|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
problem med volsen unge som slår mora si
Tanta mi har en sønn ho tok til seg. Han er ca 28 år, ca 2m men egentlig svak og feig.
Han bor nå i oslo og skal besøke mora si. Han har og brukt en del narkotika, men går på rehabilitering, og det går bedre.
Margit tør ikke gjøre noen ting. ikke kjefte på han eller noe. Ho har selvfølgelig og sympati for han. Etter hver ting han gjør galt unskylder han seg, og mora aksepterer hver gang. ho er ødelagt.
Hva kan jeg og foreldrene mine gjøre med det? Jeg sier at vi rett og slett skal beskytte ho. At vi kan reise opp til margit, og skjer det noe så kan vi forsvare ho...og huset. har prøvd politi og alt mulig, gitt ho alarm osv,,,men han har finni det ut og ødelagt den elns.
Jeg ser ingen anen mulighet, for ho kan ikke gjøre noe fra eller til, verken kan eller tør. Det eneste vi gjør nå er å stå å se på.
Foreldrene mine vil jo heller ikke gjøre noe ho ikke vil, slik som å anmelde til politiet osv.
Det er liksom enten gjøre noe eller ikke gjøre noe. grunnen til at vi ikke kan gjøre noe er det etiske. At vi ikke skal gjøre noe ho ikke ikke vil.
Jeg kom med forslag om å forsvare ho/huset nå nettop og da sa ho at vi ikke klarer det fordi han er 2m høy og at vi trenger en bamse og bla bla bla...
Men kjære vene er DET grunnen er den dårlig. vi kan ikke la hver å gjøre noe fordi vi kanskje ikke klarer det.
|
Skrevet: Søn 15 Feb 2004, 20:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Tragisk...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Søn 15 Feb 2004, 21:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
ja. Men burde vi ikke gjøre noe istede for å se på?
|
Skrevet: Søn 15 Feb 2004, 21:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Jo det burde dere, men det burde også innbefatte offentlige myndigheter...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Søn 15 Feb 2004, 21:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har ofte funnet det vanskelig å hjelpe noen som ikke vil hjelpes.
Det beste dere kan gjøre, tror jeg, er å forsøke å overbevise tanten din om at hun trenger hjelp, slik at hun selv kan ta kontakt med myndighetene e.l.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 16 Feb 2004, 10:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
som sagt ho er ødelagt. Margit vil ikke det. Derfor mener jeg at vi må overta.
Blir så deprimert av att historien gjenntar seg og gjenntar seg, og vi bare ser på.
|
Skrevet: Man 16 Feb 2004, 12:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Hvis hun ikke vil, kan dere prøve å overbevise henne til å ville.
Det er faktisk ikke stort man kan gjøre for å hjelpe folk som nekter å ta imot hjelp.
Dette vet jeg godt, for jeg har selv et nært familiemedlem som ikke vil ha hjelp til et problem som bare gjentar seg og gjentar seg, men jeg har innsett at jeg ikke kan gjøre noe med det, og må bare akseptere saken.
Evt. kan dere kanskje prøve å ta en (eller flere) alvorsprat med sønnen?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 16 Feb 2004, 13:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
har prøvd å snakke med sønnen. men han er psykopat.
han truer med å ta livet sitt, skader seg selv, gir mora si gaver med penger fått av mora. (så snill jeg er tenker kim) osv osv
var sikker på at jeg skreiv noe ista...blei det sletta?
|
Skrevet: Man 16 Feb 2004, 17:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Selv om tanta di ikke vil anmelde ham, så kan dere gjøre det. Det er tydelig at hun ikke vet sitt eget beste. Jeg vet ikke hva hun tror kommer til å skje, men sønnen hennes blir neppe sperret inne. Det at han går på rehabilitering er jo en positiv ting som viser at han vil forandre seg, og kanskje politiet kan sette ham i kontakt med de "riktige" menneskene som kan hjelpe ham med agressjonen. Slik ting er nå, kommer det ikke til å løse seg.
|
Skrevet: Ons 18 Feb 2004, 03:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |