|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Britney
Hvorfor driver folk på med å rakke ned på Britney Spears? Ja, hun selger plater som kanskje er mainstream, men det er mange som gjør det. Ja, hun spiller kanskje på sex, men hun er jaggu ikke alene om det heller. Ja, hun er så rik at hun kan snyte seg i $100-lapper, men er ikke mange artister det?
Hvorfor denne hetsen? Er folk redd for å si at de liker musikken hennes? Tar jeg sosialt selvmord nå?
Jeg synes hun har en del bra låter og jeg har ikke noe imot henne. 
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 20:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Står da en CD eller to med hennes navn på i hylla her og.
Er mye merkelig PRstyr rundt den jenta, men ett og annet er rett og slett gøy å høre på. Ikke nødvendigvis forferdelig nyskapende eller noe slikt, men... Går da an av og til.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg har egentlig ikke noe imot Britney personlig. Det er alt oppstyret rundt henne, og resten av den kommersielle musikkbransjen som plager meg. Dessuten, ettersom jeg selv er musiker, låtskriver og vokalist, synes jeg det blir helt feil når slike blonde berter blir superstjerner basert på andre menneskers innsats. Ta Britney da, hun er pen. Hun kan danse. Og hun har fin kropp. Men hun kan ikke synge. Eller...hun kan vel forsåvidt synge, men ikke noe bedre en folk flest. Musikkbransjen i dag er lagt opp slik at man må være pen for å komme noen vei. Talent er ikke så viktig lenger, for man kan jo bare fikse litt i studio, så blir det så bra så. Og man trenger ikke lage sine egne låter heller. Man får bare en fardig låt, øver den inn, går på scena, synger og vrikker litt på rumpa. Så er man superstjerne.
Det er slett ikke Britney jeg har noe imot, det er hele utviklingen hun representerer. Slik det er nå er det jo ikke håp for de av oss som har talentet men ikke utseende. 
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 21:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg tror det er mest det, ja. Alt oppstyret rundt - hun er jo egentlig ikke så fabelaktig god til å synge at det skulle bli så mye oppmerksomhet. Hvis det var synginga som telte...
Men siden jeg nå en gang har det i bakhodet, så går det greit for min del. Jeg gir plenty med oppmerksomhet til annen musikk også.
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg liker henne ikke rett og slett fordi jeg finner henne blottet for talent. de siste sangene er jo bare noe musikk komponert av noen andre som hun stønner litt til innimellom. jeg forakter henne for å gi seg ut for å ha talent og selge fordi hun er flink når hun faktisk kun selger på sex og oppmerksomhet.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
0nskemestern skrev: | Jeg liker henne ikke rett og slett fordi jeg finner henne blottet for talent. de siste sangene er jo bare noe musikk komponert av noen andre som hun stønner litt til innimellom. jeg forakter henne for å gi seg ut for å ha talent og selge fordi hun er flink når hun faktisk kun selger på sex og oppmerksomhet. |
Men, er det hennes feil? Eller er det musikk-bransjen sin feil? Eller er det kanskje forbrukerne som faktisk kjøper musikken det er noe galt med? Hadde jeg fått en slik sjanse hadde jeg grepet den med begge hender og klamret meg fast alt jeg var god for 
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Problemet er jo at slike "falske" artister ødelegger sjansene for de virkelige musikerene, med talent og egenprodusert musikk. Og dermed blir det mindre og mindre kvalitetsmusikk....noe som ødelegger musikkindustrien... *stønne*
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
songbird skrev: | noe som ødelegger musikkindustrien... |
Jeg var innom BMG i Oslo for noen år siden, og de gutta jeg møtte i de øverste kontorene der tror jeg ikke føler at musikkindustrien er ødelagt. Problemet er at det har blitt en industri, og dermed må skape mest mulig resultat (penger) på kortest mulig tid. Hvordan? Jo, vi masseproduserer...
Hvorfor tror du techno slo igjennom plutselig etter å ha vært underground noen år? Hva med boyband? "Småjenter" med sexappeal?
Det er trist at man ikke får ut "bra musikk", er et mantra blandt artister verden over. Problemet er at massen vil ha juggel 
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Tittan skrev: | songbird skrev: | noe som ødelegger musikkindustrien... |
Jeg var innom BMG i Oslo for noen år siden, og de gutta jeg møtte i de øverste kontorene der tror jeg ikke føler at musikkindustrien er ødelagt. Problemet er at det har blitt en industri, og dermed må skape mest mulig resultat (penger) på kortest mulig tid. Hvordan? Jo, vi masseproduserer...
Hvorfor tror du techno slo igjennom plutselig etter å ha vært underground noen år? Hva med boyband? "Småjenter" med sexappeal?
Det er trist at man ikke får ut "bra musikk", er et mantra blandt artister verden over. Problemet er at massen vil ha juggel  |
Det er jo nettopp det jeg sier...
masseproduksjon, og elendig musikk...
musikkbransjen er ødelagt.
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Hva gjør man så? Sitter på rompa og sutrer? Eller tar man saken i egne hender og prøver å slå bransjen i sitt eget spill?
Hva er målet for deg, for eksempel? Er det å bli rik på musikken din? Eller er det å gi ut musikken din, slik at folk kan høre den?
Hvis det er det siste, så koster det ikke så mye å spille inn og legge på nettet slik at folk kan høre...
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 22:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Problemet er vel gjerne at hvis man skal ha musikken som heltids-aktivitet, så må man også kunne tjene penger på den. Hvis man da ikke på død og liv har lyst til å være den prototypiske fattige kunstner som holder på å dø av sult hver dag. Og da må man kunne slå litt igjennom på markedet.
Forøvrig er jeg ganske enig i at massene vil ha møl. Men jeg har da også inntrykk av at det her på DSGF for eksempel, finnes en mengde folk som hører på mye annet rart enn den mest populære, kommersielle musikken. Så jeg vil da tro at det finnes håp - man må bare søke seg til de litt mer obskure ytterkantene i musikkbransjen.
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Problemet med Britney er at hun oversvømmer media med konstruerte fillenyheter for å holde seg i rampelyset og det er særdeles irriterende!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 08:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Eg får jo berre innrømme at eg har dei to siste cdane til Britney, og eg likar dei kjempegodt. Eg kjøpte ikkje akkurat cdane for dei lettkledde bileta av ho, men musikken er gøy. Gladmusikk.
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 10:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
...forøvrig anser jeg Britneys musikk for å være fullstendig uten verdi...kan like gjerne høre på smurfehits eller Sputnik!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 12:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
QIQrrr skrev: | Problemet med Britney er at hun oversvømmer media med konstruerte fillenyheter for å holde seg i rampelyset og det er særdeles irriterende! |
Men, er det hennes feil? Er det ikke makta og kapitalen som har gjort det slik?
QIQrrr skrev: | ...forøvrig anser jeg Britneys musikk for å være fullstendig uten verdi...kan like gjerne høre på smurfehits eller Sputnik! |
Personlig setter jeg Britney sin musikk over både Sputnik og smurfer. Samme hva du sier så er det ok musikk hun spyr ut. Slik er det når du har millioner å bruke på studiotid og sånn, musikken blir hørbar...
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 12:56 Sist endret av Tittan den Man 29 Mar 2004, 14:34, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Det er egentlig umulig å diskutere noe så subjektivt som musikk, og det er gledelig at du finner noe av verdi i Britney, det kan jaggu ikke være lett!
"Makta og kapitalen" forer konsumentene med det de vil ha...og i en populistisk og tabloid verden er det enkelt å tjene på fenomener som Britney uten at det dermed skal pakkes inn i antikapitalistisk retorikk som noe negativt og nedrig, dere får skylde på dere selv 
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 13:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Jeg er enig i at man ikke kan være enig når det gjelder musikk
Denne tråden skulle ikke etter min mening handle om "bransjehorer og musikkindustrien" men om hvorfor man på død og liv skal ta det ut på Britnney.
Hvis dere heller vil diskutere det kapitalistiske systemet som gjør at Britney selger plater til hele verden, så foreslår jeg å starte en ny tråd i Politikk 
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 14:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Britney legger opp til dette selv, du får skylde på henne siden hun er en del av dette kapitalistiske uhyret som manes frem som følge av at det finnes svake sjeler som absorberer sirkuset rundt fenomenet Britney... 
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 14:55 Sist endret av QIQrrr den Man 29 Mar 2004, 14:57, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
En egen tråd om Britney Spears.
NÃ¥ er jeg virkelig lei meg.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 14:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
...ja det er trist 
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 14:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |