DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
The Lord of the Rings: Return of the King
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 8 [147 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Ja til lange slag!

Helm's Deep kunnet godt ha strukket seg enda lenger for min del, men det samme kunne absolutt slaget ved Pelennor Fields.
Mr. Green

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 12:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
I extended har Helms Deep slaget en fornuftig lengde, men i kinoversjonen blir det totaltsett for mye slossing i filmen, for lite handling..

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 15:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:
I extended har Helms Deep slaget en fornuftig lengde, men i kinoversjonen blir det totaltsett for mye slossing i filmen, for lite handling..

...til stor glede for alle sloss-entusiaster. Hoppido

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 15:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Veronica skrev:
Ja til lange slag!

Helm's Deep kunnet godt ha strukket seg enda lenger for min del, men det samme kunne absolutt slaget ved Pelennor Fields.
Mr. Green

JA! Det var altfor kort!

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 16:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg er tolkien fan, slagene var aldri hovedfokus i bøkene, derfor synes jeg det blir feil når filmene gjør dem til det.

Men tror jeg gir opp tråden nå..

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 21:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Filmene er tross alt basert på boka, med trykk på ordet basert...

Alt i alt er det mange ting som er forskjellige mellom filmene og boka, men jeg er godt fornøyd med begge deler. Det var evigheter siden sist jeg hadde lest boka da jeg så filmene, og dermed ble jeg ikke sittende og sammenlikne filmene med boka heller. Kanskje det var en fordel?

InnleggSkrevet: Lør 10 Jan 2004, 22:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Glahn skrev:

Det var evigheter siden sist jeg hadde lest boka da jeg så filmene, og dermed ble jeg ikke sittende og sammenlikne filmene med boka heller. Kanskje det var en fordel?

Det var absolutt en fordel.
Som du selv sa, er filmene basert på boka; ingen kan vente seg en blåkopi.
Jeg blir alltid like frustrert når folk sammenligner filmene og boka ned til hver minste detalj, for det er rett og slett håpløst.

Og at slagene kom som klimaks i filmene, faller helt naturlig inn med en filmatisk dramaturgi. Hvis det ikke hadde blitt lagt vekt på en stor kamp mot slutten av hver film, hadde jeg nok sittet igjen med en liten følelse av antiklimaks.
Enkelte ting gjør seg bare bedre i bøker enn på film.

InnleggSkrevet: Søn 11 Jan 2004, 00:01
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
Ehm, denne tråden er kanskje en stund gammel og jeg gidder ikke lese hele greia bare får å si:

JA JEG ELSKER DEN. Etter min mening er det den beste delen av hele triologien. SUKK.

InnleggSkrevet: Man 26 Jan 2004, 15:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
hmm nå er det kansje på tide å gå og se den

InnleggSkrevet: Man 16 Feb 2004, 19:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Feb 2004
Eg har alltid syns at Ringenes Herre va bra filmer! Heilt te eg såg slutten på Atter en konge! Alt det stresse, for at ein tulling heilt te slutt sko snofla ner i ein vulkan med ringen! Veldig lite oppfinnsomt!

InnleggSkrevet: Søn 22 Feb 2004, 17:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ulven
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003
Jeg har nå (for en god stund siden) sett alle filmene, og føler meg som en galning som ikke klarer å la meg fenge.. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 22 Feb 2004, 18:37
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Doggy skrev:
Eg har alltid syns at Ringenes Herre va bra filmer! Heilt te eg såg slutten på Atter en konge! Alt det stresse, for at ein tulling heilt te slutt sko snofla ner i ein vulkan med ringen! Veldig lite oppfinnsomt!

Du har virkelig ikke fattet poenget, har du vel?
Jeg blir skremt.

InnleggSkrevet: Søn 22 Feb 2004, 18:55
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

tanketom vold

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 14:01
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 01 Mar 2004
er det her man diskuterer Brillenes Herre?? Jeg hater alt styret rundt den jævla filmen.. Kanke alle geeksa som ligger utenfor Colluseum og er tragiske bare drite i å plage alle andre som skal på kino.. Jeg sysn det er helt ekstremt at det er lov til å gjøre det.. Skammelig!!!

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:18
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Greit med egne meninger, men man kan gjerne begrunne dem om man er istand til det...

Selv forstår jeg overhodet ikke andre menneskers entusiasme for fotball, men jeg gidder ikke gå rundt og klage over det av den grunn.

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

HVa... Sammelikner du noe så normalt som fotball med å ligge utenfor en Kino i 2-3 uker bare for å få se en premiere, som ikke er premiere fordi det blir vist før-premiere uansett... De er forstyrrende for andre, og jeg syns det er frekt at de okkuperer en hel bygning.. Har selv noen venner som lå i den køen, men ærlig talt.. Det er faen meg ikke verdt det, og de som ligger i køen tenker ikke på oss andre dah?? som må se de ligge der å nerde når man skal på kino??? Jeg syns det er ubehagelig og plagsomt med folk liggende strødd i gaten!! ForkasteliG!!!!

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:24
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Nettopp.. Det er veldig greit at folk har forskjellige interesser...

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

ja, men det er ekstremt, og dere som har ligget der ser jo ikke at det kan være plagsomt for enkelte at dere ligger der, men det har ikke noe å si??? Jævla egoister!

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:26
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Det er jo gjerne at folk ligger i kø for å få billetter til en fotballkamp som ikke er før en måned senere... akkurat samme sak..

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:27
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

det har jeg aldri opplevd i hele mitt liv.... Billetter til fotballkamper blir faktisk solgt på nett og over telefon før i lukene, så tror ikke det er en sannsynlighet for at det skjer så jævlig mye... og uansett er ikke en fotball stadion så sentral som Oslos mest kjente Kino...

Pluss at fotball er litt mer normalt en ringenes herre!

InnleggSkrevet: Man 01 Mar 2004, 16:29
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 8 [147 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet