DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Jenter og vekt....
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 13 [241 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 11, 12, 13 Neste
Av Innlegg
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Det går to Mareth-typer på én aniraC-type Laughing

InnleggSkrevet: Ons 05 Mai 2004, 12:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
haha..kanskje 3??Razz

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 14:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
En ting jeg syns er veldig, veldig rart, er at jenter 'skal' veie mindre enn gutter. Har sett dette mange steder. Et sted sto det f.eks. at ei jente på 1.80 (det var det jeg bet meg merke i da det er min høyde) skulle veie 70kg, og en like høy gutt skulle veie mellom 5/10kg mer. Er det bare jeg som ikke ser logikken i dette? Noen nevnte tidligere pupper+lår+hofter osv. Slike ting fører faktisk til at jenter vil veie mer enn gutter, tro det eller ei.

Når det gjelder hvorfor jenter er så følsomme ang. vekt, kan jeg bare si meg enig i det meste som allerede har blitt sagt. Selv har jeg alltid hatt relativt tynne venninner, og når de da også har vært lavere enn meg har de ofte veid mindre enn meg. Ikke mye, men når 'alle andre' veier 5/10kg mindre enn deg, er det veldig, veldig lett å tro at det er deg det er noe i veien med.

Selv om jeg aldri har vært fornøyd med min egen vekt, har jeg tidligere ofte himlet på øynene av jenter som tar seg nær av reklamer osv, og sammenligner seg med modellene der. Nå derimot, hører det ikke sjeldenhetene til at jeg blir ganske uvel av å f.eks. se ei tynn jente på en plakat, TV e.l. Det rare er at selv når andre sier "æsj, hun der var altfor tynn, det var ordentlig stygt", så rynker jeg pannen litt og tenker for meg selv at det var da ikke noe i veien med henne, skulle gjerne sett sånn ut, jeg.

En annen ting jeg har registrert hvertfall hos meg selv, er at det er lett å ikke ta gutter/menn som sier at det ikke er så farlig med vekt/at de ikke syns det er noe fint med for tynne jenter, helt seriøst. Dette er kanskje fordi det er såpass mye fokus på det, og mange vil ikke si noe feil e.l. Det er det eneste 'korrekte' å si, hvis en gutt sier at han liker jentene tynne eller at han ikke liker større jenter, vil han ofte få stygge blikk sendt etter seg.

Og, ja. Jenter er sine egne verste fiender. Og jeg er ikke noe bedre enn mange andre, selv om jeg holder kommentarene mine for meg selv. Men jeg har tenkt en del på dette, og kommet fram til at en mulig grunn for at jeg er så kritisk til andre jenters vekt/utseende, er at jeg er såpass kritisk til meg selv.

Når det gjelder det med å utstråle selvtillit/sjarm.. Jeg får høre ofte at jeg virker som om jeg er veldig sikker på meg selv. Ett kompliment jeg får, er at jeg har sjarm. Selv om jeg kanksje virker sånn utvendig, er det langt fra hvordan jeg ser meg selv. Kanskje oppfører jeg meg annerledes enn sånn jeg føler meg, nettopp for å skjule hvordan jeg egentlig føler meg. Vet ikke helt.

(Ja, jeg er jente, nicket til tross)

Huff, dette ble mye mer enn jeg hadde tenkt.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 15:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
knuta
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Apr 2004
Sytemarvin skrev:
En ting jeg syns er veldig, veldig rart, er at jenter 'skal' veie mindre enn gutter. Har sett dette mange steder. Et sted sto det f.eks. at ei jente på 1.80 (det var det jeg bet meg merke i da det er min høyde) skulle veie 70kg, og en like høy gutt skulle veie mellom 5/10kg mer. Er det bare jeg som ikke ser logikken i dette? Noen nevnte tidligere pupper+lår+hofter osv. Slike ting fører faktisk til at jenter vil veie mer enn gutter, tro det eller ei.

Muskler veier mye mer enn fett og vann. Derfor er det normalt at gutter har litt høyere massetetthet enn jenter, og derfor altså veier mer uten å være større.

Uansett bør du ikke legge for mye i slike tall. Body Mass Index er ikke et tall som er beregnet for å vise hvor "normal" man er, eller hvor man ligger i forhold til andre. Det er basert på statistikk over hva slags vekt/høyde-forhold som gjør at man får færrest mulig sykdommer og plager, og lever lenger. Og eksakt hva man får er ikke så farlig, for det avhenger uansett av kroppsbygningen til den enkelte, både sjelettet og forholdet mellom muskelmasse, vann og fett. Egentlig kunne man like gjerne slått sammen de tre midterste "kategoriene" mange opererer med, og bare sagt at det er fordelaktig å være innenfor der, gjerne med litt god klaring fra kanten.

Hvilket BMI-tall man har viser ikke noe som helst om hvor pen man er i forhold til andre. Det er kun for å sjekke om man er så tynn eller fet at man kan ta helsemessig skade av det. Synd så få har forstått det :-|

Dessuten: Fett lavt nede på kroppen (som hoftene og lårene) er sunnere enn fett på magen og over. Dette sier heller ikke BMI noe om. Det er derfor man må ta slike tall som det de er: tall. De er ingen fasit, bare en liten pekepinn man må lese med sunn fornuft.

Vær så snill, ikke tro det er noe galt med deg bare du veier fem kilo mer enn venninnene dine. Venninnene dine har ikke samme kroppsbygning som deg. Det har nemlig bare du. Og det kan faktisk godt hende din kroppsbygning er penere enn deres, selv om du kanskje veier litt mer.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 23:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
knuta
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Apr 2004
Sytemarvin skrev:
En annen ting jeg har registrert hvertfall hos meg selv, er at det er lett å ikke ta gutter/menn som sier at det ikke er så farlig med vekt/at de ikke syns det er noe fint med for tynne jenter, helt seriøst.

Jeg tror det kommer like mye av at folk har fordommer mot gutter, og tror de bare er interessert i store pupper og smal midje. Jeg tror faktisk slett ikke det er sånn. Klart, pupper og midjer er sikkert fine for å tiltrekke seg oppmerksomhet, for alle er jo oppfostret med at det skal vi jo like. Så blir det til at man sier at pupper og midjer er viktigst, mens man tenker noe helt annet. Og skulle man finne på å faktisk si det som sant er, at man liker noe helt annet, nei da blir man ikke trodd. Jeg synes det er frustrerende å ikke bli trodd, og det tror jeg de fleste andre også synes.

Jeg tror også at de fleste gutter faktisk er litt fleksible når det gjelder kroppen til jenter. Så lenge man ikke ser ut som Jabba the Hut eller har ribben man kan spille bratsj på er det gjerne greit, og så avgjør andre faktorer. (Syltynne og smellfeite trenger heller ikke bekymre seg, det er nok av gutter som tenner på veldig mye og veldig lite også. Alle gutter er faktisk ikke helt like, selv om mange synsere later til å tro det.)

Det er klart, modellutseende tiltrekker seg en del oppmerksomhet, og dermed blir det jo lettere å plukke med seg en gutt eller tre i forbifarten, men hvor lenge varer slike forhold? Hvor ofte må man plukke?

Når det gjelder avvik fra "modellnormen" og guttetørke tror jeg slett ikke det er kroppen som er problemet, men heller selvbildet man fort kan få om man tror man har en kropp som ingen liker. Dårlig selvbilde gjør ikke akkurat underverker for utadvendthet, humør og kroppspråk. Og om man bare sitter i en krok og sturer, uten å tørre å så mye som prøve å bevege seg ut blant folk, ja da blir det ikke så lett å få noen partner heller.

Det er utrolig hvor mye vakrere man blir om man bare tror litt på det selv.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 23:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jada, han spiser. Ca like "mye" som meg. Jeg har forresten mista matlysta om dagen så nå spiser han faktisk mye mer enn meg Wink

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 21:52
Sist endret av Voon den Tir 28 Feb 2006, 12:54, endret 1 gang
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Kjæresten min spiser vel mer enn meg, når vi er ute og spiser, så er det ikke alltid jeg spiser opp maten, men jeg spiser til jeg blir mett, jeg orker ikke å tenkte på hva jeg skal spise i forhold til vekta.

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Det igjen gjør jeg. Irriterende nok. Derfor skal jeg ikke klage over dårlig matlyst. Er egentlig ganske ok for min del det der.

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:26
Ronja

Hmmm.. men dumt å ikke nyte mat fordi man tenkter på vekta, bedre å spise sundt da...

Jeg liker å ha litt hofter og pupper, så så lenger jeg holder meg på slik jeg er nå så bryr jeg meg ikke...Prøver å ikke bry meg i alle fall... Kommer noen teite tanker i hodet mitt noen ganger, men.. *dunke vekk*

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Fra naturens side så har jeg ikke så bra med pupp uansett. Bruker 28 tommer på hoftebukser som skal sitte godt. Ellers så liker jeg størrelsene litt gode ettersom jeg elsker vide bukser! Er forresten overrasket over variasjonene innenfor strl på klær. XS er som regel superpasse og flott til meg! Da føler jeg meg glad. Men blir ikke trist av S heller altså. Eneste jeg TYDELIGVIS er mye ytstyrt med er rumpe og lår. Desverre Sad

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:31
Ronja

Du er da IKKE utstyrt med rompe og lår vis du bruker xs!

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:34
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

*kremt* JO
Det er jeg da for faen. De står overhodet ikke i proporsjon med resten av kroppen min. Er veldig ekkelt å gå i bikini skal jeg si deg Sad

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:37
Ronja

Du, vennen min! Jeg blir glad når jeg passer S, jeg hater å gå i bikini, det er det verste jeg vet! Nå har kjæresten min prøvd å overtale meg lenge..

Du TROR du ser stygg ut, det gjør du ikke! Men vet veldig godt at det går like lite inn i ditt hode som inn i mitt! Wink

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:39
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Det har du vel forsåvidt rett i det vennen.
Jeg har faktisk kjøpt meg en bijini nå da, sånn at jeg kan ha noe å jobbe fram mot. Den kosta 900 kr Surprised Bikini-topp: 299, bikini-truse: 299, lett sånd strandskjørt til å knyte sammen i samme fargene som bikinien: 299. fikk bakoversveis jeg!!

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:44
Ronja

Må kansje kjøpe en jeg også, men er livredd for å vise pupper eller mage, så må finne en jeg vet jeg kan gå i..

Å så få litt sol på kroppen, har ikke vært ute i solen på noen år, bortsett fra når de bare er 1-2, max 3 i nærheten..

*kremt* vi jenter er litt... dumme... egentlig..

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:47
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

jeg soler meg hjemme i hagen. men tør nesten ikke vise meg ellers Sad
Tvang meg i svømmehallen et par ganger i halden. Var rimelig ekkelt i grunn. Følte jeg disset i alle retninger!

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:51
Ronja

Det er mange store jenter som ikke er dissete og tynne jenter som er det... Har man ikke muskler blir man det og det har jo ikke noe med fett å gjøre.. Dissete har også lite med størrelse og gjør, men virkelig tynne jenter kan jo ikke være dissete, *kremt* folk som bruker xs.

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 23:53
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg har det på det rene når jeg sier at jeg ikke er virkelig tynn. Det er sannheten.

InnleggSkrevet: Lør 08 Mai 2004, 00:00
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Tror endel folk synes jeg er tynn.
Jaja, dem om det Smile

Forbrenning og matforbruk som en gal, treningsnarkoman, utholdenhetsgærning... Kan bare bli på ett vis da. Jeg er godt fornøyd, noe som irriterer folk til de grader rett som det er.

InnleggSkrevet: Lør 08 Mai 2004, 00:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Hadde du vært jente og like selvsikker som du gir uttrykk for så hadde de fleste jenter mislikt deg, evt hatet deg, kalt deg stygge ting, men sannsynligvis hadde de beundret deg innerst inne. Men du er gutt, så da slipper du det problemet Wink

InnleggSkrevet: Lør 08 Mai 2004, 11:47
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 13 [241 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 11, 12, 13 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet