DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Hvorfor inni svarte er alles musikk smak blitt så RÆVA??!!
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 4 [69 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4
Av Innlegg
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Hmm, skal ærlig si at mye her begynner å bli litt "tråkke-over-streken" preget.

Hva med å trives med den musikken man liker og ha respekt for at andre gjør det samme?

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 12:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
nettopp.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 12:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Takk Smile

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 13:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tsjuder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Mar 2004
0nskemestern skrev:
Tsjuder skrev:
huff... Dagens ungdom ( ja, det gjelder alle dere jævla liksom-metallere som hører på nightwish og tror at de oppfant heavy metal)

For en enormt latterlig, usaklig uttalelse!!

er det en aldersgrense på hvem som kan digge metal nå?? Nightwish er meget bra musikk, og har ledet mang en forvirret sjel inn på rett musikksti.. Da jeg var yngre, hørte jeg på 60-70's rock for det meste, i tillegg til metallica, ac/dc og den stilen, Metal(merk: den litt tyngre) var jeg overbevist om at var bare bråk. helt til jeg tilfeldigvis hørte Nightwish. derfra ledet det til Tristania, til Within Temptation, til Tristania, til After Forever osv.. Nå har jeg hørt på ymse metal de siste 3-5 årene, men da er vel jeg en liksom metaller da.. fordi jeg ikke går i noe spesielt tøy eller har en spesiell oppfatning av ymse ting som du har noe imot.
Nei, og det trenger jeg heller ikke. Jeg elsker musikken, hører på den, om det er Nightwish eller Opeth fordi jeg liker det.
Men det ser jo unektelig ut som om du derimot er rimelig foney,
Som innbiller deg at fordi du kanskje har et naglebelte så er du en ekte metal-fan og kan dermed bedømme andre??!

Herregud å trangsynte folk kan bli..

Les det jeg skrev og svar igjen.

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 13:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Dersom du mener folk som påstår at de har veldig peiling(kunnskap om) på metall uten å ha det, så er det en ting, og da kan du se bort ifra mitt innlegg. men utifra formuleringen din har jeg tolket det dithen at folk som "bare" liker nightwish ikke får lov å si de liker metall. Hadde satt pris på om du kan omformulere deg og utdype meningen din nærmere dersom du mente noe annet.

Tolket jeg feil så beklager jeg kritikken min på forhånd. Det er jo generelt irriterende med jyplinger som mener å sitte inne med kunnskap de faktisk ikke har, det er jeg fullstendig enig i.

Men samtidig finnes det endel folk som gir inntrykk av at de har mer 'rett' til å like metall og til å uttale seg om metall, kun fordi de (innbiller seg)vet litt mer, og utifra dette tråkker på folk som liker musikken, men kasje ikke har så mye peiling på historie, navn, tekster osv.
Det er slike folk mitt innlegg var rettet mot, så er du ikke en av dem, beklager jeg som sagt.

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 14:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tsjuder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Mar 2004
0nskemestern skrev:
Dersom du mener folk som påstår at de har veldig peiling(kunnskap om) på metall uten å ha det, så er det en ting, og da kan du se bort ifra mitt innlegg. men utifra formuleringen din har jeg tolket det dithen at folk som "bare" liker nightwish ikke får lov å si de liker metall. Hadde satt pris på om du kan omformulere deg og utdype meningen din nærmere dersom du mente noe annet.

Tolket jeg feil så beklager jeg kritikken min på forhånd. Det er jo generelt irriterende med jyplinger som mener å sitte inne med kunnskap de faktisk ikke har, det er jeg fullstendig enig i.

Men samtidig finnes det endel folk som gir inntrykk av at de har mer 'rett' til å like metall og til å uttale seg om metall, kun fordi de (innbiller seg)vet litt mer, og utifra dette tråkker på folk som liker musikken, men kasje ikke har så mye peiling på historie, navn, tekster osv.
Det er slike folk mitt innlegg var rettet mot, så er du ikke en av dem, beklager jeg som sagt.

nei nei.... Brukte Nightwish som et symbol på alle bandene som uvitende mennesker mener at har betydd noe, men som egentlig bare har videreført en sjanger uten å være noe eget.. Skjønner det godt om du blir irritert av at folk disser favorittbandet ditt... Det blir jeg også...

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 16:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

At de ikke har noe nytt er jo forsåvidt litt feil da.. De har jo brakt inn operaen som et element, hvilket jeg ikke mener å ha hørt i goth / metal før...?

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 23:08
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Har du hørt Tristania eller? Hehe, hør på Angina Smile)

InnleggSkrevet: Tor 18 Mar 2004, 10:04
toth42
Cowboy
Cowboy

hører mye på Tristania, meget bra band. norsk metall rocker! Wink

InnleggSkrevet: Tor 18 Mar 2004, 10:51
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 4 [69 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet