DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Latinos
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [3 Posts]  
Av Innlegg
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 Latinos

Av ren nysjerrighet, eller et oenske om aa vite hvordan det staar til med fordommene/kunnskapene hjemme i norge, lurer jeg paa hvordan dere forestiller dere latiamerikanere.. Utseendemessig, som personer, som kultur.. Hva er forskjellene? Er latinamerikanere spesielt atraktive blandt normenn/europeere? Andre nasjonaliteter som er ..fristende?

..og hvis det er noen som til slutt har noen spesielle formeinger om peruanere, kom med dem!

InnleggSkrevet: Fre 09 Aug 2002, 18:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Latinos

Gjennom strømmestiftelsen, tror jeg det var, hadde vi en gang en 'hjertevenn' (tror jeg det het) i Peru. I praksis en gutt vi betalte skolegangen for. Husker han var fra Tucume, den landsbyen/tettstedet/byen hvor Thor Heyerdahl drev med utgravninger, akkurat på denne tiden det foregikk. Vi fikk et par brev av ham også, mener jeg, og sendte noen tilbake.

Men for å svare på spørsmålene:
Utseendemessig regner jeg med de fleste har en viss anelse.
Som personer..tja. Jeg antar klasseskillene er en god del klarere der enn her, og bevisstheten om det kan kanskje både i seg selv være en forskjell fra oss, samt at det kan forårsake en del andre forskjeller, både på det personlige og kulturmessige plan. Dessuten står katolisismen rimelig sterkt i sør- og mellomamerika land, og jeg regner med at Peru ikke er noe unntak.
hm. Var det ikke den økonomiske situasjonen i landet som forårsaket de opptøyene og det tidligere i år? (eller noe relatert til økonomi)

Hvordan personene er, tror jeg avhenger en god del av klassetilhørighet. I hvert fall er det slikt jeg ser det for meg. En fattig bonde vil nok ha langt mindre til felles med en gjennomsnittlig nordmann enn en fra den øvre middelklassen der borte ville hatt. Gjetter jeg på, pga den da bedre kjennskapen til den amerikansk-influerte kulturpåvirkningen som også vi kjenner godt til.

Attraktiv..tja. Pen hårfarge er det første som slår meg.
hm. En ting som slo meg nå, og som jeg egentlig ikke vet om du har noen videre forutsetning for å svare på, egentlig, men jeg spør likevel: Er det like store innbyrdes forskjeller mellom mennesker i de forskjellige sør-amerikanske landene som det er i Europa? Utseendemessig vil jeg si de er mer ensartet, men det tror jeg mer skyldes at det innad i Europa er større forskjeller enn i noen annen verdensdel. På annenplass ville jeg plassert Afrika. Sør-Amerika har en ganske lik historie, og mye til felles på tvers av landegrensene. Tror jeg. Stemmer dette?

InnleggSkrevet: Tir 20 Aug 2002, 12:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Latinos

I Peru, nærmere bestemt Cuzco, var det mange lave mennesker, jeg var høyere enn mange, det var litt av en opplevelse for meg.

Men akkurat i Peru er det så mange rester av inkaene at jeg synes ikke det blir rett å kalle dem for latino folk.

Men Brasil derimot, etter som hva jeg har sett på TV, så er de fleste kvinnfolka høye og flotte og født med rytme i sjela.
( Ville heller blitt født med det enn ski :-/ )

TIlbake til Peruanere:

Utadvendte og spennende, hadde ihvertfall èn fet uteplass i Cuzco, men teite ting var småbarn som gikk rundt og solgte røyk, mens det var ekle fyrer som ville svindle oss i Lima. Bah

InnleggSkrevet: Tor 21 Nov 2002, 14:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [3 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet