|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
satanist?
hei
jeg er gother. sÄnn bortimot. jeg annser i hverfall meg selv for Ä vÊre sÄnn nesten goth. dette innebÊrer at jeg som regel bruker sorte klÊr og lÊrarmbÄnd med nagler pÄ. jeg tror nok jeg er litt for lystig av natur til Ä vÊre en fullverdig gother. og sÄ er klÊrne mine bleket av uvettig bruk av blenda. men poenget er: en altfor hÞy andel av folk jeg mÞter pÄ min vei tror jeg er satanist. jeg har aldri(nei, faktisk aldri) ifÞrt meg et smykke eller klesplagg som viser et satansk symbol eller annet satansk eller gudsspottende motiv. det nÊrmeste du kommer er et kjede med en ankh pÄ(egyptisk symbol pÄ livet, ogsÄ kalt 'livets nÞkket'). noen av vennene mine har ofte pÄ seg symboler som opp-ned kors og pentagrammer, men jeg tror ikke egentlig det har noe Ä si. nÄr disse idiotene jeg snakker om ser et symbol de ikke vet hva er, slik som ankh-en, regner de med at det er et symbol pÄ satan sÄnn uten videre. en kar spurte meg for noen dager siden: hva er det symbolet(ankh)? sÄnn satan-greie? han var en dust. jeg vet at mange satanister har gotisk klesstil, men det er jo bare noen prosent av de som kler seg slik som faktisk tilber satan. jeg har faktisk mÞtt folk som ikke tror meg nÄr jeg sier at 'jeg er ikke satanist, jeg bare kler meg slik jeg synes er tÞft'. har spurt noen mennesker om de vet hva en satanist er, og svaret er som regel 'en som kler seg i sort og nagler', eller noe tilsvarende. jeg har hÞrt at en lÊrer pÄ skolen min bodde pÄ hybel med en satanist engang. hun sÄ ut akkurat som alle andre, men hun utfÞrte fÊle ritualer og synes kirkebrann var stas. DER har du en satanist. blir ikke sur. neida. blir ikke det. bare litt trist.
hva mener gale folk?
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 01:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Etter hva jeg har erfart er ikke mĂžrkkledde mennesker noe verre enn andre. Ganske koselige, mange av dem.
Det fins jo de som bĂŠrer satanistiske symboler, men jeg mistenker at det er mest for imaget.
Det Ä automatisk se en satanist nÄr man mÞter en mÞrkkledd, er trangsynt.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 11:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

|
jeg kjenner maaaaaaange trangsynte folk.
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 14:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
jeg og en kamerat kalte ei for satanist i klassa fordi ho gikk i klÊr som du gjÞr og hÞrte pÄ hardrock uten melodi og bare var rot (for mine Þrer)
Etterhvert slutta jeg med det da jeg merka ho var plaga av det.
Men nagler minner meg om noe spist ett drapsvÄpen. Alt det du gÄr i minner egentlig om djevelen selv. Man gÄr jo i svart i begravelser bare ett eksempel.
SÄ det er jo ikke sÄ rart egentlig.
Men selvfĂžlgelig tenker jeg ikke folk er satanister av den grunn. denne jente er koselig ho.
|
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 14:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg fÄr stadig hÞre av typen min at det er sÄ dumt at jeg er glad i svarte klÊr og ofte nevner death og godth og sÄnt som musikk jeg liker.
Jeg har hatt kallenavnet satan over lang tid. Selvom jeg nÄ om dagen har roet meg og gÄr i mye jordfargede klÊr sÄ har jeg fremdeles svart hÄr. Er ikke sÄ mange som ser rart pÄ meg nÄ lenger. Jeg liker Ä innbille meg at jeg er usynlig. Men skal innrÞmme at jeg ikke likte Ä bli kalt satan. Det var liksom ikke noe gÞy. Jeg liker pentagrammer, men det er fordi at de har en litt annen betydning for meg. Har et slags sverd i en lÊrreim rundt halsen og en gullring med en egyptisk lykkebille pÄ som eneste symboler. SÄ jeg aner liksom ikke hvor satanisten i meg er. Er det i frakken min kanskje? HÄret?
SÄ rotta: Gi faen i det folk sier. SÄ lenge du trives med den du er selv sÄ er det det viktigste. Ikke tenk sÄ nÞye pÄ om du er en gother eller ei. Bare vÊr deg. Det er tross alt den stilen som passer enhver best. Sin egen altsÄ.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 15:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Det er stort sett uopplyste mennesker som forbinder gothere med satanister.
De trekker forhastede konklusjoner fordi de ser smykker som tydeligvis har en betydning, men ettersom de ikke kjenner betydningen, gÄr de bare ut fra at det er satanisk. Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg er satanist (og ved et par anledninger jÞde) pga. pentagrammet mitt. Jeg pleier Ä reagere ved Ä le, og sÄ forklare den egentlige betydningen bak pentagrammet (det er fÞrst nÄr man snur det pÄ hodet at det blir satanisk).
Fargen svart i seg selv er ikke pÄ noen mÄte et indisium pÄ at man er satanist. At man bruker svart i begravelser har ingenting med Satan Ä gjÞre.
Det er uansett sjeldent fargen i seg selv som folk reagerer pÄ; mange folk gÄr i svart i dag, uten Ä bli kalt satanist; det er typen plagg og tilbehÞr det kommer an pÄ, ikke fargen.
Og til sist: Ä bli kalt satanist er ikke nÞdvendigvis det verste som kan skje. De fleste satanister er Älreite folk; de typene som brenner kirker o.l. er faktisk ikke satanister, men hobbysatanister.
Jeg kjenner en satanist hvis yndlingsplagg er joggebukse og fleecejakke.
Hva dumme, ukjente mennesker mener om en, betyr jo egentlig ingenting, gjĂžr det vel? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 16:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

|
du har rett. glad nÄ.
tror nok at fargen har litt Ä si. hvis du hadde kledd deg i blÄ frakk og blÄ stÞvler og grÞnne armbÄnd med nagler pÄ hadde nok spÞrsmÄlet vÊrt 'hvilken planet kommer du i fra?'. men sort vekker vel ikke oppmerksomhet i seg selv. uff, dette inlegget ble dumt.
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 17:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Nei, det er ikke dumt. Et ganske bra emne faktisk. Mennesker som ha egen stil blir gjerne uthengt pÄ den mÄten. Kler meg ikke i svart selv, men irriterer meg grÞnn over folk som kaller svartkledde satanister uten Ä kjenne personen.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 17:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: pÄ nettet, vel
|
oppnedkors er kult fordi kristne konservative lar seg provosere...
|
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 09:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
meine hĂŒter skrev: | oppnedkors er kult fordi kristne konservative lar seg provosere... |
Oppnedkors er et symbol for satanister.
Ă
bruke dem bare for Ă„ provosere konservative kristne, synes jeg egentlig er ganske dumt.
Jeg for min del blir i hvert fall ganske provosert nÄr jeg finner ut av folk som bruker min religions symbol (pentagrammet) bare fordi de synes det er "kult" og vil ha oppmerksomhet.
Dessuten: hvis oppnedkors er en del av enkelte gotheres tilbehÞr, fordi de vil provosere og fÄ oppmerksomhet, er det da slettes ikke rart at disse oppfattes som satanister. Det sier seg jo selv. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 12:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
hva.... rotta(deg ja hÄkon) er du ikke satanist alikevel. da vil jeg ikke vÊre venn med deg lenger, ha deg vekk.
men over til temaet. jeg identifiserer meg ikke med nagler(men liker svarte klÊr sÄ jeg kan snike meg innpÄ folk i mÞrket) men jeg tror ikke at alle svartkledde er satanister(jeg teller kanskje ikke ettersom tre av mine fem gode venner er gothere og jeg vet en del om emnet) Ä provosere kristene er morro, men hviss du ikke er satanist er det kanskje lurere Ä gjÞre det med en t skjorte der det stÄr "fuck alle kristene" en med et satanist symbol. er selv glad i en t skjorte der det stÄr "hold norge hedensk"
og sist men ikke mins vil jeg sitere forfatteren av "grÞsserne" bÞkene pÄ spÞrsmÄlet om hva slags grÞsser han fÄretrak- bibelen helt klart. Blod, vold og mange gale sekter.
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 16:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
stÄpÄhodet skrev: | . er selv glad i en t skjorte der det stÄr "hold norge hedensk"
|
Hey, hvor fÄr jeg tak i en sÄnn en?
Vil ha!
- Veronica, pÄ sitt 8. Är som hedensk
|
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 16:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Irriterende med folk som dÞmmer nÄ sÄ sinnsykt.
NÄr noen helt uoppofordret bare kaller deg satanist, ukjente eller kjente mennesker sÄ burde du bare se passe halv gal ut og gÄ bort til dem og skremme vettet av dem, de vil nok bli skremt om de tror du er satanist.
Til pass for sÄnne. Litt kjipt at det ikke forandrer inntrykket deres da.
|
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 17:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Svart baggy-bukse og en strikkegenser fra cubus. Da fikk jeg hÞre at jeg sendte feil signaler og virket sÄnn hobbystatanist!? miffe.. Og er lange svarte skinnfrakker med splitt bak satanistiske?? Er ikke ekte skinn engang :/
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 11:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Satanist er jo ikke en kles stil. Men en religion. Blir like dumt Ä kalle en som gÄr i hvit for hyper-kristen.
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 11:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
mattestykke skrev: | Men nagler minner meg om noe spist ett drapsvÄpen. Alt det du gÄr i minner egentlig om djevelen selv. Man gÄr jo i svart i begravelser bare ett eksempel. |
Ojojoj, jeg klarer ikke *prĂžver Ă„ la vĂŠre Ă„ poste*
...
*klarer det nesten*
...
*gir opp*
Nagler minner om spisse drapsvÄpen? Da mÄ vi nerder slutte Ä gÄ med penner i lomma, for man kan jo se likheten mellom en penn og en (vampyr-) stake!
Alt du [rotta?] gÄr i minner om satan selv... Oj, har du sett satan?? Gikk han virkelig med nagler og sorte klÊr? (Tror satan holder seg godt unna en Ankh for eksempel...) Satan, eller Lucifer er en engel som har blitt "kastet bort fra Guds nÄde" og ser dermed ut som en engel, ikke som en "sortkledd kis med nagler" (imho!)
Man gÄr jo med svart i begravelse... Eller nÄr man gifter seg!! Jeg hadde sort "kyssmegirÊvva"-jakke og slikt da jeg giftet meg. PÄ galla hos kongen gÄr man ogsÄ i sort. (Garden gÄr i sort nÄr de stÄr vakt!!) Og ikke minst: PRESTEN gÄr i sort bukse, sort skjorte og sorte sko nÄr han er ute i embeds medfÞr... Satanist fordi man gÄr i sort? I think not...
*prĂžver Ă„ slutte Ă„ skrive*
*skjelve*
...
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 11:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

|
"hold norge hedensk" t skjorte kjÞpes pÄ wolfs lair i oslo. den koster ca 180 kr. og den er vel verdt pengen, kan vi ikke infÞre den osm klubb uniform.
nei vent, jeg er jo anti autoritĂŠr.
jeg vil ikke ha noe av uniformer
nei til uniformer
nei til skoleuniformer
nei til militĂŠret
(skjelver jeg Ä, av at jeg neten fÄreslo en uniform)
|
- no
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 18:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

|
satan ser raff ut i 'the passion of the christ'. det og satan i 'south park; bigger, longer and uncut', er de eneste bildene pÄ satan jeg har sett. jeg gar verken i lendeklede eller sort kutte. sÄh! moro at sÄ mange her vet Ä se forbi klesdrakten. og angÄende 'drapsvÄpen'. nagler funker faktisk til selv-forsvar. hvis du (eller rettere sagt, jeg) holder opp hÄnda nÄr noen skal slÄ er det stor sjanse for at vedkommende lar vÊre. og jeg har fÄtt bevis for at det er grunn til Ä la vÊre og hvis noen skal si at det er feigt, siterer jeg jack sparrow: 'the only thingsthat matters is what a man can do, and what he can't do.'
og forresten vero, 'hold norge hedensk'-skjorte kan du kjÞpe pÄ wolf's lair pÄ youngs-torget(youngs? mÄ vÊre feil) hvis det er flere igjen. de fÄr nok inn nye hvis du bare spÞr.
fine butikken.
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 18:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

|
du sa visst det allerede
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 18:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

|
ikke prÞv deg hÄkon(rotta)
nagler er feigt, jeg har enda vondt i armen etter at du stakk meg i dag, og reier har enda merker etter trond sitt naglebelte. nagler er feigt(men det ser hvasst ut da )
|
- no
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 18:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: