Cista
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003 Innlegg: 146 Bosted: Oslo
|
Utur Svint på Skrekksted Skole
okei, dette er en etterspørsel.
Hva jeg ønsker meg: Navnet på forfatteren som skrev boken om Utur Svint, med det formål å få tak i boken på engelsk og lese den igjen, sånn, liksom, just for old time's sake.
Noen av dere som kan hjelpe meg?
Boken handlet altså om Utur Svint som utrustet med hostesaft blir sendt avgårde til Skrekksted Skole og blir kjent med blant annet Onsdag (også kjent som Torsdag, Fredag etc), Bobla og et Bokspøkelse. I skolens lærerstab finnes en historielærer som sovner av seg selv og en krakilsk mattelærer som skriver endeløse matematikkoppgaver rundt på alle veggene i klasserommet, og en svært nervøs vaktmester som til slutt lager et glassbur med hjul på til seg selv. Skolen er svært stor og full av rom ingen i det hele tatt vet om, og det er en vanlig avstraffelsesmetode å sette blystøvler på elevene og be dem gå et visst antall lengder i gangen. Rektoren har spredt rykter om at det finnes en sjøorm, hvilket er det som får elevene til å bruke mye tid på å pønske ut kreative måter å flykte fra skolen på (og skolen ligger på en øy, duh.)
Høres dette kjent ut? Hjelp meg?
|