DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
GOTHERE
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
 GOTHERE

Noen her....? noen som har lyst å forklare hvorfor, fortelle litt om SIN livsfilosofi..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 05 Jan 2004, 09:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Des 2003
gothere sexy?

Gothere er sexy damer! DAMN!

InnleggSkrevet: Fre 09 Jan 2004, 23:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

tja.. som med alle andre grupper finnes det vel begge deler.. men skal være enig i at en del av bekledningen/utsmykningen/sminkingen ofte er sexy, ja.. Gotiske Middelalder-kjoler for eksempel er jo meget.. stilig.

InnleggSkrevet: Man 12 Jan 2004, 15:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
Det er vel få som går rundt og soper og skriker 'hei! Se på meg! Jeg er gother!'

Dessuten er gothere, som alle andre grupper, veldig forskjellige. Livsfilosofi? De liker vel mye av den samme type musikken og klærne og tingene og tangene. Er vel som regel ikke så mye mer komplisert enn det.

InnleggSkrevet: Lør 17 Jan 2004, 19:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
hi5e@marvin!

kan ikke si meg mer enig. du har slike hobby-gothere...det trenger ikke være noe galt i det, men noen ganger blir jeg litt vill i trøya...

er ikke gother selv. så jeg vet ikke så mye om ting og tang, men husk på at alle er ulike

InnleggSkrevet: Søn 18 Jan 2004, 18:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Sytemarvin skrev:
Det er vel få som går rundt og soper og skriker 'hei! Se på meg! Jeg er gother!'

Dessuten er gothere, som alle andre grupper, veldig forskjellige. Livsfilosofi? De liker vel mye av den samme type musikken og klærne og tingene og tangene. Er vel som regel ikke så mye mer komplisert enn det.

tenkte helst på dette med dragningen mot det mørke og okkulte.. kjenner noen selv, men syntes bare det ville vært interresant å få noen synspunkter.. Hobby-gothere irriterer meg masse.. for all del, gå gjerne i sort, men ikke løp rundt og rop "jeg er gother for f**n i h***ete!!" når du ikke har den ringeste anelse om hva det betyr..

Sitat:

What is goth? For some it has become a lifestyle, for others it's just wearing certain clothes,and listening to certain music. Many people get into it because of the clothes and the music, and then they find the clubs and the people, and get into it more and more. After a while, for some, it becomes a whole lifestyle. It's black clothes, black eyeliner, pale faces, fishnet, velvet , lace and PVC, piercings and androgynity. It's a darker kind of music, it's vampire and fantasy, medieval architecture and history..
Originally a subculture going back to the 80's and what happened after glam and punk, what music is concerned.* There are a lot of different kinds of goths though. Some listen to goth rock, industrial and metal, others to dark and atmospheric melancholic music, whilst other prefer more electronic futuristic synthpop/ techno and EBM.
Goths usually have a huge interest in music, film and also literature. Vampirefilms, Sci-Fi, Horror, Fantasy, Anime etc. As with all other scenes you find many different kinds of people in the goth scene, but these are some of the things they might have an interest in. Many are creative, play in bands, write, design, draw or similar. Goths are generally interested in the aesthetic and darker sides of life. Apart from the odd elements of red and purple, and sometimes white, black clothes and hair is usually preferred. Silver jewellery of all kinds, (often with occult symbols, ankhs, pentagrams etc.) piercings are also something you often see on goths.

But when this is said, I believe that it is not about rules, and what you're supposed to do, rather the opposite - the freedom to be able to choose for yourself. Although people in the scene want to be individualists, you see the same kind of clothes, boots, make up, jewellery etc. on people, which on the other hand makes people feel comfortable being together with people similar to themselves; the feeling of belonging to a community. It's important to be with people who have the same interests as yourself and not always having to explain why you dress the way you do and like the things that you do.
Lately, however, there has emerged all these people who suddenly "become" goths. I haven't really figured out how this can happen. I think it has to come naturally, something you seek for, and find out about by yourself, or get influenced by. There is no A-Z of Goth, no rules that tell you what to wear, what music to listen to, and what to think and mean. Goths are usually openminded, and have a deeper respect for people who are different. They also seem to share a dark an ironic sense of humour, and the common denominator is usually the fact that they pursue the dark and aestethic sides of life, dark and beautiful, -not as many unfortunately choose to believe, dark and evil ones.

* The whole goth scene started in the late 70's /early 80's with bands like Bauhaus, Siouxsie and the Banshees and The Cult (Southern Death Cult back then) Sex Gang Children, The Cure and The Sisters of Mercy

Sitat:
But they think weird!
Ah, but this is the beauty of goths. Most subjects that are taboo in 'normal' society are freely discussed and debated about. Death, religion, magick, mysticism, and many other topics that are only roached carefully outside of the gothic community. Most goths have realised that fear is only a reaction instilled in us by dogmatic propaganda, and once you realise there is nothing to fear from the topic, whats to stop you discussing it?

Goths often revel in the fear given to them by society as a whole. Often the behavior exhibited by society to them based on society's perception of them from stereotypes, rumour, etc are a constant source of entertainment. Of course, most of the rumours are totally unfounded, goths are people like everyone else, however when you already have a reputation, going for the shock factor is often far too tempting to see how much society at large is willing to believe (or deduce) with only a little encouragement.

This does not totally fall away once you get inside the scene unfortunately, and goths are all too often tempted to try for the shock factor within the scene (which turns out more tacky than shocking). Goths when you get down to it can be a rather pretentious bunch, trying for those extra 'goth points' on the gothier than thou scale, but it adds to the enjoyment.

InnleggSkrevet: Man 19 Jan 2004, 00:13
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
Dragningen mot det mørke og okkulte kan jeg vel egentlig forstå meg ganske godt på. F.eks. så bruker jeg endel tid på lese om serie-/massemordere. Bekymrelsesverdig mye tid, vil kanskje noen si. Jeg kan vel egentlig ikke si så veldig mye mer om det enn at jeg finner det utrolig fascinerende. Så det handler vel om smak og behag, på en måte. Man liker rett og slett forskjellige ting, sånn er det nå bare.

For øvrig beskrev de sitatene mye av meg, men det gjør meg ikke til gother allikevel.

Hm. Jeg følte at denne posten ikke bidro så mye til diskusjonen, men det er da lov å håpe.

InnleggSkrevet: Lør 24 Jan 2004, 00:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
dere som lurer på hva goth er kan ta dere en titt i ett nemi blad. men man kan jo lure på om det er et eksempel på goth eller en parodi på det?

jeg føler sterk dragning mot det okkulte, jeg går bare i svart ( nesteen) jeg er vegeterianer, jeg hører på black metal, skulle gjerne vært gother, hvis
1.jeg kjente noen gothere(!)
2.gotherene var litt smartere i gj.snitt ( de er dype, men ikke smarte!)

InnleggSkrevet: Ons 18 Feb 2004, 19:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

meine hüter skrev:
dere som lurer på hva goth er kan ta dere en titt i ett nemi blad. men man kan jo lure på om det er et eksempel på goth eller en parodi på det?

jeg føler sterk dragning mot det okkulte, jeg går bare i svart ( nesteen) jeg er vegeterianer, jeg hører på black metal, skulle gjerne vært gother, hvis

Det var nå en veldig grov generalisering, dog jeg er enig i at det stadig kan vise seg noe vanskelig å føre intelektuelle disputter med noen tilhengere av omtalte miljø. Men slett ikke alle!

InnleggSkrevet: Ons 18 Feb 2004, 23:45
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
meine hüter skrev:

hva har det at du er veggis med det okkulte å gjøre??? geez

InnleggSkrevet: Tor 19 Feb 2004, 08:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
hei, sorry at jeg ikke forklarte det med en gang...

det er nemlig utrolig kommers i sånne subkulturer å være veggis .
eller å drikke varmt blod av prester, det motsatte.....
forstår?

InnleggSkrevet: Tor 19 Feb 2004, 21:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet