|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Merkelig problem under/etter jogging
Det som skjer er at når jeg begynner å jogge, går alt fint.. jeg jogger min normale tur i lysløypa og alt er fryd og gammen, technoen dundrer i hodet mitt og treningen er en glede. Men når jeg blir ferdig med runden, og skal tøye ut, så begynner høyre ben å sovne! og når jeg skal jogge den vesle turen hjem, så sover høyre benet så og si hele veien hjemover!
Noen som i det hele tatt kan tenke seg hva dette er? Jeg har prøvd med forskjellige joggesko, men har enda ikke prøvd å la være å tøye ut. Uansett så vil jeg gjerne finne ut hva dette kan være for et slags fenomen..!
Tusen hjertelig
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 20 Apr 2004, 19:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg får en lignende følelse i hofta av og til når jeg trener, spesielt når jeg tøyer ut. Da jeg spurte instruktøren min sa han at det var fordi muskelen er "for svak" (Jepp, han gjorde sånn med fingrene...) og at det vil gå over med mer trening. Det som er viktig er å være obs på dette slik at man ikke får en skade som sitter i lenge (strekk e.l.)
Jeg tror han har rett, for etter et halvt år kjenner jeg nesten ingenting til "soving" i hoften lenger 
|
Skrevet: Ons 21 Apr 2004, 11:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
ålrait, har trent en stund da , MEN MEN - jeg får se da. Har bestilt time hos legen, så kanskje han sier det samme som deg.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 05:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
kroppen din gjør opprør mot tecno 
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 15:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Det gjør min. Jeg får spasmer.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 16:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
ståpåhodet skrev: | kroppen din gjør opprør mot tecno  |
HE HE!
|
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 18:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
John Gunnar Oppheim skrev: |
Muskler som sovner, har som regel forstyrret blodsirkulasjon. Sovende hender, som gjerne også kan ha hevelse om morgenen, er typiske saker for folk som jobber mye med kniven i hånda og med høyt arbeidstempo. Kjøttskjærere og fiskere f.eks.
En muskel kan brukes så mye, eller på en slik måte, av vevets blodgjennomstrømning nedsettes. Jeg vet av erfaring at hendene mine kom så langt at de sovnet helt om natta. Jeg våknet ofte en gang om natten, der jeg måtte opp og massere liv i hendene mine igjen. Om morgenen var nevene opphovnet, og det kriblet i dem. Bortsovningen forsvinner når du jobber med muskelen, men kommer igjen når du rorer ned til hvile igjen. Det kan ta alt fra noen dager opptil tre uker (med hvile), før du er helt bra igjen av noe slikt.
Dersom hvile ikke hjelper på situasjonen, oppsøk lege. Blodsirkulasjon er kjekt å ha.
John Gunnar Oppheim
Toppidrettstrener og redaktør for Trim.no |
Ikke jogge mer? 
|
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 22:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Forsøk sykling istedet.
Eller svømming.
Det har ikke bare med å gjøre hvilke muskler du belaster, men også hvordan du belaster dem. Et annet bevegelsesmønster vil kanskje ikke gi samme reaksjonen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 23:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Sitat: | Blodsirkulasjon er kjekt å ha. |
Hva? 
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 15:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Re: Merkelig problem under/etter jogging
BagBiter skrev: | Det som skjer er at når jeg begynner å jogge, går alt fint.. jeg jogger min normale tur i lysløypa og alt er fryd og gammen, technoen dundrer i hodet mitt og treningen er en glede. Men når jeg blir ferdig med runden, og skal tøye ut, så begynner høyre ben å sovne! og når jeg skal jogge den vesle turen hjem, så sover høyre benet så og si hele veien hjemover!
Noen som i det hele tatt kan tenke seg hva dette er? Jeg har prøvd med forskjellige joggesko, men har enda ikke prøvd å la være å tøye ut. Uansett så vil jeg gjerne finne ut hva dette kan være for et slags fenomen..!
Tusen hjertelig |
Jepp, det er Technoen.
0nskis, musikklege
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 15:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
har allerede fått svar som dere kanskje ser over. technoen blir ikke nevnt.
|
Skrevet: Tir 27 Apr 2004, 08:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |