|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
hvorfor er det vanskelig å vise følelser?
hvorfor er det vanskelig å vise følelser, som det å si at man er glad i noen, grine osv.
når jeg ser på film med bestekameraten min og det er noen som blir triste eller forelska osv, begynner han å kommentere det slik som "åååå så søtt" han ser ned på det på en måte. men hvorfor? Hvorfor gjør han det?
Det virker som de fleste har litt "tøft å være slem tendens". Hva kommer det av?
det er litt rart, jeg klarer ikke å filosofere over det nå heller. er som en slags sperre.
må vente litt kanskje.
|
Skrevet: Fre 20 Feb 2004, 17:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Å vise følelser har blitt sett på som et tegn på svakhet og det blir det fremdeles av mange både bevisst og ubevisst. Man skal ikke skrike og krangle i offentlighet og gud forby at man skal slippe noen form for spontan trang til å klemme noen fri. Å gråte er jo helt utenkelig. Dette er noe man gjør når man er alene eller med sine aller nærmeste.
Dette er og en av grunnene til at mange føler seg flaue når de er vitner til at andre føler ting. Nå glømte jeg hva jeg snakket om igjen, unnskyld meg...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Fre 20 Feb 2004, 19:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
det hele er en konspirasjon...
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Fre 20 Feb 2004, 23:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
pita skrev: | det hele er en konspirasjon... |
Det kan jeg ikke annet enn si meg helt, grunnleggende enig med.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 20 Feb 2004, 23:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
pita skrev: | det hele er en konspirasjon... |
JA!
er med på den teorien...
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 01:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
*mimre*
Husker jeg satt etter etter en konge og sipa som jeg aldri før har gjort på en kino. Jenta ved min side sa hele tiden: "Det gikk jo bra!".
Og jeg:
"Jeg vet det! Hold kjeft! !
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
prestasjonsangst, angst for å ikke bli godtatt, machogreier osv..
det er desverre bare sånn samfunnet vårt er blitt.
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 15:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg gråter når det passer meg, jeg.
Uavhengig av om det er andre i nærheten eller ikke.
Da jeg var liten, pleide jeg å skjemmes over at jeg gråt av ting som skjedde på film.
Så en sommer da jeg var på ferie hos faren min, så vi en film som jeg syntes hadde en så trist del. Og jeg begynte å snufse og gråte, mens jeg desperat forsøkte å skjule det fra faren min.
Dette la han naturligvis merke til, og da sa han noe jeg aldri kommer til å glemme. "Du skal ikke skamme deg over at du gråter over noe; det er et tegn på et godt hjerte."
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
men det er jo i praksis feil. grunnen til at du var trist var at du har ett godt hjerte, men grunnen til at du gråt var at du ikke kunne gjøre noe med det triste i filmen...tror jeg, da
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 17:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Slutten av Return of the King er jo aldeles ikke trist og lei, men duverden som det rant en tåre eller flere, gitt...
Derimot synes jeg det blir virkelig ille når folk ser rart på deg fordi du er glad, nyter livet, og viser det.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 06:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
meine hüter skrev: | men det er jo i praksis feil. grunnen til at du var trist var at du har ett godt hjerte, men grunnen til at du gråt var at du ikke kunne gjøre noe med det triste i filmen...tror jeg, da |
Nei. Grunnen til at jeg gråt var ikke fordi jeg ikke kunne gjøre noe med det triste i filmen. Jeg visste jo at det bare var en film, og at det ikke skjedde på ordentlig. Det var kanskje derfor jeg skjemtes over å gråte over det.
Poenget er at det jeg så appelerte til følelsene mine, i den grad at det fikk meg til å gråte.
På samme måte som jeg begynner å gråte når jeg ser noe virkelig vakkert, eller rørende scener på film.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 11:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
gud
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 176
|
Det høres ikke ut som dere har problemer med å vise følelser i hvertfall. Veldig bra. Jeg feller gjerne en tåre når det står en nordmann på seierspallen. Og ellers også hvis jeg blir rørt av en eller annen grunn. Synes ikke man skal bruke så mye tid på å finne ut hvorfor man reagerer. Reager og få det ut. Ikke hold igjen - alt for mange "samler" på de "uønskede" følelsene sine - det fører ikke noe godt med seg! 
|
_________________ ydmykt hilsen gud
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 05:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |