|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
uffe, det hørtes jo nesten skummelt ut
men det er lett å få følelser for venner, og oftes er jo de beste forholdene di som begynner med at man er venner...
men som sagt tidligere, da kan alt bli ødelagt for evig fremtid senere..
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tir 09 Nov 2004, 23:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005 Innlegg: 113 Bosted: Oslo
|
Jeg savner virkelig det å ha guttevenner, men fra erfaring har det alltid blitt kluss desverre. Merker at jeg ikke klarer å slappe av rundt single gutter av frykt for at de skal bli følelsesmessig involvert. For det er virkelig pyton hvis det ikke er gjensidig.
Og med opptatte menn blir det fort sjalusi fra andre parter. Synd at det er sånn...
|
Skrevet: Lør 10 Des 2005, 20:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg har mange gutttevenner!
og mine ekser har ikke hatt noe problem med det..tror jeg ?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 11 Des 2005, 02:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

|
hehe, neida mulig det er sånn for mange. Men tror bare lett det kan bli kluss i mange tilfeller. Mitt inntrykk er at snakker jeg litt for mye med en dames kjæreste, så blir det fort misforståelser desverre...
|
Skrevet: Søn 11 Des 2005, 16:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
dimmle skrev: | hehe, neida mulig det er sånn for mange. Men tror bare lett det kan bli kluss i mange tilfeller. Mitt inntrykk er at snakker jeg litt for mye med en dames kjæreste, så blir det fort misforståelser desverre... |
enig!
Ogmens jeg var sammen med eksen så så jeg film med en kompis, Og tror duikke han prøvde seg a? greit nok at det gikk dritt mellom meg og eksen da, og det blei slutt like etter, men uansett hvor dritt forholdet jeg er i går så er jeg ikke utro, og jeg blei helt sjokkert, og bare løp bort derfra i tårer. Der hadde han vært så ålreit og lett og prate med osv, og så prøver'n seg! Og etter det har jeg lurt på om menn er i stand til å se på jenter som BARE VENNER. altså ikke se på dem som noe de evt kunne tatt med seg i senga.
|
Skrevet: Man 12 Des 2005, 09:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
baktanker
Främling

Ble Medlem: 12 Des 2005 Innlegg: 3 Bosted: bergen
|
vel, som med alle andre forelskelser så kan jo dette vare og ryke. ulempen er jo at som regel når det blir slutt mellom to stykker blir den ene sur resten av livet. ofte pga teite sluttargumenter. særlig er dette fenomenet utbredt blant jenter som blir dumpet. jenter har en tendens til å undergarve og slenge drit til venninner. ikke alle, men mange, godt over halvparten. de fleste gutter er ikke sånn. men tilbake til tema. dette vil føre til et ødelagt vennskap på livstid, som tidligere nevnt. kan og føre til vanskeligheter med tanke på å finne kjærester ved seinere anledninger, fordi vi vet alle hvor langt en jentes nettverk strekker seg. avsporet kanskje litt men det er sånn som skjer...
|
Skrevet: Man 12 Des 2005, 17:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg synes egentlig det er vanskelig å bli sammen med noen, og få det til å vare, uansett...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 12 Des 2005, 18:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Glahn skrev: | Jeg synes egentlig det er vanskelig å bli sammen med noen, og få det til å vare, uansett... |
Jaa!
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 01:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Coralin skrev: | Og etter det har jeg lurt på om menn er i stand til å se på jenter som BARE VENNER. altså ikke se på dem som noe de evt kunne tatt med seg i senga. | Svarer bare for meg selv; Ja, det går veldig greit! Nå er jeg heller ikke en slik som ville prøvd meg på noen ut av det blå, skal være ganske klare hint fra begge sider før noe sånt tar til.. Sånn som han kameraten din gjorde virker jo bare helt bak mål, uansett om du har type eller ikke. Men ja, jeg har jentevenner jeg aldri kunne tenke meg å rulle i halmen med.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 09:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
dimmle skrev: | Jeg savner virkelig det å ha guttevenner, men fra erfaring har det alltid blitt kluss desverre. Merker at jeg ikke klarer å slappe av rundt single gutter av frykt for at de skal bli følelsesmessig involvert. For det er virkelig pyton hvis det ikke er gjensidig.
Og med opptatte menn blir det fort sjalusi fra andre parter. Synd at det er sånn... | Oj.. tenkte kanskje at når man ble 27+ så var ting som ukontrollerbare hormoner og grunnløs "fjortis"-sjalusi ganske borte..?
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 09:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fido
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 392 Bosted: Oslo
|
Coralin skrev: | Der hadde han vært så ålreit og lett og prate med osv, og så prøver'n seg! Og etter det har jeg lurt på om menn er i stand til å se på jenter som BARE VENNER. altså ikke se på dem som noe de evt kunne tatt med seg i senga. |
Jenter har det jo gjerne med å kommunisere vennskap på en litt mer fysisk måte. Gutter strekker seg til å kaste ball på hverandre, mens jenter gjerne klemmer og tar på hverandre. Når en jente da (og helt sikkert ubevisst) sender de samme signalene til en gutt blir det fort "go on all systems". Skal ikke være lett, dessverre :/
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 10:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
fido skrev: | Coralin skrev: | Der hadde han vært så ålreit og lett og prate med osv, og så prøver'n seg! Og etter det har jeg lurt på om menn er i stand til å se på jenter som BARE VENNER. altså ikke se på dem som noe de evt kunne tatt med seg i senga. |
Jenter har det jo gjerne med å kommunisere vennskap på en litt mer fysisk måte. Gutter strekker seg til å kaste ball på hverandre, mens jenter gjerne klemmer og tar på hverandre. Når en jente da (og helt sikkert ubevisst) sender de samme signalene til en gutt blir det fort "go on all systems". Skal ikke være lett, dessverre :/ |
Er....
Altså.. Jeg har alltid hatt en tendens til å havne med hodet på skulderen til gode gutttevenner og sånn... Uten at jeg mener noe mer med det overhodet. Annet enn at jeg er trygg på dem og glad i dem som venner..
Når du sier som du gjør... sier du egentlig at dette er en utrolig dårlig ide og at de vil tro jeg mener noe annet med det? Eller ønske noe annet??
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 12:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Moonshade skrev: | fido skrev: | Coralin skrev: | Der hadde han vært så ålreit og lett og prate med osv, og så prøver'n seg! Og etter det har jeg lurt på om menn er i stand til å se på jenter som BARE VENNER. altså ikke se på dem som noe de evt kunne tatt med seg i senga. |
Jenter har det jo gjerne med å kommunisere vennskap på en litt mer fysisk måte. Gutter strekker seg til å kaste ball på hverandre, mens jenter gjerne klemmer og tar på hverandre. Når en jente da (og helt sikkert ubevisst) sender de samme signalene til en gutt blir det fort "go on all systems". Skal ikke være lett, dessverre :/ |
Er....
Altså.. Jeg har alltid hatt en tendens til å havne med hodet på skulderen til gode gutttevenner og sånn... Uten at jeg mener noe mer med det overhodet. Annet enn at jeg er trygg på dem og glad i dem som venner..
Når du sier som du gjør... sier du egentlig at dette er en utrolig dårlig ide og at de vil tro jeg mener noe annet med det? Eller ønske noe annet?? |
Spørs hvor bevisst forhold dere har.. hvis du ligger på skuldern min og forteller hvor forelsket du er i han pål, så ville jeg ikke akkurat trodd du var etter meg.. Men som fido sa, ting som regnes som venne-handlinger blant jenter, kan fort regnes som flørting av gutter..
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 13:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellemelle
Spitzy (!)

|
Sitat: | Oj.. tenkte kanskje at når man ble 27+ så var ting som ukontrollerbare hormoner og grunnløs "fjortis"-sjalusi ganske borte..? |
Hah, da får du tro om igjen, det fins mange usikre mennesker der ute, og sjalusi er vel ikke aldersbetinget vel ;P
Uansett,jeg sier ikke at det er situasjoner som til stadighet dukker opp, men bare at jeg har opplevd det.
Mulig noen gutter/jenter misforstår og tror jeg er flørtete/ en trussel ettersom generelt sett er jeg gankse åpen. For man får jo kanskje et nærmere forhold da. Og at andre jenter ikke liker det er vel i grunn forståelig.. Har funnet ut at det beste er egentlig å distansere meg desverre..
|
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 17:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Slike ting er alltid vanskelige, uansett om mann er venn, kjæreste, kjærestens venn eller venn med kjæresten. Så det så :j
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 18:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Som ei på MSN-lista mi har skrevet noen ganger... De sier at med alder kommer visdom, men jeg har også ofte sett alderen komme helt alene.
Sjalusi forekommer i alle aldre. Begrunnet eller ubegrunnet. Tror egentlig også de fleste går rundt og er forvirret over hvor grensen egentlig går mellom uskyldig venne-kos, og flørting.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 13 Des 2005, 19:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Glahn skrev: | Sjalusi forekommer i alle aldre. Begrunnet eller ubegrunnet. |
Min bedre halvdel er 29, og ikke rent lite sjalu. Han har dratt tidlig hjem fra jakt, bare fordi han _må_ sjekke om jeg faktisk er hjemme alene.
Jeg synes nesten forholdene er enklere om man har vært venner en stund først, da kjenner man hverandre mye bedre.
Men ja, det er utrolig vanskelig å få det til å vare.
|
Skrevet: Ons 14 Des 2005, 12:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
toth42 skrev: |
Spørs hvor bevisst forhold dere har.. hvis du ligger på skuldern min og forteller hvor forelsket du er i han pål, så ville jeg ikke akkurat trodd du var etter meg.. Men som fido sa, ting som regnes som venne-handlinger blant jenter, kan fort regnes som flørting av gutter.. |
Og gutter har en tendens til å si ting som er lette å tolke feil av jenter.
Vi kommuniserer forskjellig. Men da er det utrolig viktig å være såpass gode venner at man kan spørre rett ut om man er usikker på intensjoner.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Fre 24 Nov 2006, 06:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Samtidig er man kansje redd for å spørre, fordi man er redd for svaret..
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 03:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
aniraC skrev: | jeg har mange gutttevenner!
og mine ekser har ikke hatt noe problem med det..tror jeg ? |
Man må da kunne tilate den andre å venner av begge kjønn uten å bry seg. Men blir det slik at venninene til kjæresten min prøver seg på han, er det ut med klørene.
Jeg kunne aldri starta som venn med en gutt i ett forhold, for så å prøve meg på han hvis jeg vet han har dame.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 25 Nov 2006, 03:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |