DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
filosofi for Ă„ tiltale damer
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Av Innlegg
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
 filosofi for Ă„ tiltale damer

blei mye tekst desvere men.
Jeg lurte pÄ om en egen oppfatning og litt dypere snakk om fks hva jeg mitt mÄl er her i verden kan hjelpe?

For jeg fÞler IKKE for Ä si; du er fin som en rose, eller hver gang hÄret slynger seg nÄr du beveger deg raskt fÄr jeg varme fÞlelser osv.

Jeg vil heller si
Du er mitt eneste mÄl, du er all motivasjonen til alt jeg gjÞr. fÄ gode karakterer har jeg ingen motivasjon for fordi jeg tror ikke det bringer meg nÊrmere deg.
Jeg vil heller vÊre deprimert og tenke pÄ at jeg aldri kan fÄ deg, fordi da fÞler jeg noe. NÄr jeg klarer Ä glemme deg, da har jeg ingen motivasjon til noen ting. Ingen grunn til Ä leve.

Jeg vet jeg mÄ vÊre objektiv og glemme de depresive fÞlelsene, vÊre hyggelig Ä glad i livet for Ä vÊre interessang, men jeg trenger bare litt livsglede for Ä klare det. Bare du snakker til meg ser jeg lysere pÄ livet.
Om du bare kunne vert en venn, at du kunne hjelpe meg litt til Ä vÊre livsglad, la meg fÄ litt omsorg, sÄ kanskje jeg kan vÊre interessang, ikke nÞdvendigvis bare for deg men, hvem nÄ en jeg blir forelska i.
Du kan hjelpe meg SÅ mye ved Ă„ gi meg en klem og vĂŠre der for meg, og det kan vel ikke skade deg sĂ„ mye?

Jeg tror ikke jeg kommer til Ă„ kreve noe mer fra deg. Jeg har aldri hatt ei veninne, og du som ei veninne vil vĂŠre det beste jeg har opplevd.

Som om jeg fÄr en veldig fin bil vil jeg alltid ha Þnske om drÞmmebilen. men Ä gÄ fra drÞmmebil til bare veldig fin bil vil jeg ikke vÊre fornÞyd med det.

Grunnen til at jeg har trekt meg sÄ mye inni meg selv, er vel fordi jeg aldri har fÞlt meg til lags med jevnaldrende. De har alltid hevda seg ved Ä se ned pÄ andre, mobbe og erte, plage dyr osv. jeg har aldri tatt igjen, jeg har aldri fÞlt trang til det. SÄ jeg har bare tatt i mot og tatt i mot hele tiden. Alltid likt romantiske fÞlelsessmessige epioder pÄ tv, de andre synes det var kjedelig.

En vidre tanke om vi er veldig gode venner og jeg vil noe mer...

Se for deg, du vÄkner opp med den du er forelska i. Sola skinner, ungene kommer inn pÄ soverommet. Tar med dere maten ut pÄ ett berg, ser pÄ utsikten og ungene som leiker bekymringslÞst. De er helt egoistiske, som de er Êrlig med fÞlelsene. Liker de noen ikke slÄr de den personen gjerne, eller sier han er dum, gjÞr kanskje hva som helst for Ä fÄ godteri,
og nÄr de skader kommer de grinende, er de glad i deg gir de deg en klem, er det fordi de vil ha en klem, ikke fordi de tror du vil ha det. De er helt Êrlige med fÞlelsene, de har ikke blitt pÄvirka i sÄ stor grad enda. Tenk Ä se dine barn gjÞre det og at DU gjÞr det med den du er forelska i. frigi alle litt pinlige fÞlelser. Se i Þynene, og si, jeg er glad i deg jeg trenger deg jeg elsker deg. Tenk Ä kunne gjennoppleve de gode minnene du hadde da du var liten, igjennom dine egne unger og i tillegg frigi fÞlelser for den du er forelska i...
Det mÄ vÊre den totale lykke, det er mitt mÄl.

Ho jeg er forelska i, tenker kanskje ikke sÄ mye filosofi, jeg jeg har pÄ fÞlelsen ho er mer Äpen. Ikke er ho spesielt intelligent heller, noe vennina hennes viker Ä vÊre men uansett tror jeg ho har vanskeligere for Ä tenke framfor Ä fÞle, og tenke anerledes.

InnleggSkrevet: Tir 06 Apr 2004, 23:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
gi opp...er folk ikke filosofisk anlagt gÄr det aldri... prÞvd Ä fÄ med masse folk pÄ filosofiske diskusjoner hele livet...ender opp med Ä sitte her.

kos deg hvis du finner noen som gidder...

InnleggSkrevet: Ons 07 Apr 2004, 23:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

ja,,,jeg har aldri prÞvd. Siden jeg har objektivismen som filosofi sÄ ville jeg nok ikke bli tatt pÄ alvor. alle bare godtar hva de fÞler.

Det er bra vi har hverandre her da.

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:15
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

kan ikke pÄ prisgitt dette nok! men det er surt at de rasjonelle realistene ikke har dybde...

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:20
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
meine hĂŒter skrev:
men det er surt at de rasjonelle realistene ikke har dybde...
Og at de (selvsagt grunnet dette) er sÄ utrolig kjipe Ä diskutere med. nei, gi meg en god filosof! er heldig jeg, har et par-tre stykker i den nÊrmeste vennekretsen..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Lűr 10 Apr 2004, 02:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg har en lÊrer av dimensjoner som diskuterer med mag akkuratt det jeg vil diskutere. hele klassen sitter og gjÞr andre ting mens han stÄr og diskuterer hvasomhelst med meg...*gliseevigtakknemlig*

InnleggSkrevet: Sűn 11 Apr 2004, 10:50
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Filosofi for Ă„ tiltrekke damer?
Tjoda. Det funker sikkert pÄ noen.
Men for de fleste jenter funker det kanskje best Ă„ gi bort noen gode komplimenter, og kanskje gi din utvalgte en fĂžlelse av at hun er nettopp det.
Det er i alle fall det som hadde funket best pÄ meg. Tror jeg.
Om noen hadde brukt filosofi for Ä sjekke meg opp, hadde jeg antagelig gÄtt ut fra at det hadde vÊrt en person som egentlig mer prÞver Ä virke dyp og intellektuell, enn en som faktisk er det.

InnleggSkrevet: Sűn 11 Apr 2004, 10:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
gud
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Enig med Vero. Er vel ogsÄ mer innterressant med noen som benytter noe (positivt) de har funnet i sine filosofistudier. Laget sin egen livsfilosofi. Mye mer innterressant.... (hmm er det sÄ mange doble konsonanter i det ordet - begynne Ä tvile...) Confused Smile Tunge

InnleggSkrevet: Man 12 Apr 2004, 00:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg tror at nÄr det gjelder damer, sÄ er kjemi mye viktigere enn filosofi sÄnn spesifikt. Kjemi i betydningen av at det virkelig klaffer mellom to mennesker. Man mÄ ganske enkelt passe sammen i mÄten man tenker, snakker og agerer pÄ. GjÞr man ikke det kan man snakke til man blir blÄ uten at det hjelper noe.

InnleggSkrevet: Man 12 Apr 2004, 22:09
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

joda. tenkte bare det kunne vÊre av interesse Ä vÊre litt filosofisk og original enn Ä si noe du ser pÄ tv.

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 01:38
gud
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004
F eks som den gangen en veeeldig kjekk mann spurte meg om klokka. Mitt aldeles perfekte sjekkesvar kom uten betekning: "Er du opptatt av Tid?" *FornĂžyd gud gnir seg i hendene*

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 05:02
toth42
Cowboy
Cowboy

gud skrev:
innterressant.... (hmm er det sÄ mange doble konsonanter i det ordet - begynne Ä tvile...) Confused Smile Tunge

OT: tips: prĂžv Ă„ tenke "interesse" fĂžrst, da sier stavingen seg selv.

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 08:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004
Kommer litt an pÄ hvem du prÞver Ä sjekke opp...
Med jenter i 20 Ärene er det viktigste Ä ha selvtillit. SÄ lenge du har innstillingen at du er den kjekkeste i verden og denne jenten burde prise seg lykkelig over i det hele tatt fÄ snakke med deg er det forblÞffende hvor mye teit du kan si og alikevel beholde draget. Det hÞres kvalmt ut, og vi ville alle Þnske at det ikke er tilfellet, men det funker i praksis..

Snakker ikke sÄ mye av min egen erfaring som av enkelte kamerater..

Det viktigste er ikke hva du sier, men hvordan du sier det. Tunge

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 14:37
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

meine hĂŒter skrev:
kan ikke pÄ prisgitt dette nok! men det er surt at de rasjonelle realistene ikke har dybde...

ØÞyh!! Surprised
Jeg er en rasjonell realist, men jeg er dyp som pokker.. er sÄ dyp at om du hadde sluppet en sten i meg for en uke siden, ville den ennÄ ikke ha nÄdd bunnen... minst..

PÄ vegne av mitt folk krever jeg deg Ä revurdere din pÄstand om at vi rasjonelle realister ikke er dype Hoppido

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 20:47
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Har en kompis som har benyttet seg av fÞlgende setning i alle de Är (og han har hatt mange damer, men ingen fast partner)

"Hey, du er jĂŠvli bra, ska vi pul?"

I fĂžlge ham fordeler svarene seg slik:

20% "Hva faen!!!" *slap, slap, slappetislap, kick*
70% (variasjoner over tema) "E du sprĂž?" *flire*
10% "OK!"

Hmm..
Som sagt, han har hatt en del one-night stands, men aldri two-or-more-night stands Bwaha
Åja, og sĂ„ har han hatt utrolig mange blĂ„veiser Hoppido

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 12:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Har ogsÄ en liten tapp av en kompis som ser ut som et takras... Det er alikevel sjelden han gÄr hjem alene...

Strategien hans er som fÞlger: Han starter med den peneste jenten pÄ utestedet. GÄr bort til henne og slenger ut en eller annen cheesy sjekkekommentar, fÄr selvfÞlgelig avslag. SÄ gÄr han bort til den nest peneste.. and so on and so on... NÄr han kommer til den 56 peneste damen kan det vÊre hun enten er sÄ full/glemte kontaktlinsene hjemme/Nettopp blitt dumpet av typen trenger trÞst el. at han faktisk fÄr positiv tilbakemelding.

Selv om sjansen for Ă„ lykkes i hvert enkelttilfelle ikke er sĂŠrlig stor vil den aggregerte sjansen for Ă„ lykkes tilsammen bli ganske stor bare du prĂžver mange nok ganger. Mr. Green

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 12:29
toth42
Cowboy
Cowboy

JĂžss, for en kresen mann..

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 12:50
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

ikke sant?

Til hans forsvar sÄ er det dog den mest rasjonelle mÄten Ä nyttemaksimere det sjekkemessige utbyttet pÄ utifra de foregitte variabler.

AltsÄ han fÄr det beste han kan fÄ sett utifra hans forutsetninger og den gitte konteksten.

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 17:49
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet