DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
TrofĂšene
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 TrofĂšene

Greit, de har drept to menn og en gutt som tilfeldigvis er sÞnner og barnebarn av en terrorist. (Skal ikke gÄ inn pÄ at disse, i likhet med alle andre ofre i krigen, ogsÄ har familie.) Men hvorfor mÄtte de vise oss bildene av likene? CNN viser stolt frem video (overraskelse), men heller ikke i Norge slipper vi unna. Vg f.eks klistret dem stort opp pÄ fÞrste side.
Jeg kan ikke huske Ä ha bedt om Ä fÄ se disse bildene. Jeg tror heller ikke noen andre her til lands har interesse av Ä se dem. Det er tusenvis av barn som ser pÄ tv og surfer pÄ nettet helt pÄ egenhÄnd, og sjansen for at de kommer over bildene er akkurat nÄ svÊrt stor.
Det er heller ikke mange ukene siden USA hylte hĂžyt fordi slemminger som de er i krig med viste frem bilder av amerikanske soldater som var drept. Jeg ser ikke forskjellen. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 17:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg tror nok det er en del som har interesse av Ă„ se disse bildene.
Det er jo potensielle terrorister og skumle menn de har ryddet av veien nÄ, og en del fÞler nok at bildebevis er det eneste som er holdbart.
For de som er interessert, synes jeg det er bra at bildene er tilgjengelige. Media er jo der for Ä sÞrge for at folk fÄr tilgang til den informasjon de vil ha.

Jeg for min del har liten interesse av de bildene, og har helt fint klart Ä unngÄ Ä se dem.

Hva amerikanernes hyling angÄr, kan jeg bare igjen pÄpeke nasjonens totale mangel pÄ objektivitet. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 18:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
De vil jo helst vise fram beviser for at de faktisk har tatt livet av de de pÄstÄr Ä ha drept. Ikke at de har klart Ä legge frem beviser for sÄ mange av de andre pÄstandene sine, men det er nÄ en annen sak...

En annen ting er kanskje bare rett og slett at USA er (til tross for all sin verdensmakt og hĂžy-teknologi) et svĂŠrt primitivt samfunn?

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 19:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Med tanke pÄ andre beviser de har lagt frem, er det heller tvilsomt at dette er ekte. Det ville heller ikke vÊrt fÞrste gangen noen ble sminket og utkledd for sÄ Ä bli tatt bilde av. Men det vil jo vise seg de nÊrmeste ukene om Hussein fÞler for Ä hevne seg eller ikke... Apropos: NÄ fÄr vi snart vite om han virkelig har superskumle vÄpen eller ikke.
Hadde jeg vÊrt iraker (eller amerikaner), ville jeg kanskje sett dem. Eller om jeg var politiker med alt for mye makt, evt hadde sÊre interesser. Klart jeg forstÄr at noen har behov for Ä se dette, men det mÄ da finnes andre mÄter eller andre steder enn akkurat der hvor alle fÄr det med seg..
Jeg mÄ vel bare innse at sÄnn er det, sÄnn kommer det til Ä fortsette Ä vÊre og det er lite jeg kan gjÞre med det Neutral

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 21:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
NĂ„, du kan jo bli sjefsredaktĂžr i en avis. Wink

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 21:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Amerikanerne var iallefall ikke mye interessert i Ă„ ta dem ilive...

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 22:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Hvorvidt folk som Þnsker Ä se bestemte andre mennesker dÞde fÄr bevisene sine, er meg knekkende likegyldig. Det er kanskje litt urettferdig Ä si det, men medias behandling av denne saken minner meg litt om nazistenes dokumentarer fra konsentrasjonsleirene, hvor de stolt viste fram at her ble det opprydning.

Jeg er helt og holdent enig med Maria.

InnleggSkrevet: Tor 24 Jul 2003, 22:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet