|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oyo
Främling

Ble Medlem: 27 Jul 2003 Innlegg: 2
|
Har det klikket for meg?
Ja, jeg lurer faktisk litt..
For to og en halv uke siden kom jeg hjem fra "syden". Jeg kaller det "syden" så slipper jeg å avsløre meg
Jeg var der sammen med kjæresten min og et vennepar.
På hotellet vi bodde hadde de en bar, og i den baren jobbet en servitrise. Hun var 20 år, og PERFEKT! La meg si det sånn.. Jeg så mange fine damer i løpet av ferien, men denne var spesiell. Jeg er ikke den sjenerte typen, men hver gang hun snakket til meg klarte jeg å holde blikket hennes i fem sekunder før jeg blygt tittet ned. Det var ei lokal jente, med ravnsvart langt hår, sinnsykt lekne øyne som i kombinasjon med smilet kan få det til å klikke for enhver mann. Ingen sminkedukke, men VAKKER uimotståelig og sinnsykt sjarmerende. Ikke den "dæven, tenk deg å knulle henne" dama, men heller "tenk deg å dele livet med en sånn skjønnhet"
Ok.. Nok om det, og frem til poenget:
Siste dagen vi var i "syden" var hun ikke på jobb... Jeg fikk aldri sagt farvel, og det plaget meg... Jeg er jo i et forhold, så jeg blir skremt av den feelingen jeg har.. Skikkelig skremt...
etter fire dager hjemme bestemte jeg meg: JEG SKRIVER ET BREV!! And so I did..
Jeg skrev rett ned at jeg ble sinnsykt sjarmert av henne, at jeg ikke klarte å få henne ut av hodet. Hun er sikkert vant med komplimenter så jeg gjorde så godt jeg kunne å spare de værste klisjeene. Deretter skrev jeg at jeg nok aldri kom til å glemme smilet og øynene hennes, og at jeg håpet på å se henne igjen en gang..
PÃ¥ slutten skrev jeg telefonnummeret mitt...
Visste kun fornavnet hennes, så jeg sendte brevet til Star Tour, og spurte pent om de kunne levere det til henne på hotellet hun jobbet på.
DETTE ER DA FAEN IKKE NORMALT!??!?
Jeg har ihvertfall aldri gjort noe liknende, og kommer aldri mer til å gjøre det. Angret gjorde jeg med en gang jeg postet brevet, og jeg følte meg ille til mote ovenfor kjæresten min. I tilegg: Tenk dere hvordan hun ler av den dumme norske turisten som ble forelsket på sydenferie.. >Herregud tenkte jeg.
MEN:
I går fikk jeg en tekstmelding fra et utenlandsk nummer:
Hi "XX"
I was very surprised from your letter, and also very happy. Nice to hear from you, and thank you. Please call me. - Kiss XXXX
-------------------------
Det gikk ihvertfall fem minutter før jeg forsto hva som hadde skjedd...
Etter en time klarte jeg ikke å la være å ringe.. Dette er kødd tenkte jeg. Nå er det en eller annen mann som svarer, og ber meg ryke å reise. MEN NEIDA!!!!!!!!!!!!
Det var henne. Og hun mente hun hadde blitt helt svett første gang hun så meg, og irritert fordi jeg hadde kjæreste. Den siste dagen latet hun som om hun var syk så hun skulle slippe å si farvel......!!!!!!!!!!
Jeg ble mildt tatt sjokkert, og har i natt sovet lite. Hun ba meg ringe igjen, noe jeg selvsagt har gjort...
Så kommer spørsmålet: Hva faen gjør jeg nå???
Jeg har det jo forholdsvis bra i det forholdet jeg er i, men dette tar bare kaka.. Jeg har ikke klart å få tankene vekk fra henne siden vi kom hjem, skrev et i utgangspunktet patetisk brev til ei jente i et fjernt land som jeg ikke kjenner og som helt sikkert får komplimenter av turister hver dag...
SÃ¥ vil hun at jeg ringer....
Ok folkens: KOM MED RÃ…Ã…D!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
_________________ Håpløs?
Skrevet: Søn 27 Jul 2003, 18:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
_Elsa_
Varm i trøya

Ble Medlem: 17 Jun 2003 Innlegg: 46 Bosted: under overflaten
|
hmm..det spørs vel på hvor godt du liker hu du har fra før da...mener..er du villig til å gå fra kjæresten din for noe som kanskje ikke blir no mer enn en flørt?
hmm..har vel ikke så mye mer enn det å si jeg...
|
_________________ hihihi... jeg vet ikke hva jeg ler av og det er bare sååå utrolig morro...
hæææ?? hva snakker jeg om? jaja...samma det...
gøøøøy^^
Skrevet: Søn 27 Jul 2003, 18:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Hvor langt unna er "syden"?
Avstand kan være et helvete uten like...
|
Skrevet: Søn 27 Jul 2003, 22:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
dersom telefon-tjejen blir din satsning lever du farlig, slikt kan bite deg i ræva om en stund. Er du derimot ikke altfor fornøyd med dma di, så lev farlig. Har du ingen ting å klage på i ditt nåværende forhold så burde du kansje overveie dama di enda engang før du drar sydenom...
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Man 28 Jul 2003, 00:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÃ¥nen
|
Man kan ikke kladres for å ikke ha følelser for noen lenger..Men tenk litt lenger enn nesetippen din når det gjelder damen din.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Man 28 Jul 2003, 14:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ja, det var dette med hvem man bryr seg mest om, da.
Kjæresten, eller seg selv.
|
Skrevet: Man 28 Jul 2003, 16:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Det med syden-dama blir det hvertfall aldri noe langvarig av. Men jeg tror jeg holder en knapp på at du gjør det slutt (noter: ikke "dumper") nåværende. For hennes skyld.
Ps. Du har ikke tenkt tanken at dette noe unøyaktig adresserte brevet kan ha havnet hos hvilken som helst ensom, 100kilos vortete pensjonist, som har en noelunde lys og fin stemme?
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Tir 29 Jul 2003, 10:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Jeg var 2 uker på Paros, Hellas uten dama, og klarte fint å holde fingrene av fatet, men som min bestefar sier: "Selv om man er på diett, så har man lov til å beundre menyen." - Men kun beundre!
Ta det som det det var; en enkel flørt.
Behold din kvinne her hjemme.
Jentepust skrev: | Det med syden-dama blir det hvertfall aldri noe langvarig av. Men jeg tror jeg holder en knapp på at du gjør det slutt (noter: ikke "dumper") nåværende. For hennes skyld. |
Hva er forskjellen på å gjøre det slutt og å dumpe? Jeg ville følt meg jævla dumpa om dama gjorde det slutt med meg 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 29 Jul 2003, 11:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
At du i det hele tatt vurderer å dumpe kjæresten til fordel for denne jenta, viser bare at du umulig kan være skikkelig glad i den jenta du allerede har. Slutt å holde henne for narr..
Å dumpe/gjøre slutt er da det samme..
|
Skrevet: Tir 29 Jul 2003, 19:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Tja, å dumpe får meg mer til å tenke på en bruk-og-kast-mentalitet, enn å gjøre det slutt...
|
Skrevet: Tir 29 Jul 2003, 20:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Tenker mer på det som slang for "å gjøre det slutt". Det er f.eks ikke snillere å gjøre det slutt enn å dumpe noen, selv om det kanskje høres litt penere ut. Det føles like fælt for den som blir dumpa uansett.
(Beklager Oyo, ikke meningen å spore av tråden din!) 
|
Skrevet: Fre 01 Aug 2003, 17:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moiraine
Spitzy (!)

Ble Medlem: 18 Apr 2003 Innlegg: 215 Bosted: Bartebyen.
|
Dette var jo nesten litt spennende.
Jeg bruker alltid å stupe i det når jeg blir forelsket,
men så har jo også jeg vært singel stort sett hele livet.
Hvis du KONSTANT tenker på noen andre, så er det ikke rettferdig ovenfor dama di.
Du skal ikke fortsette å være sammen med noen,
hvis du egentlig ikke kan tilføre stort til forholdet lenger.
Det blir også noe annet, når du mistenker henne for å være Drømmekvinnen
(med stor D), og ikke bare noen du har lyst til å ligge med.
Du må da OPPDATERE her!!!
Hva gjorde du? Hørte du noe mer fra skjønnheten osv.
(Jeg er ikke nysgjerrig, jeg er bare en uhelbredelig romantiker).

|
Skrevet: Fre 22 Aug 2003, 13:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
Code Red!! Code red!!
Chopter incomming, Swat team: GO, GO, GOOO!!!!
(go natt)
|
Skrevet: Lør 23 Aug 2003, 23:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Bakoyma
Varm i trøya

Ble Medlem: 25 Mar 2003 Innlegg: 94 Bosted: Trondheim
|
Ikke hold på dama di bare fordi "det ikke blir noe mer enn en flørt" med hun i "syden", eller fordi "det kanskje havna hos en annen"
Bli iallfall IKKE hos dama fordi _du ikke vil såre henne_, det er det dummeste du gjør.
Føler du det sterkere for noen andre så er det seigpining å holde det gående med dama du har, da kommer det ikke til å vare lenge før du ser etter annet, uansett hva som skjer med Sydendamen din...
Det eneste relevante spm du må stille deg er dette:
Har du lyst til å være sammen med hun du allerede har?
Jeg kommer ikke til å råde deg til å gjøre hverken det ene eller det andre
for uansett sydendame eller ikke, har du svaret på det spørsmålet, vet du hva du skal gjøre.
Lykke til iallfall.. jeg vet det ikke er lett..
.Bako
|
_________________ Anne Karen
- The Awesome One in the pink panties
(www.annekaren.com)
Skrevet: Ons 27 Aug 2003, 22:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rebecca
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 435 Bosted: Flekkefjord
|
slik det høres ut som ting ligger ann er det uretferdig av deg dersom du ikke forteller henne det for såpass mye respekt burde du ha for kjæresten din. jo fortere jo bedre.
|
Skrevet: Ons 03 Sep 2003, 20:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
magnon
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 47
|
Glahn skrev: | Tja, å dumpe får meg mer til å tenke på en bruk-og-kast-mentalitet, enn å gjøre det slutt... |
http://folk.uio.no/tfredvik/amo/brukogkast.html
|
Skrevet: Man 08 Sep 2003, 15:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
Prioritert tråd? Why?
|
Skrevet: Lør 04 Okt 2003, 16:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Neimen om jeg vet. Avprioriterte den igjen, jeg.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Man 06 Okt 2003, 00:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
siv_elisabeth
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003 Innlegg: 92 Bosted: Bergen
|
Jeg har vært i en lignende situasjon.. begynner å bli lenge siden.. men.
I den tiden trodde jeg at mr. X var han som det skulle bli IT med. Men etterhvert begynte jeg å tvile. Jeg tror jeg var lenger i forholdet enn det som var sundt fordi jeg var usikker på hva jeg ville. Da jeg da kom borti et mer fristende bytte, gjorde jeg det slutt. Selv om mr. Y var mye mer usikker, og jeg trodde ikke på at det ble langvarig så var mr. Y mer fristende. Og derfor gjorde jeg det slutt med mr. X. Jeg angret aldri på det jeg gjorde. For når man har møter noen som er så vanvittig mye mer fristende, så er det noe som på etleannet vis ikke stemmer i det forholdet man er i. Så sats alt, ha en hyggelig forelskelse med hun i syden, jeg tror forholdet med eksisterende dame kanskje allerede er litt dødt på et vis, uten at du egentlig har innsett det enda.. og ihvertfall hvis du tenker mye på sydendama allerede..
|
Skrevet: Tir 07 Okt 2003, 21:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tiril
Främling

Ble Medlem: 07 Okt 2003 Innlegg: 1 Bosted: Anden etage
|
Tja..det er jo et fint lite dillemma.
Det er bare et par ulemper med alle "romantiske" råd jeg har sett til nå; vær klar over at du konstruerer din egen virkelighet inni hodet ditt..
Om du tror dama i "syden" er bedre enn den du har, blir hun fort det.
Så om du virkelig ikke kan glemme henne, eller bare rett og slett ikke er villig til å glemme henne, er det kanskje likegreit å gjøre det slutt med den lokale dama. Men ikke si det til henne (den lokale) om du ikke har tenkt å gjørde det slutt; ikke med mindre dere har et veldig åpent og ærlig forhold. Om en type jeg er sammen med noensinne sier han er i tvil om han skal være sammen med meg pga en annen, drar jeg der og da. Det er ingen som vil være en kasnkje nr.1, kanskje nr.2.
Som sagt; den virkeligheten du møter, er din egen.
Om jeg var deg, ville jeg tenkt veldig nøye gjennom hva jeg følte for dama jeg hadde. Og om jeg mente det var noe jeg i utgangspunktet var villig til å satse på. Om du ikke var det, seøv før denne skjønnheten fra syden, er det vel greit. Men om du mener hun er bra nok, da - hvorfor er hun ikke det nå? Fordi du har sett drømmedama? Sett, kanskje.
Men kjenner du henne egentlig? Hune rutelukkende en person du har konstruert, inntil du blir kjent med henne.
Det kan jo være verd å tenke på..
Lykke til!
|
_________________ av og til er det så man kan gremmes over verden..
Skrevet: Tir 07 Okt 2003, 22:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |