DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Tror du på Gud?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [41 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg tror ikke på gud. Jeg er heller ikke oppvokst i et relgiøst hjem. Jeg er ikke engang døpt.
Men jeg respekterer fullt ut andres tro, så lenge de ikke krenker andre. Men jeg har helt klart vanskelig for å forstå hva det å tro innebærer..

Det kan jo godt hende at det finnes en eller annen høyere makt, og det er jeg som er den uvitende. Det er helt sikkert en masse ting vi mennesker ikke vet. Vi har jo alle våre foskjellige synsvinkler på denne verden vi lever i, forskjellige trosretninger og livssyn.

Vi blir påvirket av våre omgivelser. Det kan jo godt hende jeg hadde vært troende hvis jeg var oppvokst i et kristent hjem! Men så tar vi jo også våre egene valg her i livet, så jeg mener ikke at man nødvendigvis kun blir påvirket av sine omgivelser. Vi har da også fri vilje. Men det er en tendens. Jeg stemmer f.eks. til samme side som mine foreldre, og det har helt sikkert noe med min oppvekst og den påvirknning jeg har fått fra dem å gjøre..

ja, nå glir jeg kanskje litt ut her.

InnleggSkrevet: Fre 08 Des 2006, 16:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [41 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet