DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Røykeloven
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 6 [105 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Får man kreft så får man kreft.
...sa jeg.. helt til eksen min holdt på å dø av det....

NÃ¥ er jeg nesten litt lei meg for at han ikke gjorde det....

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 11:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Balangsen skrev:
Får man kreft så får man kreft.
...sa jeg.. helt til eksen min holdt på å dø av det....

NÃ¥ er jeg nesten litt lei meg for at han ikke gjorde det....

FY! Sint Det var slemt sagt Balangsen...

Men iallefall er det ikke noe særlig å vite at man kan dø av kreft fordi ANDRE røyker.. hadde det vært fordi jeg sewlv røykte hadde det vært noe annet!

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 15:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Aurora skrev:

!

Næh, det var det vel ikke.
Det er lov å si småfæle ting om ekser. Jeg tror faktisk det er en universell rett. Mr. Green

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 15:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Veronica skrev:
Aurora skrev:

!

Næh, det var det vel ikke.
Det er lov å si småfæle ting om ekser. Jeg tror faktisk det er en universell rett. Mr. Green

Småfæle ting er greit.. men å ønske at noen var død er bare slemt og burde ikke vært lov! Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 05 Mai 2003, 15:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Å være "nesten litt lei seg" for at eksen ikke døde av røyking og å direkte ønske noen død, er to litt forskjellige ting, da. Rolling Eyes

Det får være grenser for hvor moralsk og politisk korrekt man må være.

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 15:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Høh, dere kjenner visst ikke exen min, nei...

vel, for å si det slik, han er den eneste personen i hele verden som jeg kan si at jeg hater.
Og da mener jeg HATER!

Dessuten døde han jo ikke, og jeg er faktisk bare NESTEN lei meg for det....
Hey, gutten slo meg, ødla meg og andre ting, ok?

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 16:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

uhm.. okei.. da kan du få lov å nesten være lei deg for det... *daske sin egen lanke*

InnleggSkrevet: Tir 06 Mai 2003, 20:34
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003
ca. 100 dør av overdose
ca. 7500 dør av røyking
ca. 500 dør av passiv røyking

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 08:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

HEH!
"Åh, ja, jeg tar noe tørket gress, stapper det inn i et papir, tenner på og trekker avfallsgassene ned i LUNGENE! JA!
DET var en god ide!" Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 07 Mai 2003, 12:04
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Balangsen skrev:
Hey, gutten slo meg, ødla meg og andre ting, ok?

Argh!!! Hater sånn gutter!! *slå eksen til Hilde*

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 09:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Å røyke ute blant folk er som å tisse i bassenget

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 18:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hiphop
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mai 2003
hva faen har det med saken å gjøre!,hadde det vert så ille
så hadde det ikke vert lov å røyke i dette landet i det heletatt
de overdriver ganske mye,du kan liksom dø av alt mulig annet
hvorfor ta seg så ner om noen røyker,røyk er godt
ikke noe som er værre en anti røykere,neida bra forde det men jeg slutter ivertfall ikke å røyke forde folk sier det
ulovelig eller lovlig''driter jeg i''

InnleggSkrevet: Tir 13 Mai 2003, 21:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Tobakk er lov ganske enkelt fordi vi har hatt det så lenge. Hvis noen forsøkte å introdusere et like skadelig, dødelig produkt på markedet i dag ville de blitt stoppa noe sabla fort.

InnleggSkrevet: Tir 13 Mai 2003, 22:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Dessuten er ikke den nye røykeloven for å hindre at røykerne skal dø av det.
Er man dum nok til å begynne å røyke i disse opplyste dager, så får man jaggu ha det så godt, mener jeg. Man har lov til å gjøre hva man vil med seg selv.
Men når det begynner å affektere folk rundt deg, på en skadelig måte, er det ikke noe å diskutere lenger.

Jeg driter i om noen røyker, så lenge de ikke gjør det i nærheten av meg.
Fordi passiv røyking er skadelig. Fordi det stinker. Fordi jeg er allergisk og reagerer på røyken. Fordi det er grusomt å komme hjem fra en tur på byen og måtte hive både klær og meg selv til vask, fordi ALT lukter sur røyk.

Men dette er i grunn en evig debatt. Jeg har sett den før, så mange andre steder.
Den består av ikke-røykerne, som legger fram sin side av saken for å øke forståelsen, og så består den av de innbitte røykerne, som ikke har tanke for noe annet enn sin egen komfort, og som driter en lang masj i å ta hensyn overfor sine medmennesker. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 14 Mai 2003, 10:26
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hiphop
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 13 Mai 2003
haha går det an å være så dum! når se det fra røykerne sin side
hahaha heregud

InnleggSkrevet: Fre 16 Mai 2003, 10:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

hiphop skrev:
haha går det an å være så dum! når se det fra røykerne sin side
hahaha heregud

Hva mente du egentlig nå?
Prøver du å si noe?
Var det et forsøk på sivilisert kommunikasjon?
Prøv igjen.
På norsk, denne gangen. Engelsk eller spansk vil også funke.

InnleggSkrevet: Lør 17 Mai 2003, 10:09
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Det er ikke lurt å røyke. Det kan føre til at du dør litt tidligere, og kanskje gjøre deg litt upopulære blandt ikke-røykende venner. Hvis man røyker ekstremt mye rundt en spesiell person, så kan det føre til at denne spesielle dør litt tidligere også.

Men så vidt jeg vet så er det ganske mange steder man kan gå hvis man ikke liker røyk, og det er nå veldig få steder man kan røyke i dette landet uten å fryse ræva av seg 70% av året. Det eneste stedet man lovlig kan forurense er nå sitt eget lune hjem! Noe som igjen fører til større sannsynlighet for at noen stakkarer dør litt tidligere uten å ha valgt det selv... Om man en eller to ganger i uka sitter ved siden av noen som røyker på et utested, dør man jo ikke av en grunn! Man blir kanskje litt irritert, men det samme kan folk med dårlig hygiene, forferdelig ånde, alvorlige uvaner eller stort alkoholforbruk forårsake! Skal vi forby det også? Man har tatt hyggen fra veldig mange mennesker, for å støtte noen få allergikere... Jeg synes at vi kan lære å vise hensyn, så båre røykere og ikke-røykere kan leve sammen uten å forvise noen til gata. Slik som det er nå i dette landet, blir vel alle dumme ting man kan finne på ulovlig, så vi aldri skal klare å finne ut noe selv. Det skal være lov å være dum, synes nå jeg! Hvor mye må vi egentlig beskyttes fra oss selv??

InnleggSkrevet: Lør 17 Mai 2003, 10:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
1) Røyking er selvpåskyldt, hvorfor skal andre lide pga dine uvaner?
2) Loven er som Aurora har poengert ikke ment for allergikere men de som jobber på steder med mye røyking. Disse er da som du mener er skadlig i røyk 'hver' dag.
3) Ikke-røykere skal vise hensyn pga en selvpåskyldt uvane? Ser ikke helt logikken der, heller røykerne som må vise hensyn ved å frivillig gå ut. Folkeskikken burde gjort at røykerne frivillig holdt seg unna de som ikke røyker når de røyker.

jau...

InnleggSkrevet: Lør 17 Mai 2003, 11:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Zatharee skrev:

Om man en eller to ganger i uka sitter ved siden av noen som røyker på et utested, dør man jo ikke av en grunn!

Kanskje ikke. I alle fall ikke momentant.
Men sitter man ved siden av "noen" som røyker på et utested, innebærer det gjerne at det er veldig mange i den generelle omkretsen som røyker.
Og hvis man da er så uheldig å reagere på dette (hvilket det er ganske mange som gjør), er det vanvittig ubehagelig.
Og det burde i grunn være årsak nok til å la være å røyke blant ikke-røykere.

Zatharee skrev:

Man har tatt hyggen fra veldig mange mennesker, for å støtte noen få allergikere...

Som Spiralis allerede har poengtert, er det ikke hovedsaklig for å støtte allergikere, men ansatte som utsettes for passiv røyking hele tiden.
"Noen få allergikere" er forøvrig en sterk underdrivelse. Allergi overfor røyk, og astma, har blitt et relativt utbredt problem i disse tider. (Dette har naturligvis ikke røykerne fått med seg - det er jo ikke de som plages av dette.)
Og om det så bare hadde vært "noen få", skulle man da bare drite i dem og deres rettigheter fordi de ikke var en stor gruppe? Det er vel om mulig noe av det mest egoistiske og hensynsløse jeg har hørt.

Og man trenger forøvrig ikke å være allergiker for å finne røyk direkte plagsomt, og lukten helt for j*vlig.

InnleggSkrevet: Lør 17 Mai 2003, 17:02
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Nemlig. Jeg kan ikke avsky røyk. Det setter seg i klærne mine, håret mitt og huden når jeg er i nærheten av folk som røyker og jeg kunne veldig tenkt meg at jeg kan få lov til å sitte på de kafeene jeg liker uten å stinke som en gris når jeg drar derfra. Generelt utrivelig er det.

Dessuten vil det at røykerne må sitte hjemme, stå bak låven eller andre kalde plasser kanskje få folk til å slutte og røyke? og det vil jo være, synes jeg, en bra ting.

Mitt håp er at med dette forbudet vil den trendye "sitte på kafe og ta en røyk over kaffe" som er en motegreie forsvinne. Dette vil få røyken ut fra det koselige offentlige rommet, og det blir kanskje ikke så kult å røyke lenger. Effekt: ungdomsskoleelevene synes de som sitter i bilene sine, hjemme eller ute i kulda og røyker bare ser harry ut, og flere begynner ikke å røyke.

InnleggSkrevet: Lør 17 Mai 2003, 20:13
Sist endret av Shealien den Man 19 Mai 2003, 15:33, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 6 [105 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet