|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Om det å bli satt i bås
Nå er jeg lei av å alltid bli satt i en bås jeg ikke kjenner meg igjen i, så dermed starter jeg denne tråden. Her kommer jeg til å fortelle litt om hvorfor jeg ikke er kommunist, sosialist, liberal, nasjonalist, konservativ eller ultra-konservativ. Jeg er heller ikke anarkist, økologist (De grønne etc), "personlig kristen" eller fanatist. Ingen skal komme å si at jeg er optimist, eller pessimist når det gjelder verden, mennesket, dyr, trær, mat, drikke, fattige, rike, offer eller overgriper og jeg bryr meg ikke om du har en annen farge enn meg! Du kan være grønn for alt jeg vet, men sier du noe dumt, da forteller jeg deg hva jeg mener!
La meg ta et eksempel:
Jeg sier: "Jeg synes kommunismen hadde noen gode synspunkt, for eksempel når den snakker om fordeling av goder." Dette betyr ikke at jeg er kommunist, men at jeg synes de hadde noen gode synspunkt!
Jeg sier: "Noen av de innvandrerne som kommer til Norge burde ikke ha fått lov til å bli i landet lenger enn 48 timer." Dette betyr ikke at jeg er rasist, nasjonalist, hater muslimer eller støtter Bush, men at jeg mener at noen av innvandrerne ikke burde få bli i Norge, fordi de f.eks. har drevet med terror der de kommer fra, eller fordi de raner, voldtar eller dreper her i landet.
Jeg sier: "Jeg synes de homofile bør få være i fred!" Dette betyr ikke at jeg er homofil, er frafallen kristen eller dum i hodet, men at jeg synes de homofile bør få fred til å gjøre det de vil, så lenge de ikke ødelegger for andre. (På lik linje med alle andre "grupper" mennesker!)
Kom med eksempler, så skal jeg fortelle dere akkurat hva jeg mener, på en slik måte at dere skjønner at jeg ikke kan settes i bås.
Jeg stemmer på dem som for tiden har de mest like ideene som meg, men det betyr ikke at jeg støtter det partiet eller er medlem. Siden jeg ble 18 har jeg stemt på SV, AP, Høyre, RV og faktisk KRF (men de får ikke min stemme mer, de har "drete seg ut!")
Slik jeg ser det er den gamle "høyre mot venstre" utdattert. Nå burde vi heller fått stemme på enkeltsaker, eller i alle fall bytte regjering og storting hvert andre år. (Eller bare bytte ut de gamle idiotene på tinget med nye mennesker med nye visjoner og måter å drive landet på!)
Rant, rant, rant, bla, bla, bla... Ja, jeg er trøtt og burde heller ha sovet enn å skrive denne posten, men jeg håper den er litt logisk 
|
Skrevet: Lør 24 Apr 2004, 23:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
*se rart på tittan* jaha..sinna? virker sånn...
|
Skrevet: Lør 24 Apr 2004, 23:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Men jeg synes det han sier allikevel er helt på sin plass. Meget enig, faktisk - pragmatiker som jeg er. Har da prinsipper, men rir dem ikke til døds.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 24 Apr 2004, 23:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004 Innlegg: 129
|
Jeg skjønner hva du mener Tittan, men det som er problemet med de som ikke selv setter seg i bås, er at det er vanskelig å ta dem på spesielt ideologiske svakheter, he he. Du burde forresten spørre Frihetsfisken hva han synes om dine "mellomliggende" standpunkt. Ayn Rand mente at det var en som alltid tok feil, og alltid hadde rett i vær sak, men mannen i midten var den onde, hvis jeg ikke tar feil...
|
_________________ Naturens rett!!!!! Anarkisme, nå!
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 08:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ja, i så fall tar jeg det med å være ond med stor ro. Plager meg overhodet ikke 
|
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 14:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Fornuftig innlegg, Tittan. du har tydeligvis funnet din egen filosofi, og ingenting er vel bedre enn det!......?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 09:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Å bli satt i bås kan til tider være irriterende.
Når folk som knapt kjenner meg, men tror de gjør det etter å ha snakket med meg i totalt kanskje et par timer, oppfører seg som om jeg var en uvitende 14-åring fordi "når har du noen gang vært saklig?", blir jeg relativt amper.
Særlig når det kommer fra "små" 18-åringer som virkelig ikke har gitt et noe særlig saklig inntrykk av seg selv heller. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 11:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
0nskemestern skrev: | Fornuftig innlegg, Tittan. du har tydeligvis funnet din egen filosofi, og ingenting er vel bedre enn det!......? |
Jupp, egen filosofi er bra!
Det er ikke det at jeg gir f-a-e-n eller noe, men jeg er bare så vanvittig lei av å bli satt i bås. Særlig fordi det alltid blir feil!
Nå skrev jeg posten i ørska, og ser at den med fordel kunne vært skrevet på en mye bedre måte, men sånn er livet.
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 13:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Gandhi har noe veldig fornuftig angående dette i sin saklighetslære... han mente det at om det ble uttalt en posisjon A, så skulle man aldri argumentere mot B, om B muligens var en følge av A!
Dermed unngikk han å tillegge motstandere meninger de ikke hadde!
Men forøvrig er det høyst menneskelig å plassere mennesker i bestemte grupper... det kan bare være plagsomt til tider, for de som har hevet seg over flokkmentaliteten!
|
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 09:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Terning skrev: | Gandhi har noe veldig fornuftig angående dette i sin saklighetslære... han mente det at om det ble uttalt en posisjon A, så skulle man aldri argumentere mot B, om B muligens var en følge av A! |
Jeg liker enkelte indianerstammer i USA. Da de hvite kom og sa: "Har du sagt A må du si B" sa indianerne: "Hvorfor det? Kanskje jeg bare mener A!"
Det er også min filosofi!
|
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 08:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Tittan skrev: |
Jeg liker enkelte indianerstammer i USA. Da de hvite kom og sa: "Har du sagt A må du si B" sa indianerne: "Hvorfor det? Kanskje jeg bare mener A!"
Det er også min filosofi! | Nå, det er fornuftig!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 08:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
Främling

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 16
|
Så du har både stemt høyre og RV sier du? virker som om du ikke er interessert i politkk. Har du ingen grunnleggende verdier å stemme etter ?
Vil du har Frihet for individet(høyre, eller konservativisme) eller kontroll av individet( venstre, eller sosialisme) ? Om du finner ut dette finner du også ut hvor du står i alle saker. Idiologi er en fin ting å ha.
Synest det blir for dumt å "stemme etter saker."
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 02:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ideologi er oppskrytt. Visse prinsipper skal man ha, men ellers gir det mer mening å være praktisk av seg - finne praktiske løsninger på praktiske problemer. Altfor ofte lar man ideologien bli altoverskyggende. Jeg tror rett og slett ikke det er mulig å skulle finne ut hvor man står i alle saker, uten å måtte motsi seg selv til tider. Verden er ikke slik at man kan ta stilling til alle spørsmål bare ved hjelp av en ideologi.
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 13:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg er enig med noe som AP sier, littegranne som Høyre sier, en del som SV sier, svært lite (men noe) som FRP sier, osv. Det gjør ikke meg til noe som helst annet enn meg selv, et individ med egne meninger som ikke nødvendigvis er i overensstemmelse med én ideologi.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Her er løsningen på alle problemer i hele verden:
www.stemdlf.no
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
QIQrrr skrev: | Her er løsningen på alle problemer i hele verden:
www.stemdlf.no |
Fytti hælv... sier jeg bare! Tittet litt på det. Hvem er det egentlig som svelger slik dritt? *Ugh* 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
sannepus skrev: | QIQrrr skrev: | Her er løsningen på alle problemer i hele verden:
www.stemdlf.no |
Fytti hælv... sier jeg bare! Tittet litt på det. Hvem er det egentlig som svelger slik dritt? *Ugh*  |
Hva var det du ikke skjønte?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Oi! *ler* 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:34 Sist endret av Ennasus den Lør 22 Mai 2004, 15:39, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
sannepus skrev: | Var det noe jeg ikke skjønte? Er det hele bare en spøk? *Titte nærmere* |
Jeg spør siden du:
a) Ikke har lest mer enn ingress/overskrifter...
eller
b) Ikke har skjønt noenting av det lille du, mot formodning, har orket å lese...
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Ja, jeg var visst litt rask i avtrekkeren der ja! *Skylder på mamma som sto og distraherte meg* 
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |