥ Nyttige tips for Korrekte™ websider
Det er også en uting å bruke font-taggen, som jeg trodde var deprecated i HTML4.01, men gikk igjennom valideringa. Bruk heller CSS...
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 11:59
Tittan
Erkegranul
spiralis skrev: Er det meningen av siden skal være hvit med svart tekst og blå linker?
Du bør vurdere å følge W3C sine standarder på web, se også Nyttige tips for Korrekte™ websider
Det er også en uting å bruke font-taggen, som jeg trodde var deprecated i HTML4.01, men gikk igjennom valideringa. Bruk heller CSS...
Font - hadde jeg sittet hjemme med DW, hadde jeg brukt css, men siden jeg ikke har annet enn Frontpage velger jeg å bruke denne tagen. Siden er ikke ment som en "wow! sjekk hvordan han bruker html" men som en hjelpeside for de som spiller et forum-rollespill.
Når det gjelder fargevalget, så er det standarden i Frontpage, og igjen.. dette er kun en informasjons-side for maks fem personer... Jeg ser ikke hvorfor jeg skal gidde å bruke "W3C-standarden" for denne siden. (Liker ikke standarder egentlig...)
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:04
haakoo
Slushpuppy!
Nei, standarder er dumt, tenk om det ble mulig å surfe på alle websider med en browser, og alle fungerte.
Eller tenk litt igjennom hvor mange standarder du 'trenger' for å i det hele tatt komme deg på web.....
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:12
Tittan
Erkegranul
spiralis skrev: Nei, standarder er dumt, tenk om det ble mulig å surfe på alle websider med en browser, og alle fungerte.
Eller tenk litt igjennom hvor mange standarder du 'trenger' for å i det hele tatt komme deg på web.....
Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen med deg her! Hold deg til temaet... som forøvrig er et problem som har funnet sin løsning
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:13
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
Synes siden er helt fin, jeg. Synssansen min har ikke noe som helst problem med hvit side, svart skrift og blå linker.
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:29
haakoo
Slushpuppy!
Tittan skrev: Jeg liker ikke standarder!
Standarder for å gjøre siden tilgjengelig ja, men når noen begynner å kritisere fargevalget mitt, eller det at jeg bruker frames isteden for noe annet fancy da blir jeg bøs!
(Kopierte fra en annen tråd, da svaret heller burde vært skrevet her.)
Er det noen som har kritisert fargevalg? Eller at du bruker frames?
Eneste jeg kommenterte var at du burde følge standardene fra W3C. Gjør man det er man sikkret at siden fungerer likt for alle, noe Frontpage på langt nær gjør. Grunnen til at jeg spurte om siden skulle være svart/hvit/standard farger var fordi jeg ikke bruker IE og derfor ikke hadde en anelse om hvordan siden ser ut i frontpage/ie.
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 22:56
BlueNova
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
Ser du er en CoC personlighet Tittan. Fint å vite det er fler av oss, men du er litt langt unna for en rask session....
trenger fler spillere nærmere drammen. :\
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 17:00
QIQrrr
Hurrafantastisk
Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
Er enig med spiralis her, det er konstruktiv kritikk...
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 17:05
lupin
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
Re: Huff, så flaut... Tittan skrev: Jeg har blitt bortskjemt med Dreamweaver, og nå når jeg sitter på skolen for å lage en rask hjemmeside for et prosjekt husker jeg ikke html lengre
Hvordan i H får jeg bort borders i frames? Det er jæv... stygt!
http://www.stud.ntnu.no/~kristiki/forumspill/
Ps, hadde valget mellom Frontpage og Notepad, og Notepad har jeg i alle fall ikke noe å gjøre med lenger... Lengter hjem til DW
Hym, jeg vet hvordan man får bort borders i iframes, frames har jeg ikke brukt på lenge så det husker jeg ikke.
<iframe border=0 frameborder=0 >
Du har vel fått ordna det, men jeg skriver det likevel jeg =P
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Tir 29 Jun 2004, 16:25
Tittan
Erkegranul
Re: Huff, så flaut... Tittan skrev: Jeg har blitt bortskjemt med Dreamweaver, og nå når jeg sitter på skolen for å lage en rask hjemmeside
Som du kanskje ser Spiralis, bruker jeg vanligvis Dreamweaver, et program som afaik støtter alle slike standarder. Tingen er at akkurat denne siden ikke er for allmenheten, men for et utvalg (max 6 stk) spillere i et rollespill, og hvis noen av dem har problemer med å se hva som står på siden så kan jeg forandre det...
Ignorance is bliss!
Skrevet: Man 05 Jul 2004, 12:13
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende