DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Nye retningslinjer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 Nye retningslinjer

Retningslinjene har nå funnet veien til menyen øverst på siden. Les dem med rolig sinn, vi har ikke tenkt å gå berserk selv om vi nå har festet noen ord ned på lerretet som standariserer hvordan vi vil ha det.

Konstruktive innlegg i denne forbindelse kan postes i tråden her. Søppel og kverulering kan ta en strafferunde i selvsensurboksen.

Vi postes!

InnleggSkrevet: Tor 04 Mar 2004, 00:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
regler skrev:
...diskutere. Innlegg som bare inneholder en eller flere smileyer, eller utsagn som "helt enig!" er i de fleste tilfeller helt unødvendige.

Synes ikk dette var helt rett, det må da være lov å vise sin støtte for andres meninger. dersom du har de samme meningene selv, er det jo bedre å si "bifalles" eller "støttes" eller "enig" enn å gjenta alt i sin egen formulering....? eller?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 13:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Jeg synes den regelen er bra, jeg.

"Helt enig" blir veldig IRC-måte å diskutere ting på. Er man enig, kan man jo finne ting å tilføye, eller si noe om hvorfor man er enig?

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 13:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg synes det bør være litt slingringsmonn - noen ganger har andre formulert noe på en så god måte at en rett og slett bare må si seg enig i det. Men det er selvfølgelig en fordel om man bidrar videre i det som blir sagt, om hvorfor en er enig, for eksempel.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 13:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Glahn skrev:
Jeg synes det bør være litt slingringsmonn - noen ganger har andre formulert noe på en så god måte at en rett og slett bare må si seg enig i det. Men det er selvfølgelig en fordel om man bidrar videre i det som blir sagt, om hvorfor en er enig, for eksempel.

Var dette jeg mente. om den andre rett og slett har formulert dine meninger som tatt ut av huet ditt, må man kunne si seg enig selv om man ikke har noe å tilføye.. synes jeg..

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 14:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg tror kanskje formålet med den regelen er å unngå 5-6 poster etter hverandre som ikke går ut på annet enn "yeah - what he said."

Når diskusjoner tar den retningen at alle er enige, vil den uansett være såpass mot slutten at man ikke trenger å poste der, men heller kanskje slenge seg på en tråd hvor diskusjonen fortsatt er aktiv.

Unngå "poste for å poste"-prinsippet, så å si.
Slik jeg har tolket det, da.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 14:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

jeg er også imot "post for å poste"-prinsippet, men "post for å støtte dine medsammensvorne"-prinsippet er jeg fullstendig for.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 14:09
maria
l33t
l33t

Veronica har tolket det riktig Smile

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 15:09
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Legg merke til formuleringen «i de fleste tilfeller». Wink

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 17:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Dette må være den regelen jeg ønsket meg mest, nå kanskje vi slipper all støyen som oppstår pga 'identiske' poster som ikke bringer diskusjonene videre.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 17:40
fido
Administrator
Administrator

Jepp, Veronica tar poenget bra. I tillegg håper vi at det punktet kan inspirere folk til å skrive litt bedre, mer innholdsrike innlegg.

(se, nå skreiv jeg et helt enig-innlegg som ikke ser ut som ett) Wink

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 20:48
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Er det nå vi skal skrive en rekke "helt enig" innlegg, bare for å demonstrere poenget? Wink

Men joda. Jeg antar at man vil bedrive endel sunt skjønn i denne forbindelse, så jeg tror ikke jeg kommer til å være skrikende uenig med regelen.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mar 2004, 21:57
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Bifalles...

InnleggSkrevet: Man 08 Mar 2004, 18:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

QIQrrr skrev:
Bifalles...

You have sooo missed the point. Eventuelt prøver du å være morsom. Jeg lo ikke.

InnleggSkrevet: Man 08 Mar 2004, 22:22
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
Jeg ser flere som har bryti avartar regelen. Blir de automatisk varsla vi pm? Slik er det på hw, og med en gang jeg hadde litt for stor avartar fikk jeg automatisk pm. Ganske effektivt.

InnleggSkrevet: Tir 09 Mar 2004, 02:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
ok...igjen henger jeg etter mr.mattestykke

whatever, det er ikke så farlig...

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 00:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

why have you done this to our posts? Freakish

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 19:12
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Et meget godt spørsmål.
En ting er vanlige brukere av dette forumets rettigheter og plikter ovenfor hverandre, samt moderatorers og administratorers rettigheter.

Hva med moderatorers og administratorers plikter ovenfor de vanlige brukerne? Skal det være lov å endre massivt på praktisk talt samtlige poster i hele forumet, fordi man finner det for godt å være "morsom"? Hvilken garanti har jeg for at ting jeg skriver i forum ikke senere blir endret på på liknende måte, fordi noen med muligheten til det får lyst til å ha det gøy?

Vil jeg være morsom når jeg skriver, om enn frivillig eller ufrivillig, skal det være jeg selv som står bak morsomhetene. Hvis ikke kan dere bare glemme kravet om at man skal kunne stå inne for det man skriver her på forum.

InnleggSkrevet: Søn 14 Mar 2004, 18:21
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Nå har jeg vært borte i helga og gått glipp av tullet på forum i går i anledning bursdagen, men etter hva jeg har lest, har jeg dannet meg et visst inntrykk.

Det inntrykket jeg har fått, er at jeg synes enkelte tar alt for seriøst på denne lille spøken.
Å sammenlikne en "practical joke" i forbindelse med en feiring av et galskapsforum med ting som å forandre brukeres innlegg senere uten noen anledninger, synes jeg virker både drøyt og litt paranoid.

Etter hva jeg har forstått, har dessuten denne sensurleken blitt redigert tilbake igjen etter Dagen. Det er altså ikke snakk om administratorer og moderatorer som har gått inn for å tukle med brukernes innlegg for å være ekkel, men en harmløs, tidsbegrenset spøk til ære for en spesiell anledning.
Såpass får man da virkelig tåle.

En kunngjøringstråd kunne vel ha vært synlig på alle forumene, slik at man fra å begynne med hadde peiling på hva som foregikk, men å slå så hardt ned på dette som jeg det jeg har lest, får meg til å riste oppgitt på hodet. Man skal kunne spøke selv når en føler for det, men ikke tillate andre å spøke litt med en selv? Kjedelige folk. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 14 Mar 2004, 18:33
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Så får jeg være kjedelig, da.

Forum har mange brukere, og man kan ikke regne med at alle deler samme sans for humor på alle områder. Det er slettes ikke bare meg som overhodet ikke likte denne spøken.

Forøvrig, hvis noen har lyst til å spøke med meg kan de gjøre det i en egen post - ikke i mine. Her gjelder det å holde tunga i rett munn.

InnleggSkrevet: Søn 14 Mar 2004, 18:35
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet