|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
P-pille eller P-sprøyte?
Har brukt p-piller i ganske mange år nå. Jeg vil gjerne prøve noe nytt!! Har prøvd p-sprøyten men så dårlig har jeg aldri blitt før:/ La på meg masse kilo, kastet opp om morgningen og var generelt drit dårlig.. Jeg bruker yasmin og syntes det går ganske flott, men begynner å gå lei av disse pillene.. Høres slikt plaster trygt ut? Hva syntes dere jenter? Hva bruker dere, og hva syntes dere er best? Alle jenter reagerer jo selvfølgelig ulikt på piller og sprøyter.. Hva bør jeg gjøre?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 10:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg har flere venniner som bruker sprøyte, ikke noe jeg kunne tenkte meg, etter som jeg hater sprøyter. De er veldig fornøyde med dette. Helsesøsteren på skolen jeg går på har stilt seg veldig positivt til plaser og sprøyter, fordi det er enklere å huske på og det er vist få tilfeller av graviditeter.
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 11:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Jeg vil fraråde sprøyte. Vektøkning, humørsvingninger og gudene vet hva. Pille fungerte best for min del, det ble fort en vane å ta dem. Er man så vimsete at man glemmer piller hele tida, får man tåle bivirkningene til sprøyta. 
|
Skrevet: Tor 15 Apr 2004, 14:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
det ække snakk om å være vimsete.. Det er bare det atte det er fort å glemme.. Har brukt p-pillen i nesten 4 år da.. Ja jeg begynte tidlig men det pga. legen som ga meg pga. STORE mensensmerter og blødninger.. Og jeg fikser ikke sprøyer og ble skikkelig dårlig sist gang jeg prøvde.. Vurderer å prøve plaster.. Noen som har prøvd ?
|
Skrevet: Tor 15 Apr 2004, 18:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Sprøyte ga meg absolutt ingen dårlige erfaringer, har opplevd minimalt med bivirkninger. Og ingenting å huske på. Men det varierer sikker fra person til person, og også mellom forskjellige typer sprøyter og piller. Selv har jeg ikke prøvd pille, tror ikke det ville vært så veldig tattisk med min hukommelse... (så vidt jeg husker å pusse tennene) :p
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 15 Apr 2004, 21:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Har dere fundert over grunnen til at stadig flere og flere kvinner sliter med å bli gravid?
Det er selvsagt fordi vi stapper i oss hormoner som gjør at ting skal bli tryggere. Men hvor bra det er er jo en helt annen sak. Nå blei faktisk p-pillen laget for å hjlpe barnløse par tilå få barn fortere. Men til sin forskrekkelse hadde jo preparatet stikk motsatt virkning (en sykesøster sa det til meg)
Selv er jeg ganske avhengig av å gå på p-piller fordi at 8 dagers blødehelvete mes utrolig masse smerter og kvalme og feber ikke er noe jeg setter pris på 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ei vennine av meg mista faktisk mensen når hun begynte med sprøyta, sjekka det, men var ikke noe galt..
|
Skrevet: Søn 18 Apr 2004, 12:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Nei nettopp, og det sier vel noe om den forstyrrende faktoren p-sprøyter og sånt faktisk utsetter kroppen for. Det kan jo ikke være sundt?
|
Skrevet: Søn 18 Apr 2004, 12:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei, sundt er det vel ikke, men det er jo heller ikke sundt med mange aborter..
|
Skrevet: Søn 18 Apr 2004, 13:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg sier en ting: safe-sex.
Og når det er sagt: Jeg har ALDRI hatt fylle-sex, og kommer ALDRI til å ha det. Der skjer det mange mange ulykker der! Huff
P-Piller hører sammen med en fast partner.
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 09:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Tja, men de som ikke har fast partner, men har sex med tilfeldige, er jo bedre at de også bruker p-piller, i stede for å bli gravide.
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Det finnes skumlere ting enn å bli gravid... derfor kondom er så lurt!
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 16:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, men man kan jo se at det er mange som ikke bryr seg om det i fylla. Angrepiller er verre enn p-piller, fordi angrepiller er så sterke. Da er det jo bedre med p-piller.
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 18:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
uff.. det er SÅ trist at de selger angrepiller på rimi'n.. det er utrolig skadelig for kroppen.. og nå tror teensa de kan sexe som bare det (uten kondom) og bare ta en angrepille.. ANGREPILLEN ER IKKE ET PREVENSJONSMIDDEL..GRRR
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 19:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Enig, enig, flere jeg kjenner som har sex og tenkter "tar bare angrepille senere jeg". To angrepiller i måneden er jo ikke bra.
|
Skrevet: Man 19 Apr 2004, 19:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Nei, men fyllesex og p-piller hører heller ikke sammen, for det er INGEN sykdomsbeskyttelse i en p-pille. Desverre er det MANGE som tenker sånn. Jeg er generellt ikke fan av piller. One-night-stands og sånt TRENGER en konddom. Synes jeg.
Det er jo rett og slett ekkelt å tenke på at jenter forer seg med p-piller sånna t de kan ha sex med hvem de vil uten å bli gravid. Altså, puke 4 eller 5 i løpet av en mnd og si fylla har skylde, jeg blei i alle fall ikke gravid..
*grøsse*
|
Skrevet: Tir 20 Apr 2004, 13:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
hva med kondom a? 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lør 24 Apr 2004, 12:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
jeg pøker ikke rundt.. men jeg har fast partner og jeg bruker p-piller.. jeg har ikke blitt gravid enda i hvert fall.. Men hvis jeg hadde pøka rundt så hadde jeg dratt med meg kondom i hvert fall 
|
Skrevet: Lør 24 Apr 2004, 14:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Det er nettopp et jeg skal fram til Flinke aniraC har skjønt det.
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 10:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Det som er dumt er at det er en del som ikke sjønner det og det skaper jo problemer.
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 10:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |