DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
DĂžden
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 6 [104 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Glahn skrev:
Som de sier i Dusteforbundet: Man skal ikke bekymre seg sÄ meget over livet. Man kommer sÄ allikevel ikke levende fra det!

Dusteforbundet?? Ja!? Hvor?

InnleggSkrevet: Ons 25 Jun 2003, 15:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dusteforbundet var en utmerket sak, som man fant i Dagbladet i ganske mange tiÄr. Fredrik Stabel heter han (jeg tror han lever ennÄ) som var mannen bak. I Dusteforbundet kunne hvem som helst bli medlem, man trengte bare Ä gjÞre seg bemerket ved Ä skrive et leserinnlegg, en artikkel, en lovtekst eller noe annet liknende, som var en smule idiotisk eller viste total mangel pÄ innsikt, forstÄelse for emnet eller hva en selv var i ferd med Ä gjÞre. Stabel har pensjonert seg nÄ, for mange Är siden, men man kan fÄ kjÞpt bÞker med tekster fra Norsk Dusteforbunds Annaler. Her finnes mange underfundigheter, morsomme tegninger som Stabel laget, utrolig skarpe replikker, og en god del visdomsord som bare Stabel kunne ha kommet pÄ. Anbefales!

InnleggSkrevet: Ons 02 Jul 2003, 22:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
Fysisk sett er dÞden en prosess karbon bruker pÄ Ä "fornye" seg.

Mentalt er det hvile, som jeg ikke har sÄ mye imot dersom jeg blir 80 eller deromkring.
Er ikke sÄ veldig redd for Ä dÞden i seg selv, bare hvordan jeg isÄfall dÞr...langsomt, fort, uvitende, ved egen hÄnd, ved naturens hÄnd..etc.

Skal jeg fÞrst greie ut alle mine tanker rundt dette sÄ blir det vel spam i forumet sÄ jeg holder meg til dette. Er ikke sÄ lett Ä forklare.

InnleggSkrevet: Tor 03 Jul 2003, 02:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Et annet visdomsord fra Dusteforbundet nÄr det gjelder dÞden, er vel et sitat som blir tillagt... var det farao Ramses 2. eller Lenin eller Stalin eller alle sammen for den saks skyld:

Bevare meg vel!

InnleggSkrevet: Tor 03 Jul 2003, 11:57
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
hmm, jeg er ikke redd for dÞden, egentlig. Hva er det Ä vÊre redd for? Livet gÄr sin gang uansett, den. Uansett om jeg visner eller ikke, liksom. Jeg opplever ikkeno mer jeg, men jeg har opplevd mye frem til nÄ, bÄde gode og vonde ting..

Og til Shealien; jeg har sagt klart ifra til foreldre og diverse at om jeg dÞr, og organene mine _kan_ brukes, sÄ vil jeg at dem skal brukes, til Ä gjÞre ett annet liv godt igjen! - Det gÄr an Ä ha en sÄnn lappe ogsÄ, i lommeboka om no' sÄnt. Men, jeg tror ikke jeg ville hatt noe imot at kroppen min hadde blitt til hjelp for andre nÄr jeg er vissen uansett, egentlig.

InnleggSkrevet: Tor 03 Jul 2003, 13:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

de aller fleste er jo redde for dÞden. En stÄr med pistol rettet mot hodet ditt og truer med Ä skyte; Hva gjÞr du?

a) Ber for ditt liv
b) Sier: "Jeg ekke no redd for Ă„ dĂž. Kom igjen. Skyt."

InnleggSkrevet: Tir 12 Aug 2003, 11:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
kjip mÄte Ä gÄ pÄ da. bil heller mÞte Grim Reaper ansikt til ansikt heller enn at han stikker meg i ryggen liksom.

InnleggSkrevet: Tir 12 Aug 2003, 20:11
Ulven
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003
alle som lever er i ferd med Ă„ dĂž. Det er en ekkel tanke.

InnleggSkrevet: Tor 14 Aug 2003, 22:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Det er artigere Ä dÞ pÄ laiv enn i virkeligheten.
Medmindre man har en skikkelig kul rolle med en eller flere uoppgjorte ting. Freakish

InnleggSkrevet: Sűn 17 Aug 2003, 20:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg er redd for dÞden, selv de gangene jeg har lengtet etter den for da prÞvde den Ä lure meg. Noe sÄ endelig og sÄ mÞrkt og skremmende som dÞden.. nÄr den prÞver Ä lure deg. Da bÞr du vÊre redd.

InnleggSkrevet: Sűn 21 Sep 2003, 11:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003
hmmm... det ble vell villsvin en eller annen gang att livet er bare en pause mellom og vÊre og ikke vÊre... man ER ikke fÞr man blir fÞdt og man ER ikke nÄr man dÞr...

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 14:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg famler litt i grenseland nÄr jeg tenker pÄ dÞden, for min natur er Ä lete etter mening og grunn til alt sammen. Det er flere som kanskje gjerne vil vite sikkert hva som er meningen med sin eksistens. Tror nok jeg kommer til Ä bruke resten av livet pÄ Ä finne meningen med min. Det plager meg at jeg vandrer rundt her uten Ä vite det. Hva er vitsen da liksom? En ganske absurd ting egentlig, for all logikk sier at hvis du plages av en ting, sÄ gjÞr noe med det, og kan du ikke gjÞre noe med det sÄ gjÞr noe med mÄten du ser pÄ det. Men de tankene er tunge Ä fortrenge. PÄ en mÄte inngravert i hjernen.

Jeg er ikke spesielt religiÞs av meg for imho finnes det ingen religion som omtaler livet eller dÞden pÄ en mÄte som fÞles meningsfull eller riktig. Har ikke sÄ mye tro pÄ en udÞdelig sjel heller, av den enkle grunn at det ikke kan forklares hvorfor i all verden det skulle vÊre sÄnn. Det vanskeliggjÞr ogsÄ det Ä tenke at vi bare blir til jord, siden det hÞres minst like meningslÞst ut. ForÞvrig er vel denne, mer vitenskapelige tanken mest lokkende fordi vitenskapen er den eneste "religionen" som ikke pÄstÄr noe uten bevis for det *hat*

Kanskje jeg aldri finner ut av det?
Da ville jo alt vÊre ganske bortkastet siden jeg heller kunne fokusert pÄ andre ting.
Arrrgh! Hvorfor mÄ jeg drive Ä gruble pÄ sÄnne ting?!

...
hvorfor ikke?
...
(og vi er tilbake ved starten igjen..)

InnleggSkrevet: Tir 07 Okt 2003, 10:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

dĂžden er helt forjĂŠvlig

InnleggSkrevet: Tir 07 Okt 2003, 12:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Livet er en konstant dans med dĂžden.
Det er kun et spÞrsmÄl om hvor god man er til Ä danse.

InnleggSkrevet: Tir 07 Okt 2003, 14:03
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Glahn skrev:
Livet er en konstant dans med dĂžden.
Det er kun et spÞrsmÄl om hvor god man er til Ä danse.

Trur jeg har blitt betraktelig bedre til det i lÞpet av det siste Äret.

InnleggSkrevet: Tir 07 Okt 2003, 17:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
yo_mothafakka
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 08 Okt 2003
ja. livet er der, sÄ er det borte i det neste sekund. livet er til for Ä leves, ikke for Ä dÞ, eller er det? hvis man tror pÄ noe etter dÞden er livet til for Ä dÞ, men blir det da ikke litt sÊrt.. Ä glede seg til dÞden, se frem til den, lev i Þyeblikket (eller for Ä vÊre nÞyaktig 30 sekunder etter, for vi lever alltid 30 sekunder for sent viser seneste forskining) Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 09 Okt 2003, 11:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
imzaraiel
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003
uansett hvor sÊrt dette kan hÞres ut sÄ gleder jeg meg pÄ en mÄte til dÞden. selvfÞlgelig er/blir det (kanskje) trist Ä forlate denne verdenen, og alle de og det som stÄr meg nÊrt og kjÊrt.

likevell pÄ en annen side sÄ tror jeg at denne verdenen vi lever i er kunn en av flere og at vi pÄgÄr en ,vel..., vandring pÄ denne og de andre verdnene, ellers tror jeg at denne vandringen er kunn midlertidlig ettersom vi vil tilslutt komme til et sted der vi vil oppleve total fred og harmoni, med oss selv og omverden...
et Nirvana om du vil kalle det det...

dÞden er dermed ikke noe jeg frykter, men pÄ en mÄte velkommer. Ellers tror jeg ogsÄ at vi alle er fÞdt med en del av dÞden i oss. En meget absurd tanke for noen, men en sanhet for meg...

en mening med livet blir dermed for meg Ä oppnÄ denne "Nirvana", det eneste problemet er bare det at denne veien til "Nirvana" hverken er klar eller enkel for meg...

But in the end time will tell,
sooner or later time will tell... Wink

InnleggSkrevet: Tir 14 Okt 2003, 15:11
Sist endret av imzaraiel den Tir 21 Okt 2003, 11:51, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg tror som sÄ at dÞden er slutten, men blir selvfÞlgelig ikke skuffet om det kommer noe fint etterpÄ...

En merkelig tanke at en dag skal hjertet mitt stoppe, men mÄ man sÄ mÄ man...

InnleggSkrevet: Tir 14 Okt 2003, 18:20
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
DĂžden...

Jeg liker štro at dÞden kan komme plutselig eller som forventet. DÞden kommer ofte som julekvelden pÄ kjerringa. Men det som skjer etterpÄ...

---kroppen gÄr i jorda, eller blir brent eller blir aldri funnet, men gÄr allikevel tilbake til kretslÞpet pÄ jorda, men sjelen... Resten av meg, drÞmmene mine ogsÄ videre, de stopper ikke opp nÄr jeg sover, sÄ hvorfor skulle de slÄ seg tl ro nÄr jeg dÞr. Nei, drÞmmene er faktisk mer aktive jo dypere sÞvnen er, og jeg vil tro at sjelen nesten oppnÄr sin nirvana nÄr den endelig fÄr fritt spillerom og kroppen er helt dÞd.

For sjelen vil kroppens dÞd aldri vÊre skuffelse. Har man alltid forventet Ä brenne i helvete, vil dette skje, men man blir vel ikke skuffet, da er det jo som forventet. Har man alltid trodd at man komer til himmelen, eller til valhall for den saks skyld vil man mÞte noe godt... For noen er kanskje dÞden en vandring i Þrkenen for Ä oppnÄ selvransakelse.

For meg tror jeg dÞden vil vÊre en nattklubb i Glasgow... Men jeg er fortsatt spent pÄ hva som skjer nÄr den stenger... Kanskje et nytt liv, hvem vet?

Hva forvbenter dere av dĂžden?

-------------------------------------------------------
It's better to know some of the questions,
than all of the answers

James Thurber

InnleggSkrevet: Ons 12 Nov 2003, 22:21
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Du kommer ikke til himmelen dersom du slutter Ă„ drikke,
du risikerer bare Ă„ komme edru til helvete.

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Ons 12 Nov 2003, 23:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 6 [104 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet