|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
java-programmering.. hjelp?
hm. ikke no irc på dumme unix-anlegg på skolen. jeg har et problem. får ikke til oppgave i programmering. og dette så jeg på som eneste måte å "kommunisere" med verden på. får vel kanskje ikke svar her med det samme.. men, det er vel verd et forsøk i alle fall..
jeg skal lage javaprogram som skal regne ut n! etter at man har oppgitt n-verdien. å få laget det sånn at man kan taste inn n-verdi er ikke no problem. men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre sånn at man klarer å regne ut n! da. for det skal jo da være n*(n-1)*(n-2)*..*3*2*1. skal nok bruke while-løkke, siden oppgavene denne uka går stort sett på det.. men. hm. jeg får altså ikke til..
while (nverdi>0)
{
nverdi--;
sum *= nverdi;
nverdi = Keyboard.readInt();
}
sånn ser while-løkken min ut nu. kompilatoren gir meg feilmeldingen "Variable sum may not have been initialized"
men jeg har tidligere oppgitt at sum skal være heltall da.. så.. jeg har innsett at det er no stein stokk rivende galt med min definisjon av sum. men jeg aner ikke hvordan den skal defineres ellers..
|
Skrevet: Tor 15 Feb 2001, 16:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sLins
Gjest
|
Re: java-programmering.. hjelp?
skriv at den i begynnelsen skal være null?
|
Skrevet: Ons 21 Mar 2001, 09:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Robin skoglund
Gjest
|
Re: java-programmering.. hjelp?
Vel, har har du det i JavaScript, så da skulle det vel ikke være noe problem å putte det inn i regular Java, right? Litt sent, men bedre sent enn aldri.
|
Skrevet: Søn 06 Mai 2001, 03:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
eh...
altså.. java og javascript er veldig ikke det samme.. så det såh!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Man 01 Okt 2001, 18:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |