|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
konfirmasjon
jeg skal konfirmeres neste helg, og det skal rotta også. hurra for oss.
noen andre som skal konfirmeres til helga?
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 15:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Jeg skal også konfirmeres til helga.
Hurra for meg også.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 19:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
*sukk*s avner å konfirmere meg! det var litt gøy det...ihvertfall å åpne pakker! jaja!
gratulerer til dere som konfirmertes i helga!
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 19:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
jeg savner pengene jeg fikk jeg...hvor ble de av??
*se seg fortvilet omkring*
Jeg vil konfirmeres en gang til!
|
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 20:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
får el-gitar. (eller masse pengeer som jeg bruker på en el-gitar)
hurra for oss alle tre(og eventuelle andre)+alle andre som ikke skal konfirmeres til helga. hurra for DSGF med andre ord. je
|
_________________ Smil
og du får en støvel
midt mellom øynene
smil
likevel
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 22:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Dumme lokalavisa skrev navnet mitt feil. Istedenfor Bjarnason skrev de Bjarnasjon. Av alle gangene jeg har vært i avisa har de ikke èn gang prestert å skrive navnet mitt riktig. En gang het jeg faktisk Frøysland.
Dessuten ble alle kl-stavelser byttet ut med 'klokken', så en som het Klipper het i stedet Klokkesnipper.
Men for at dere ikke skal tro at jeg har forvillet meg bort fra emnet, så sto navnene til alle konfirmantene i avisa.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 16:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Er glad jeg er ferdig med konfirmasjons opplegget jeg!!
Blei litt for mye oppmerksomhet for meg. Liker ikke sånt. Men det e rmeg
Gratulerer til alle dere andre! 
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 16:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg er evig ukonfirmert, men:
Gratulerer til Rotta og Ståpåhodet!
Endelig skal du få deg en skikkelig gitar
-da er det kanskje håp for alle idéene
man må gjennomføre førman blir 18 (sukk).
Gratulerer til alle konfirmanter!
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Lykke til og gratulerer Si fra når jeg skal holde tale!
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 18:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
wertoi skrev: | Dumme lokalavisa skrev navnet mitt feil. Istedenfor Bjarnason skrev de Bjarnasjon. Av alle gangene jeg har vært i avisa har de ikke èn gang prestert å skrive navnet mitt riktig. En gang het jeg faktisk Frøysland. . |
lokalavisa på grefsen skrev en gang navnet mitt(truls) som slurt. det var ganske morro.
og maria, jeg vil ha tale nå
|
- no
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 21:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Skremmende at man knytter en kristen trosbekjennelse til penger. Jeg konfirmerte meg ikke fordi at jeg ikke var kristen, hykleri gir ikke respekt og det hele vitner om religiøs prostitusjon!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 22:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
turin
Främling

Ble Medlem: 30 Apr 2004 Innlegg: 23
|
QIQrrr skrev: |
Skremmende at man knytter en kristen trosbekjennelse til penger.
|
Er det ikke lang tradisjon for dette innen kristendommen da.
Sitat: |
Jeg konfirmerte meg ikke fordi at jeg ikke var kristen, hykleri gir ikke respekt og det hele vitner om religiøs prostitusjon!
|
Det står respekt av et slikt valg. Jeg fulgte dessverre strømmen av kamerater og familens forventninger; pengene var ikke så viktig. I ettertid får jeg skylde på at jeg var ung og dum, og rett og slett ikke moden nok til å bry meg noe særlig om respekt og personlig integritet og slikt. Det er jo ikke alle som er det i den alderen.
Jeg tror ikke det religiøse aspektet er særlig viktig for så mange. Dåp, konfirmasjon og andre seremonier er tradisjoner. Det er jo hyggelig å få familien på besøk og spise kake og å markere viktige milepæler i livet. At man også må høre noen ord om Gud er omtrent som reklamen på TV2, den følger liksom med på kjøpet.
Nå finnes det jo heldigvis alternativer; en slags reklamefrie ritualer, med tradisjon, familiebesøk, kake og markering, men uten religiøst innhold... Og det er jo positivt.
Det er vel ingen av dem som har fortalt at de skal konfirmeres her som har sagt at det er den kirkelige varianten heller? Man kan ha delte meninger om "borgerlig konfirmasjon", men jeg synes det er et bra tilbud. Ett sted må man jo begynne i kampen mot "religiøs prostitusjon", og selve tradisjonen med å markere overgangen til de voksnes verden er jo ikke så dum i seg selv. (Og det er jo slett ingen kristen oppfinnelse--nærmest alle kulturer har jo slike markeringer.)
|
Skrevet: Tor 06 Mai 2004, 23:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
både jeg og rotta konfirmereer oss borgelig.
personelig er det ikke så nøye med pengene.men jeg har familie spred over hele landet som jeg veldig sjelden ser noe til. sså for meg er dette en god unskyldning til å tvinge mange av dem til å komme.
|
- no
Skrevet: Fre 07 Mai 2004, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: