|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
SecretWindancer skrev: | Du har rett i det at mange bruker det som en unskyldning for og være kule. Og det er veldig teit av de som gjør det.
Black metal er kjent for og være brutalt.
Men det stemmer ikke at alle tekstene inneholder negative ting om foreksempel kristendom.
Og kommer man først bort noe slikt, så er det som regel et band med medlemmer som er satanister.
Og ikke skriver sånne tekster for morro skyld. |
Det jo ikke bare kritikk av kristendommen, men mye annet, både i tekstene og på konsertene, så kan ikke se hvorfor det at man liker metall skal gjøre man så mye bedre. At det skal være bra og alt annet suger, det blir for teit.
|
Skrevet: Man 12 Jul 2004, 18:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Ronja skrev: | SecretWindancer skrev: | Du har rett i det at mange bruker det som en unskyldning for og være kule. Og det er veldig teit av de som gjør det.
Black metal er kjent for og være brutalt.
Men det stemmer ikke at alle tekstene inneholder negative ting om foreksempel kristendom.
Og kommer man først bort noe slikt, så er det som regel et band med medlemmer som er satanister.
Og ikke skriver sånne tekster for morro skyld. |
Det jo ikke bare kritikk av kristendommen, men mye annet, både i tekstene og på konsertene, så kan ikke se hvorfor det at man liker metall skal gjøre man så mye bedre. At det skal være bra og alt annet suger, det blir for teit. |
Det jeg hører på av black metal er det ikke mye annet en kristendommen de hakker ned på. Gjerne kom med en tekst hvor de hakker ned på noe annet om du har det.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Man 12 Jul 2004, 20:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Mente ikke black metal spesielt, her har jeg ikke så mye peiling, men metall generelt kan jeg gjerne komme med det.
En ting jeg beit meg merke i med en konsert jeg så, var at vokalisten oppfordret til drap og vond blandt annet, jeg skal prøve å finne ut hvilken det var, bare gi meg litt tid. Men forskjellen jeg gjør fra andre her, jeg dømmer ikke alt av metall på bakgrunn av noen tekster.
Likevell; Det er forsatt ingen grunn til å sette musikk slik i bås og rakke ned på andre fordi de hører på annet enn det man selv gjør.
http://www.androida.net/filter/archives/00000220.htm
Kan si meg noe enig her.
*MÃ¥tte rette noen skrivefeil og noe.
|
Skrevet: Man 12 Jul 2004, 23:57 Sist endret av Ronja den Tir 13 Jul 2004, 00:15, endret 2 ganger |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
jeg kjenner en idiot/soss som er fast bestemt på at all musikk som er tyngre enn nirvana er 'satangreier', som han så fint kaller det. jeg og mine venner har prøvd å overtale han mange ganger, men to minutter etter at får en moralpreken er alt glemt, og metallica/maiden/brides of destruction/faith no moore/(mil etter mil etter miiil) er satans verktøy igjen. etter at han så en plakat for en metalkonsert ga han meg og en venn latterkrampe ved å si 'er det saaatan?'. men uansett.
Ronja skrev: | Jeg har venner som er alle de tre du nevnte. Men det er likevell vanskelig å skille de forskellige fra hverandre da, med bare å se... Umulig i mange tilfeller.. |
tror ikke det er så viktig. hvis du ser en sortkledd raring kan du være ganske sikke på at hun/han er metaller, om ikke annet, og det er sannsynligvis vedkommende fornøyd med (selv om det skulle være feil).
forresten synes jeg frosken har et ganske krøkka syn på rap(og jeg snakker altså om musikken, ikke folka(no offense thou)) men det skal han få lov til å ha.
|
_________________ Smil
og du får en støvel
midt mellom øynene
smil
likevel
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 00:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
SecretWindancer skrev: |
Men jeg tenkte litt på det med satanisme, goth, metal og slikt.
Jeg tror nok det hadde vært mye mindre negativt rundt det, om vi hadde vært en større gruppe mennesker. |
Jeg tror egentlig ikke det har så mye å si om hvor stor gruppe mennesker man er, folk kommer alltid til å dømme uansett åssen landet står til. Desverre. Nå er jeg ikke interessert i black metal/metal og de sjangrene i det hele tatt, men jeg lar det være og dømmer ikke musikken fordi. Jeg bare.. interesserer meg ikke.
Jeg blir også irritert når noen liker en musikksjanger fordi "at det er så j*vlig kult" osv, som det er skrevet om oppi her.
Men bare for å si det, så er jeg utrolig kresen når det gjelder musikk. Klesstil også. Jeg har "min" klesstil.
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 08:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Egentlig så har vell alle veldig rett i det de skriver.
Men det er vell litt sånn med hip hop miljøet som med satanistene.
Når de blir dømt så hender det jo faktisk at de blir dømt rett, ikke sant.
Mange er og blir sære, og lite vi andre kan få gjort med det i grunn.
Og sitte og høre på musikk om en eller annen som hater gud eller er for vold, det blir en smule teit. Men som jeg sa, jeg hører på lite slik black metal.
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 10:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Og jeg ble litt irritert når jeg lest overnevnte link.
:Det er ingen hard kjerne, det er ikke noe spennende å trenge inn til. De gamle karene er ikke annet enn gamle kriminelle med diverse voldssaker på samvittigheten. Folk flest er intolerante, i enkelte deler av landet er det mye rasisme, og nevnte jeg sexisme?.
Det er da ikke alle black metallere som oppfører seg slik som hun/han skriver.
Altså, om hun fremstiller Dimmu, gorgoroth og Satyricon så har hun glemt alle de andre bandene som har oppnåd noe innenfor musikken.
Immortal? Darkthrone? emperor? Osv osv osv.
Ikke alle har gått frem med vold.
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 10:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
den linken ovenfor er typisk eksempel paa en idiot som ikke vet hva han/hun snakker om i det hele tatt
en saan person skulle man hatt en liten diskusjon med paa MSN*riste frebrilsk paa hodet*
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 14:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
darkfrog skrev: | den linken ovenfor er typisk eksempel paa en idiot som ikke vet hva han/hun snakker om i det hele tatt
en saan person skulle man hatt en liten diskusjon med paa MSN*riste frebrilsk paa hodet* |
Ã… DU snakker om det?
Det du har skrevet tidligere er på akkurat samme måten, med alt dritten du pøser ut mot andre typer musikk.
Jeg sa jeg er enig med noe av det og det er jeg forsatt, det finnes dritt innenfor alt, men JEG dømmer ikke alt blackmetall på grunn av noen band.
Greit at hun ikke har tatt med den bedre delen, men darkfrog, gjore du det da du skrev all dritten om rap?
Å noe peiling har hun jo, du kan da ikke påstå at ikke noe av det er sant?
SecretWindancer skrev: | Ikke alle har gått frem med vold. |
Nei, dermed så drar jeg ikke alt over en kam.
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 20:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
mente jeg det hun sa om musikken?
NEI
jeg mente det hun sa om metal FOLKET
det burde jeg kansje gjort litt mer tydelig
jeg mener,vil hun kritisere musikken saa skal hun da faa lov til det,vi har alle forskjelige syn,for all del
saa kan jeg godt trekke frem noe BRA med rappen hvis du vil
skal vi se*tenke*
de svere gullgreiene de raperne driver og gaar med er ganske kule
|
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 22:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
darkfrog skrev: |
de svere gullgreiene de raperne driver og gaar med er ganske kule |
ironisk, ikke sant.
Helt ærlig, det ser tåpelig ut å gå med store gullsmykker, osv.
|
Skrevet: Ons 14 Jul 2004, 08:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Crispa skrev: | darkfrog skrev: |
ironisk, ikke sant.
Helt ærlig, det ser tåpelig ut å gå med store gullsmykker, osv. |
Det ser..tåpelig ut ja.
Og minst to ringer på hver eneste finger,.
|
Skrevet: Ons 14 Jul 2004, 14:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
darkfrog skrev: | mente jeg det hun sa om musikken?
NEI
jeg mener,vil hun kritisere musikken saa skal hun da faa lov til det,vi har alle forskjelige syn,for all del
skal vi se*tenke*
Da er det kansje en ide å si hva du mener hun ikke har rett i og ikke vettu! Du sa IKKE hva det var hun hadde feil i, så hvordan kan jeg vite det? Du sa jo at hun ikke vet hva hun snakker om i det hele tatt og da ser det jo ut som du mener generelt.
Å jeg kan også si meg enig i noe av det hun sier om metall folket, for det dekker en del av dem. Ikke alle, men en del.
Mange søker til det miljøet for å ha ett tilholdssted og for å komme seg opp...
Jeg var på Redemption Goth og Metall på Midnight Cafe for en måned siden, å... ja... En del av de folka der.. *stønne* Finnes mye drittfolk innenfor metallmiljøene, og utrolig mye bra folk.
|
Skrevet: Lør 17 Jul 2004, 21:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | darkfrog skrev: | mente jeg det hun sa om musikken?
NEI
skal vi se*tenke*
Da er det kansje en ide å si hva du mener hun ikke har rett i og ikke vettu! Du sa IKKE hva det var hun hadde feil i, så hvordan kan jeg vite det? Du sa jo at hun ikke vet hva hun snakker om i det hele tatt og da ser det jo ut som du mener generelt.
Å jeg kan også si meg enig i noe av det hun sier om metall folket, for det dekker en del av dem. Ikke alle, men en del.
Jeg var på Redemption Goth og Metall på Midnight Cafe for en måned siden, å... ja... En del av de folka der.. *stønne* Finnes mye drittfolk innenfor metallmiljøene, og utrolig mye bra folk. |
ooog, er det meg dere snakker om nå?
For, isåfall: Hvor har jeg snakket stygt om metal-mennesker, gothere osv.?
|
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 09:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Crispa skrev: | Ronja skrev: | darkfrog skrev: | mente jeg det hun sa om musikken?
NEI
skal vi se*tenke*
Jeg var på Redemption Goth og Metall på Midnight Cafe for en måned siden, å... ja... En del av de folka der.. *stønne* Finnes mye drittfolk innenfor metallmiljøene, og utrolig mye bra folk. |
ooog, er det meg dere snakker om nå?
For, isåfall: Hvor har jeg snakket stygt om metal-mennesker, gothere osv.? |
Ikke deg, linken som ble pastet inn her i et innlegg.
|
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 10:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Den dagen RAP får noe med satanisme å gjøre! Eller med gothere og sånt. Da er det ikke håp lenger.
Hvorfor diskuteres det forresten schvæære gullsmykker på rappedudes her a?
*ikke skjønne så mye*
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 11:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Det diskuteres egentlig veldig mye rart her.
Det ligger ganske så mye irritasjon i luften hos enkelte tror jeg =P
|
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 12:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Ville bare legge til at den metallen som oppfordrer til død og sånt ikke er Black metall men death metall. Skal dere ha et eksempel på death metal er det bare å si ifra så legger jeg inn en tekst 
|
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 13:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
"theme, beaten fra p.i.m.p"
digger denne låta her for melodien\
liker ikke teksten derfor lageer heller vi en\
som ikke handler om å rope på prostitusjon\
til en beat som ikke lar deg sitte i ro\
yo hip-hop særiøshet\
hvis det er noenting vi mangler må det være respekt\
i den grad vi lærer bort no må det være det er fett\
at damer er mindre vært en menn og det dærre er fett\
for på samme vis som jeg er anti rasist\
er jeg klart feminist\
måtte bare nok en gang vise at rapmusikk kan være fornuftig. fuck fordommer,alle har dem men kun de smarte arbeider med fordommene sine. heia forhåndsdømte subkulturer som goth, hip-hop og punk.
og som en tilegsgreie. det heter ikke hip-hop musikk, hip-hop er en komplisert subkultur som inneholder fire grunnlegende elementer og tro det eller ei gullsmykker er ikke et av dem.
graffiti rap dj`s og breakdance. så lærte dere noe i dag å
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 13:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Crispa skrev: | darkfrog skrev: |
ironisk, ikke sant.
Helt ærlig, det ser tåpelig ut å gå med store gullsmykker, osv. |
selfolgelig det var IRONISK da
man gaar rundt med 47 kilo juggel rundt halsen fordi det tar vekk oppmerksomheten fra de hvite bokserne som synes sikelig fordi de 8 storelses forstore buksene sitter paa knera...men for all del,dette er jo sikelig kjempekult naa til dags
det er 3 ting jeg ikke skjonner meg paa:
1.kristendom
2.poletikk
3.mote
men det er bare meg
NOW CRITIZE FOOLS
|
Skrevet: Ons 21 Jul 2004, 00:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |