DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Reinkarnasjon
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [26 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Reinkarnasjon

Altså, dette er plagsomt. Hva i all verden for noe forferdelig må man ha gjort i sitt forrige liv for å skulle bli gjenfødt som brennmanet?! En totalt nyttesløs, stygg geleklump som driver totalt uten mål og mening omkring i havet. Uten evne til å bestemme retning, kun dybde hvis det er god flaks ute og går. I tillegg er brennmaneten bare til bry og smerte for de som kommer i kontakt med den. Hva kan man ha gjort for å bli gjenfødt som noe slikt???

Og tenk på hvor mange brennmaneter det er hver sommer! Hvor mye jævelskap må vel ikke det bli tilsammen?!

Nei, takke seg til å være ateist, sier jeg... Selv om det ikke løser noen problemer Wink

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 01:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Heheh, brennmaneter på hjernen Glahn?

Altså, hvis man opprinnelig var en glassmanet og ble herset med av flo og fjære, dømt til å klaskes på land og sakte bli stekt av sola for så å bli mishandlet av noen barn som leker i strandkanten og bli plukket fra hverandre til lyden av et enstemmig "kuuult!", DA ville jeg kanskje se meningen med å bli gjenfødt som en brannmanet. En hevnens manet som sakte driver rett mot en offentlig badestrand, bevæpnet til tenn.. ehm, trådene med svie og tortur. "Brennmanet!!" roper en stakkar som kom litt for nær, og vannlinjen tømmes lynkjapt for folk. De står der og stirrer redselsfullt på den røde manet som glir frem og tilbake og i praksis eier stedet. Triumfen er fullbyrdet idet sirener fra ambulanser høres i det fjerne for å hente den stakkars forbrente mannen. "Det vil lære dem å yppe på en geleklump!" Hevnen er søt.. Bwaha

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 05:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Strider
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003
Eyden skrev:
Heheh, brennmaneter på hjernen Glahn?

Altså, hvis man opprinnelig var en glassmanet og ble herset med av flo og fjære, dømt til å klaskes på land og sakte bli stekt av sola for så å bli mishandlet av noen barn som leker i strandkanten og bli plukket fra hverandre til lyden av et enstemmig "kuuult!", DA ville jeg kanskje se meningen med å bli gjenfødt som en brannmanet. En hevnens manet som sakte driver rett mot en offentlig badestrand, bevæpnet til tenn.. ehm, trådene med svie og tortur. "Brennmanet!!" roper en stakkar som kom litt for nær, og vannlinjen tømmes lynkjapt for folk. De står der og stirrer redselsfullt på den røde manet som glir frem og tilbake og i praksis eier stedet. Triumfen er fullbyrdet idet sirener fra ambulanser høres i det fjerne for å hente den stakkars forbrente mannen. "Det vil lære dem å yppe på en geleklump!" Hevnen er søt.. Bwaha

Så brennmaneter er sannsynligvis altså reinkarnerte glassmaneter på hevntokt? Very Happy
And her eyes were wild.

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 08:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Re: Reinkarnasjon

Glahn skrev:
En totalt nyttesløs, stygg geleklump som driver totalt uten mål og mening omkring i havet.

Kall meg gnukken og mal meg blå, men jeg synes det høres ut som en ganske behagelig tilværelse, jeg. Det gjør ikke noe å være en stygg geleklump hvis alle dine artsfrender er skapt på samme måte.
Og å bare drive rundt i havet uten mål og mening, bare nyte livet, framstår for meg som selve definisjonen på lykke.

Go brennmaneter! Mr. Green

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 12:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Men de har jo null sosialt samkvem og det er vel bare tilfeldig flaks i anatomien deres som gjør at de ikke brenner hverandre.

Nei, akkurat slik Børretzen sier om måker - de sier jo at måker er så trofaste - hvis jeg var gift med en skrikende skal ha! skal ha! fiskeluktende partner, så tror jeg det hadde vært like godt, om jeg fant en annen.

Tilsvarende med brennmaneter. Om alle mine artsfrender var stygge, ekle, nyttesløse geleklumper med ekle, brennende tråder (og slemme mot glassmanetene er de vel og, hva vet vi?), så ville jeg nok tenkt at det hadde vært like godt å være noe annet. En sjøskilpadde, for eksempel!

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 22:13
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Selvfølgelig finnes det tøffere ting å være enn brennmaneter.
Men bættrø ta, det finnes verre også. Tenk på nebbdyret. Freakish

InnleggSkrevet: Fre 31 Okt 2003, 12:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Høh, jeg ville heller vært et nebbdyr enn en brennmanet. Greit nok at du ville vært totalt uten ansvar hvis du var brennmanet, men uten høyere hjernefunksjoner ville du vært ute av stand til å sette pris på det.

Hmm, maneter er rare dyr, når jeg tenker over det.

InnleggSkrevet: Fre 31 Okt 2003, 12:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Hva er galt med nebbdyr?
De er da strålende skapninger! Smile
Men brennmaneter, derimot... nei, huff!

InnleggSkrevet: Fre 31 Okt 2003, 18:11
RoR
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003
En annen greie angående reinkarnasjon: hvorfor skulle man strebe etter å bli gjenfødt som noe så utrolig mye bedre? Jeg mener, hvis man har evig tid på seg og evig antall forsøk på å oppnå frelse/nirvana/whateveryawannacallit kan man ikke bare slappe av og la livet, døden og gjenfødselen gå sin gang? So what om man blir flue av å ha den trasige vanen å spise etter klokka tolv; fluer lever jo bare i 24 timer uansett, og så blir man noe annet igjen Smile

Tror jeg liker tanken om reinkarnasjon. Tror jeg skal bli reinkarnert når jeg dør. Ja. Fin plan.

InnleggSkrevet: Lør 01 Nov 2003, 02:27
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Men litt kjipt å være sistemann til å oppnå frelsen/nirvana oxo da.. Er ikke gøy å bli hengt ut for det i etterlivet...

Noe jeg finner tiltalende ved reinkarnasjon er ideen om at hvis jeg føkker opp dette livet så pytt pytt, neste gang funker det vel. Men det spørs om det ikke er gift mot synet på verdien til et menneske.

InnleggSkrevet: Lør 01 Nov 2003, 11:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Som sagt... jeg er ateist... Smile

InnleggSkrevet: Lør 01 Nov 2003, 14:35
BagBiter
Veronica
Veronica

Re: Reinkarnasjon

Glahn skrev:
Altså, dette er plagsomt. Hva i all verden for noe forferdelig må man ha gjort i sitt forrige liv for å skulle bli gjenfødt som brennmanet?! En totalt nyttesløs, stygg geleklump som driver totalt uten mål og mening omkring i havet. Uten evne til å bestemme retning, kun dybde hvis det er god flaks ute og går. I tillegg er brennmaneten bare til bry og smerte for de som kommer i kontakt med den. Hva kan man ha gjort for å bli gjenfødt som noe slikt???

Og tenk på hvor mange brennmaneter det er hver sommer! Hvor mye jævelskap må vel ikke det bli tilsammen?!

Nei, takke seg til å være ateist, sier jeg... Selv om det ikke løser noen problemer Wink

nytteløs? Vi er alle med i livets sirkel.

en løve i en tegnefilm som sa det.

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 14:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Meget mulig at vi alle er med i livets sirkel, men noen av oss bare flyter meningsløst med...

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 15:27
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ifølge enten hinduismen eller buddhismen (tror det var førstnevnte), så kan mennesker bare reinkarneres som mennesker.
Det er en teori jeg er svært tilbøyelig til å støtte meg til. Faktisk vil jeg gå så langt som til å si at jeg tror på det.

Da blir det plutselig en mye tøffere affære å være en råtten skroting i dette livet. Man kan jo f.eks. risikere å bli gjenfødt som en... tja, amerikaner? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 17:02
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
..det er etter min mening en veldig "løs" teori.
hvorfor vokser befolkningen dersom folkene bare blir gjenfødt og gjenfødt?
hvordan begynte det,og hvor kommer de nye sjelene fra i så tilfelle?

mammaen var hos en astrolog som overbeviste henne at hun hadde vert ei nonne fra tyskland i sitt forige liv. hun fortalte henne også at dersom hun ikke tok hensyn til "nonne sidene" sine som hang igjen fra det forige livet så hun masse sykdom fremover..
og nå er mamma gal. hun kan ikke gjøre noenting som helst fordi hun prøver å ta hensyn til nonne-egenskapene sine.. "nei,jeg kan ikke,jeg må ta det med ro" "nei,ikke i dag jeg må være med meg selv" blah..

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 22:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da sliter man...
Jeg har sagt det før, og tar en ny variant nå: det er til tider sabla praktisk å være ateist Smile

Is there a heaven and hell?
Do we reincarnate?
Is mankind evolving, or is it too late?
Well this, is the meaning of life!

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 22:54
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Det kommer sikkert nye sjeler også, i tillegg til de gamle, reinkarnerte. Hvorfra de kommer, skal jeg pokker meg ikke påberope meg å vite. Universet er uransakelig og gigantisk, og det er flerdimensjonale mengder med ting vi ikke vet eller kan begripe omfanget av.

Hva gjelder moren med astrologen, vil jeg anslå at det var en useriøs astrolog. Etter det jeg kan om astrologi, har læren om stjernenes posisjon lite eller ingenting å gjøre med hva man har vært i tidligere liv. Man kan alltids finne hentydninger, men det vil aldri være mer enn spekulasjoner, og det er umulig å komme med konkrete ting som "du var nonne i ditt forrige liv."
Dessuten er noe av poenget med reinkarnasjon å IKKE gjøre det man gjorde i sitt forrige liv, men utnytte det livet man nå har og lære det som dette livet har å by på. Hvis man henger seg opp i tilværelsen fra tidligere liv, blir det vanskeligere å komme videre. At man var nonne før, betyr f.eks. slettes ikke at man skal oppføre seg deretter nå. Makan.
Be moren din være mer kritisk.

-Vero, hobbyastrolog

InnleggSkrevet: Tor 06 Nov 2003, 13:37
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Glahn skrev:
En totalt nyttesløs, stygg geleklump som driver totalt uten mål og mening omkring i havet.

This is not correct...
Dei har eit mål i livet og det er å øydeleggje for alle oss menneske....

De svømmer lumske rundt og leter etter det perfekte offer.

Når di då endeli finne denne stakkars, forutbestemte fyren så ane ingen fred å fare, SLÅR DI T!!!!!!!

Altså: Brennmaneters oppgave i livet er å brenne mennesker... De later som om de ikke forskjellsbehandler ved å brenne fisk o.l. men det er menneskeheten de er ute etter... Snart vil en ny æra stå opp... En ny verden... En ny start... En ny tid...
Brennmanetenes tid........

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Tor 06 Nov 2003, 15:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg gir min lit til sjøskilpaddene!

InnleggSkrevet: Tor 06 Nov 2003, 19:59
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Næh...
Brennmanetenes verdensdominans er nær...
Sjøskilpadder er jo ikke lagd av gelé engang...
Er brennmaneter det??

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Tor 06 Nov 2003, 21:25
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [26 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet