|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Men det virker jo som om jeg har truffet ett virkelig ømt punkt når jeg har påpekt det med klaging for oppmerksomhet?
Siden en del her kaster seg over det å skal rive det i fillebiter.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 17:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Tror de fleste reagerer fordi de føler seg anklaga for å klage for å få oppmerksomhet når man egentlig klager for å få ut litt damp.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 17:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, jeg bare synes det er litt rart at når man får hauger av oppmerksomhet og komplimenter, at man trenger å bruke tråder som er noe annet for å klage.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 17:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg tror at alle her egentlig er enige i at det er en dårlig ting å klage, kun for å få oppmerksomhet, hvis det i virkeligheten ikke er et problem.
Det der med at jenter generelt klager til venner og kjærester over kroppen sin, tror jeg er en ting som ofte vil avta med alderen, og som ofte bunner i usikkerhet, dårlig selvbilde, perfeksjonisme osv. Etter hvert lærer man å godta at man er slik man er, selv om man ikke alltid føler seg fantastisk. Man kommer ingen vei med å sammenligne seg med andre. Man er jo seg selv, og unik som man er.
Men noen ganger trenger man litt hjelp til å endre på den måten man tenker på, bla. om seg selv.
Men hei, folk er forskjellige! Og god er det 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 17:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Personlig ser jeg helt tydelig at Ronja ikke rakker ned på noen spesielle, det er jo i følge henne selv klagende jenter generelt , som er plagsomme og litt patetiske...
-Jeg forstår at det kan bli plagsomt etter hvert hvis jenta holder på slik konstant, men av og til når ting er bare dumt, og man kommer hjem og ser seg i speilet og direkte misliker det man ser, så er det vel ikke så mye forlangt å få krype opp i armkroken til en man er glad i, og få litt trøst?
Den dårlige selvfølelse følger ikke realitetens lover. Det er derfor meningsløst å kaste en masse logikk og kritikk etter den.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 18:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Corvus skrev: | -Jeg forstår at det kan bli plagsomt etter hvert hvis jenta holder på slik konstant, men av og til når ting er bare dumt, og man kommer hjem og ser seg i speilet og direkte misliker det man ser, så er det vel ikke så mye forlangt å få krype opp i armkroken til en man er glad i, og få litt trøst? |
Her er vel cluet, bedre å få støtte av noen som er nær deg enn _tilfeldig fremmede_ på et forum.
Og jeg synes selv at komplimenter som kommer uoppfordret veier veldig mye mer enn de jeg maser meg til. Svaret er på en måte ikke oppriktig, men man får det fordi man klager.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Hvis selvbildet ditt skal være basert på andres meninger, da får du et fryktelig ustabilt selvbilde. Forskjellige folk har forskjellige meninger om deg til forskjellige tider. Skal du ha et godt, stabilt og positivt selvbilde, enten det er når du ser deg selv i speilet, eller når du tenker på deg selv som person, må du ha funnet noe ved deg selv som person som du er fornøyd med og glad over. Noe fundamentalt og grunnleggende.
Selv er jeg grundig fornøyd med eget utseende, og det kunne ikke falle meg inn å klage til noen pga det. Men jeg tar det ikke for gitt at alle andre skal være fornøyd med utseendet mitt, og det er et ganske viktig poeng - man kan være utmerket godt fornøyd med seg selv, uten å forvente at alle andre skal være det også.
Vet forøvrig om minst ett tilfelle her på forum hvor ei jente har lagt ut bilde av seg selv hvor hun ser helt fantastisk ut, og etterpå sier at hun ikke synes hun er noe pen, hvorpå en annen forumbruker etterpå bare rett og slett sier at - hallo, den der slipper du ikke unna med. Du legger ikke ut et slikt bilde av deg selv hvis du ikke et eller annet sted, på et eller annet nivå, tror for deg selv at du faktisk er vakker/sexy/tiltrekkende/pen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 19:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Det er vel ingen som legger ut bilde å sier at de er stygge? Ingen legger vel ut bilder de ikke liker av seg selv med vilje. Jeg gjøre i allefall ikke det.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 19:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg vil først bare komme med en kommentar ang. "tilfeldige forumbrukere". Etter min mening er ikke dette bare et vanlig forum. Folk blir kjent med hverandre her. Man finner venner. Jeg har personlig fått opptil flere mennesker (2 til bare hittil i år) som kommer faretruende nærme å bli kalt venner. Dette er et personlig forum.
Så nei, for meg er det faktisk ikke så rart å ville betro seg til, eller ta opp problemer med, folk på dette forumet.
Og siden noen nevnte psykolog, i veldig mange tilfeller vil det hjelpe mer å snakke med noen de har et slags avstandsforhold til (folk på et slikt forum som dette), enn å snakke med et fagmenneske. Selvsagt gjelder ikke dette folk med psykiske lidelser.
Jeg synes heller ikke vi egentlig har et stort klageproblem her på forumet. Folk trenger å få ut damp. Noen av oss (ja, jeg vet jeg befinner meg i denne kategorien) har veldig mye damp å få ut. Og da hjelper det faktisk litt (akkurat der og da) å klage litt.
Jeg, som Pyro, klager heller ikke for å få høre at jeg er pen...men mange på dette forumet er faktisk veldig flinke til å komme med kommentarer og synsvinkler som hjelper.
Og jeg tror absolutt ikke at å skulle la være å gi komplimenter kan hjelpe for noe som helst.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 19:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, folk er jo ikke egentlig fremmede her.
Det som blir negativt med det også, er jo at folk kansje oftere enn ment føler seg truffet og man ikke alltid klarer å skille "krangling" på en tråd med selve personen senere. Jeg har f.eks. prata med en person som ikke trodde jeg likte denne personen pga. krangling på en tråd for lenge siden. Noe jeg så vidt ikke kunne huske.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 20:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Det er sant...det går jo begge veier. Akkurat som ute i den "virkelige" verdenen.
|
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 00:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Om jeg skulle klage over alle de tingene jeg var misfornøyd med om meg selv hadde jeg blitt sittende her et par dager. Så jeg prøver stort sett å la være. Men det blir litt mye å bære på innimellom og da er det fint å kunne få det ut.
Jeg er ikke ute etter komplimenter med klaging.
Jeg er ute etter å få det ut et sted, så jeg kan se på det og se akkurat hvor latterlig uviktig det er.
Komplimenter som blir gitt fordi folk vil være "snille" er ikke komplimenter, etter min mening. Når folk jeg ikke kjenner kommer å gir meg komplimenter er det jeg egentlig leser "jeg vil være snill og du er såpass patetisk at om jeg slenger ut noen komplimenter til deg så er jeg veldig snill"
Jeg driter lang vei om det er sånn det er ment eller ikke, men det er sånn jeg leser det og det ville vært ganske idiotisk av meg å klage bare for å få komplimenter jeg bare føler meg dårligere av.
Det fins kanskje 3 personer alt i alt som kan gi meg komplimenter uten at jeg leser en eller annen "patetisk" kommentar i dem.
Fra andre enn disse er kommentarer som "pen" og "søt" etter min mening bare noe folk sier når de ikke har noe bedre og si, men føler seg tvunget til å si noe pent.
Jeg er muligens kynisk.
Men poenget mitt er, når jeg klager så gjør jeg det for min egen del, sånn at, når jeg føler meg litt bedre enn det jeg gjorde når jeg la inn klagen, kan gå tilbake og se på den og bestemme meg for at det er latterlig å tenke sånn og at det er påtide å slutte med det. Ja, jeg trenger kanskje ikke å dele disse klagene med resten av verden når dette er min hensikt med dem. Jeg kan f.eks. skrive dem ned for meg selv elns, noe jeg også gjør. Men det er også tusenvis av andre ting her som man egentlig ikke hadde trengt å dele med omverdenen. Hvorfor man likevel velger å dele ting i de tilfellene vet jeg ingenting om. Men å kunne ta en liten utblåsning innimellom føles mye bedre enn å gå rundt å ruge på ting innvendig i all evighet.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 10:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, jeg synes dette høres litt rart ut, med nå komme altså all klaginga her fordi folk ønsker en utblåsning og ikke fordi de ønsker oppmerksomhet?
Det er også derfor de skriver det her og ikke på klagemuren?
|
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 11:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Ronja skrev: | Ok, jeg synes dette høres litt rart ut, med nå komme altså all klaginga her fordi folk ønsker en utblåsning og ikke fordi de ønsker oppmerksomhet?
Det er også derfor de skriver det her og ikke på klagemuren? |
Man tar det der det virker rett i øyeblikket. Helt klart at en del av klagingen kunne passet bedre på Klagemuren, men det er ikke alltid man tenker over det når man kommer på det mens man leser en annen tråd som omhandler et nogenlunde passende tema.
|
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 13:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, det er heller ingen av jentene som klager mye, som ser en grunn til å klage mindre? Slik at man får høre noe fint når man trenger det, eller når de jentene som klager mindre og heller når de virkelig trenger det, ikke får oppmerksomhet, fordi guttene er leie av å hele tiden må høre på klaging?
|
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 16:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Å hvis man virkelig trenger å klage, hva med å bla opp der hvor man har klagd før eller hvor folk har skrevet om deg? Hjelper mye på humøret det.
|
Skrevet: Tir 27 Mar 2007, 18:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Ronja skrev: | Å hvis man virkelig trenger å klage, hva med å bla opp der hvor man har klagd før eller hvor folk har skrevet om deg? Hjelper mye på humøret det. |
Fordi å bla opp tidligere ting hjelper lite på å få ting ut når man føler seg forjævlig? Da bare fører det til at mer bygger seg opp. Se tilbake er det man gjør når man føler seg litt bedre og ikke gå rundt med "jeg-hater-megselv"-tåka rundt øynene.
Nei, jeg vet ikke, snakker bare for meg selv.
|
Skrevet: Ons 28 Mar 2007, 08:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
sharee skrev: | Ronja skrev: | Å hvis man virkelig trenger å klage, hva med å bla opp der hvor man har klagd før eller hvor folk har skrevet om deg? Hjelper mye på humøret det. |
Fordi å bla opp tidligere ting hjelper lite på å få ting ut når man føler seg forjævlig? Da bare fører det til at mer bygger seg opp. Se tilbake er det man gjør når man føler seg litt bedre og ikke gå rundt med "jeg-hater-megselv"-tåka rundt øynene.
Nei, jeg vet ikke, snakker bare for meg selv. |
Mente vel kanskje å bla tilbake til støtten man fikk etter gamle klager..
Er det akkurat det samme du skal klage på, vil støtten/komplimentene funke like bra igjen..?(dog jeg oppfattet at du ikke legger særlig i støtte herfra)
Generelt om temaet vil jeg bare si at jeg synes ingen av jentene her inne klager for mye. De fleste er flinke til å holde det til klagemuren. Problemstillingen generelt er en problemstilling, men jeg synes slettes ikke den er det i DSGF..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 28 Mar 2007, 08:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
syntes det er klaging overalt jeg..utrolig trist..får oss andre jenter til å føle seg crap..kanskje jeg bare skal begynne å sutre jeg også..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 01:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Joshiwo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007 Innlegg: 199 Bosted: Kristiansand
|
Dette er ikke for å klage (tenkte bare jeg måtte si det), men hva med å heller være fornøyd så lenge du hører masse fint om deg og ikke trenger å høre det jeg selv opplevde for en liten stund tilbake, nemlig at noen, helt uten videre, kaller deg direkte stygg...
Har du ikke fått høre at du er det, ikke tro at du er det!
Jeg tviler på at det er så mange av de som klager som har fått høre noe a'la "hei! du er skikkelig stygg..", eller?
Man kan heller ikke gå rundt og tro at alle mener du er så fantastisk heller. Ta heller vare på de som mener du er det 
|
_________________ - HURRA FOR MEG -
Trykk her, om du tør!
Skrevet: Fre 30 Mar 2007, 01:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|