|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg tror jeg må presisere litt her.....
Jeg er ikke egentlig så engasjert i røykere vs ikke-røykere -debatten. Det som irriterer meg mest er selve systemet denne loven representerer. Det at vi i norge skal besyttes fra oss selv i så stor grad at det undergraver tilliten til mennesket! Røykeloven, hundeloven, en god del overflødige trafikkregler, redningsvestpåbud i robåt 10 meter fra land... Det er dette jeg snakker om! Norge skal blki et land hvor man ikke skal kunne gjøre en eneste liten dumhet uten at man står i fare for å få bot for det! Enhver ting som har den fjerneste sammenheng med noe som kanskje kan være farlig, blir ulovlig! Er det rart folk tyr til ekstremsporter for å føle spenning?? (det var en avsporing..) Tilbake til saken: Jeg synes at det er en del ting som vi ikke burde trenge en lov mot, fordi det unødvendig begrenser friheten vår, og fordi det virkelig ikke er såååå viktig!
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Søn 18 Mai 2003, 10:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Det er forsåvidt et poeng, og et godt et, men har lite å gjøre i en debatt om røykeloven, synes jeg. Dårlig valgt eksempel. Foreslår at du lager en egen tråd om det.
Jeg er forøvrig enda en som gleder seg som en liten unge til røykeloven trer i kraft.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Søn 18 Mai 2003, 10:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hiphop
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mai 2003 Innlegg: 52 Bosted: norge
|
alle dere som ikke røyker'i give a fuck aight''
skal dere komme her å klage''å det lukter sånn røyk''
å''jeg dør så fort''
er det mulig er dere så redde for å dø..haha
de som ikke røyker bare klager,klager,klager!! uff
jeg sier bare til anti-røykerne jeg skal røyke samfunnet til folk blir blå i trynet 
|
_________________ livet er det,du gjør det til;)
Skrevet: Søn 18 Mai 2003, 16:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
hiphop skrev: | alle dere som ikke røyker'i give a fuck aight''
å''jeg dør så fort''
jeg sier bare til anti-røykerne jeg skal røyke samfunnet til folk blir blå i trynet  |
God dag mann hostesaft!
Noe mer meningsfylt kom jeg virkelig ikke på å si...
|
Skrevet: Søn 18 Mai 2003, 18:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Dette temaet begynner å skli ut. Hvis du kan gjøre innleggene dine mindre flåsete, hiphop, så skal jeg la være å slette.
|
Skrevet: Søn 18 Mai 2003, 23:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
wtf? slettes innlegg?
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 09:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Foreløpig ikke. Jeg kunne tenke meg å slette innlegg à la det siste hiphop skrev, men jeg skal la være om det ikke blir en trend.
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 10:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 711 Bosted: En liten bygd på Vestlandet
|
altså...hvis noen spør deg om å stumpe røyken reagerer du da med å blåse røyk i ansiktet deres er det så å forstå hipop?
|
_________________ "Selv når alt ser mørkt ut,vil lyset inne i deg gi deg svar."
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 10:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
hiphop skrev: | alle dere som ikke røyker'i give a fuck aight''
å''jeg dør så fort''
jeg sier bare til anti-røykerne jeg skal røyke samfunnet til folk blir blå i trynet  |
Dette er utvilsomt det aller mest egosentriske og hensynsløse og tanketomme jeg har lest i hele mitt liv.
Makan, gutt! Eier du ikke den minste respekt eller sympati for andre mennesker?
At luktesansen din er såpass sløvet at du ikke selv kjenner hvordan det stinker, er det din sak.
Hvis du ikke har noe i mot å risikere å dø tidligere og på en ubehagelig måte, er det også din sak.
Men det er ikke noe annet enn folkeskikk å respektere at andre ikke deler ditt syn på dette.
Hadde du blåst røyk i trynet mitt, hadde jeg nok gitt deg en skikkelig omgang juling. Ris på stumpen, slik det høver seg for uskikkelige små barn. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 12:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Nå synes jeg det er på tide å ta i bruk moderator-kraften. (Gjerne på dette innlegget og når det har blitt ryddet.)
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 13:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Ja!
What he said!
Kom igjen Cafein, work your magic, baby!
Man tolerer bare så og så mye pisspreik fra rappkjefta drittunger, altså..! 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 14:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Som sagt, så gjort.
-Moddis-Caf
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 14:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
thumbs up!
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 15:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
speedar
Främling

Ble Medlem: 18 Mai 2003 Innlegg: 2 Bosted: Kragerø
|
Re: Røykeloven
Meg skrev: | Jeg er helt enig i forbudet, men jeg ser det bare som et skritt i riktig rettning, ikke som endelig løsning. Endelig løsning må være å totalforby røyking, gjøre det ulovelig. Vi bruker enorme mengder ressurser på å behandle mennesker som blir syke av røyking hvert år, dette burde i alle fall bli betalt av personen selv, ikke av samfunnet. |
Ehm....?? Er ikke lenge siden det var på dagsrevyen at røykere er BILLIGERE for staten enn ikke røykere, så du burde vel samle litt mer fakta før du påstår så veldig mye mer nå....
|
_________________ speedar DuSt en
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 19:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Re: Røykeloven
speedar skrev: | Ehm....?? Er ikke lenge siden det var på dagsrevyen at røykere er BILLIGERE for staten enn ikke røykere, så du burde vel samle litt mer fakta før du påstår så veldig mye mer nå.... |
Hvordan er røykere billigere? forklar!
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 19:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
de sa det på nyhetene!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 20:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Jeg tror de er billigere fordi de bruker så innigranskauen mye penger på disse kreftpinnene sine. Sånt får staten penger av, gjennom svindhøye avgifter.
Men jeg synes ikke det er et holdbart argument.
Folks helse er viktigere enn noen ekstra sedler i statskassa.
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Visstnok er det slik at ikke-røykerne lever en god del lenger, og derfor pådrar seg endel alders-relaterte sykdommer/tilstander som koster penger for helsevesenet å behandle. Røykerne derimot, har en tendens til å dø av et billig hjerte-attakk eller to, eller temmelig raskt av lungekreft, før de rekker å bli så gamle at de får slike "dyre" sykdommer.
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Veronica skrev: | Jeg tror de er billigere fordi de bruker så innigranskauen mye penger på disse kreftpinnene sine. Sånt får staten penger av, gjennom svindhøye avgifter.
Men jeg synes ikke det er et holdbart argument.
Folks helse er viktigere enn noen ekstra sedler i statskassa. |
Men i denne undersøkelsen antar jeg de ikke tok med utgiftene som inderekte røyking skaper, eller hadde de gjort det og? Hvis ikke faller jo undersøkelsen under 'sludder'...
|
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
speedar
Främling

Ble Medlem: 18 Mai 2003 Innlegg: 2 Bosted: Kragerø
|
Hvorfor?
Hvorfor skal man egentlig gjøre det så vansklig? nå vet ikke jeg hvor stor del av befolkningen som røyker, men noen er det jo... Og hva med de? Mener dere at de som røyker ikke burde få kunne ta seg en røyk ute lenger? Budre det ikke heller gå ann og kunne komme til ett komprimiss? En ide er jo og la utestedet bestemme selv? Vi lever jo i ett fritt land? Det andre kunne være og sette en lov som sier at røykeavdeling og ikke røyk avdeling må være så godt adskilt at det ikke kan merkes røyk i ikke røyk avdelingen. to separate innganger, to separate barer? Husk på at røyken virke beroligende på mange mennesker, og mange av disse klarer kanskje ikke lenger og gå ut etter den nye røykeloven! Og det er vel litt slemt og velge bort de gamle kundene for at nye skal like seg? Så jeg må si meg imot ett totalforbud på utesteder ja
|
_________________ speedar DuSt en
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |