Av
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
bruce lee tolkning av intervju noen av dere har vel hørt bruce lee- lost intervju?
noen sitater med skriveleif.
1
be formes, shapes, like water. If you put water into i kop it becomes the kop, if you put water into a botle it bacomes the botle if you put water into a teepot it becomes the the teepot. Now water can flow or it can crash.
Be water my friend.
2
Here is natural instingt and here is control. Yuo are to combind the to in common. If you have one to the extreme you become very unscientific, if you have the other to the extreme you bebome all of sudden american gome.
3
I do not belive in styles anymore, because if you do not have style you just say, here I ame as a human beeing. How can I express myself totaly and completly.
It is easy for my to put on a show and be cocy, but to express myselvf onestly, not lying to myself. that my friend is very hard to do.
1. Det betyr vel at du skal tilpasse deg.
2. det betyr vel at ett menneske har instinkt som bruce sier men og da følelser på den ene siden. på den andre siden har du fornuft.
3. Dette er vel postmodernismen. Tror du på stil begrenser du deg til stilene og følger deres regler og retningslinjer. Men det nermest perfekte er vel kun å tenke på en ting. hvordan nå ett mål uten begrensninger.
egentlig ikke bare stilens begrensninger men personens psyke.
not lying to oneself...dvs å tro på ulogiske ting? husker ike helt hva jeg tenkte på.
orker ikke filosofere mer, en masete nevø på 10 år ved siden av meg.
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 21:19
hüter'n
Slushpuppy!
Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
elementær filosofi? aner ikke hva vi snakker om...
inntereesant uansett!
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 21:50
mattestykke
OoaHelaNatten
vet du hvem bruce lee er? kung fu legende. En som brøyt tradisjoner med å ha kung fu stil. Han lagde sin egen stil ut ifra flere typer.
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 21:54
hüter'n
Slushpuppy!
jeg vet. men alikkevel ikke... skal lære meg kampsport, tenker på aikido. det er jo mer konfliktløsning enn kampsport. må bare flytte først.
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 21:58
mattestykke
OoaHelaNatten
jeg og har lyst til det.
Hadde vert kult å lært wushu..akrobatikk kungfu.
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 22:04
hüter'n
Slushpuppy!
jeg øver på å gå på hendene nå...det er morro. jeg skal bli flink i noe sånne greier, jeg lover!
vi hadde judo som "valgfag"(egentlig istedetfor svømming) noen timer i 9ende klasse, det var utrolig gøy. lærerene var kjempeflinke.
skal lære meg aikido roll til sommeren . det ser ikke vanskelig ut.
kanskje araber også..?
Skrevet: Fre 27 Feb 2004, 23:29
sharee
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
Blandt kampsporter er Taekwon-Do en veldig god retning. Men det kommer litt an på hvilken retning du øver innenfor.
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 03 Mar 2004, 12:35
Tittan
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
Bruce Lee utviklet Jeet Kune Do, eller Way of the Intercepting Fist.
Aikido er en japansk kunst, som kan ligne på ju jitsu, men uten å være det. Desverre finnes det ikke mange Aikido-klubber i Norge, så hvis du flytter et sted hvor det er en har du flaks (Det er bl.a. en i NTNUI i Trondheim)
Wushu er ok akrobatikk, men de fleste "tricksere" benytter seg av en blanding mellom capoeira, taekwon-do og turn/ballett...
Hvis det er mer du/dere lurer på er det bare å ta kontakt. Jeg kjenner folk i de fleste kampsport-miljøene i Norge (og utlandet også for den del) og er admin på Norges største forum for kampsport (www.kampforum.com), så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om. (Jeg er selvfølgelig også helt gal, men det er en annen sak...)
Be like the water and you'll never drown!
Skrevet: Tor 18 Mar 2004, 17:28
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende