Deprecated: Implicit conversion from float 254020.00000000003 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - Klanger...preken
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Klanger...preken
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [1 Post]  
Av Innlegg
Tarjær Engvik
Gjest

Klanger...preken

først, stikk og sjekk denne linken, til min store PREKEN. Det er en vilt historisk dokument som jeg skrev for noen år siden. Jeg ønsker å høre om deres forhold til klanger. Kjente klanger er jo vatikanklang, samiradioklang, kinkklang osv..FidelKlang er en mektig klang som finnes på cuba. Spesielt blir den mye brukt i fidel Castros sigarfrabrikk. Vatikanklangen er den klangen du hører om du er i vatikanet, det er en spesiell klang, slik som det også er i f. eks. nidarosdomen som sikkert flere vet hvordan lyder. Når du snakker så kommer det en viss klang. Finnes forksjellige klangmodulatorer som skaper klang, klang har også vært grobunn for konklikter i våres århundre og tidligere, det er bare å lese Preken, skrevet av profeten anus montanus (meg selv).
Her får du første avsnitt av Den Sværa Preken:

"Jajaja, Mennene gjekk oppå fjellet. Der møtte de Gud som sto å truet Jesus med å sette vatikanklang i øret hannes. Fidel castro på Cuba gjekk rundt i hagen sinn å vatna ligoner mens han Røkte en svær FidelCigar med godkjent Fidelklang. Han fikk en telefon fra Kreml om at Lennin va gjenninnsatt som statsleder. Fidel sendte straks en modul av Fidelklangen och kreml en kremlklang til Fidel. Paven fik ingen klang, Men han hadde lånt ut den orginale vatikanklangen til Samekasting i aukliskogen i Finland."

kos deg med dette litterære verk!

InnleggSkrevet: Fre 09 Feb 2001, 11:26
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [1 Post]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet