|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
| Tittan skrev: | Hva med noe sånn?
Litt mange detaljer kanskje, men det hadde vært stilig!  |
Haha, så kewlt!!
(P.S: Når jeg nevnte Donald, mente jeg forresten det bildet jeg har på avataren min...)
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tir 04 Jul 2006, 11:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Jeg har lyst på en ny tiger på meg jeg...
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 10 Jul 2006, 17:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
siv_elisabeth
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003 Innlegg: 92 Bosted: Bergen
|
jeg har en med 5 kanji symboler på høyre siden av ryggen. Og imorgen skal jeg få meg en tribal sun på venstre armen. *gelde seg*
skal se om jeg kan få somlet meg itl å legge ut noen bilder etterhvert..
|
Skrevet: Fre 04 Aug 2006, 22:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Jeg liker alle som har tattiser, men jeg tør ikke ta sjøl...noen forslag til hva som er lurt som første tattis, og hvor? Jeg har ingen spesielle tegn og sånt jeg liker lissom.
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 00:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Velg i alle fall noe du kan leve med på gamlehjemmet
Det er mye tribal ute og går for tiden, sjekk selv her
Hvis du er usikker bør du ta en liten som den første, og så heller fylle på med mer om du finner ut at "jepp, jeg er kul med tattiser" 
|
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 02:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

|
| Tittan skrev: | Velg i alle fall noe du kan leve med på gamlehjemmet
Det er mye tribal ute og går for tiden, sjekk selv her
Hvis du er usikker bør du ta en liten som den første, og så heller fylle på med mer om du finner ut at "jepp, jeg er kul med tattiser"  |
Takk! *kikke masse på linken*
|
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 03:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
siv_elisabeth
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003 Innlegg: 92 Bosted: Bergen
|
| Knaskerot skrev: | | Jeg liker alle som har tattiser, men jeg tør ikke ta sjøl...noen forslag til hva som er lurt som første tattis, og hvor? Jeg har ingen spesielle tegn og sånt jeg liker lissom. |
For det første, jeg håper du er over 18 år. Hvis ikke så har du eventuell god tid til å tenke. De flinke og seriøse stedene operer stort sett kun med 18 års grense. De som har 16 års grense kan det fort være småsnusk med (Det finnes sikkert unntak, for all del) og muligens ikke fullt så dyktige..
For det andre, når du skal tattovere deg, så bør du prøve å finne ut av hva slags rykte tattoo studioet har på seg. Her er det mye forskjellig kvalitet ute og går. Men dette spiller selvsagt størst rolle hvis du skal ha en som er veldig detaljert. Men her er iaff google en veldig god venn Et forum på sol har kommet med veldig mange gode tips til meg iaff.
For det tredje. Man bør tenke godt igjennom hva man velger. Det skal tross alt være på kroppen resten av ditt liv. Finn et design du liker, og tenk på det flere ganger.
Jeg ble litt smålei meg etter å lest denne tråden: http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=3500000000000009&conference=4000000000000043&posting=20500000001375555
Tenker spesielt på kommentarene til Stor Mann, forøvrig har han noen poenger muligens.
Det er spesielt det om du tar en tattovering på et sted som tidvis kan være vanskelig å dekke til. Men nå har jo menn den store fordelen at ikke skal de bli gravide, og heller går de aldri i skjørt eller kjoler, så dere har jo mange fordeler sånt sett.
Jeg tok jo den første min bare for et halvt år siden.. den på ryggen.. for å si det sånn, jeg har vært hjemme 3 ganger siden da, og modern har enda ikke oppdaga den, og jeg vet heller ikke om jeg tør vise den til henne i frykt for å bli arveløs :-p
Dog, når jeg nå tar den på armen, så vil den jo komme til syne - før eller senere. Men trukke jeg skal hjem før til jul så :-p
Når det gjelder motiv, så må du nesten finne ut av det sjøl. Ikke la andre velge for deg. Joda, det går jo an å komme med synspunkter, men det er din kropp. Det er derfor du skal gå å tenke på dette en stund, så du virkelig kan bli glad i designet du velger Personlig så liker jeg best tribal design, gjerne ting som har en betydning. Er ikke så veldig glad i farger, for jeg synes av mange av tingene med farger ikke ser så pent ut.. og jeg tror det blir fortere 'blasst' også, og da må man jo begynne å refille med farge. I tillegg har jeg lagt merke til at tatoveringer med mange smådetaljer, gjerne vil bli mere uklare når man blir eldre og huden begynner å rynke seg.. Men som sagt. Dette er mine tanker.
Det jeg også føler har endret seg er at tattovørene har blitt flinkere, vet ikke om det har kommet nye teknikker eller hva, men noe må det være.
Her er det en del design å velge mellom: http://www.tattoojohnny.com/
På denne siden http://letsbuzz.no/ kan du se noen av de sinnsyke tattoveringene folkene der har mekket. Han Thomas Brudvik er jo helt vanvittig flink. (Den er nede akkurat nå, men regner med den snart kommer opp)
Her ser det også ut som de er ganske flinke, se blandt annet på cover-ups'ene de har gjort..
http://www.tattooworldstavanger.no/index.php?module=bilder
Vel, du får ha lykke til med tenking og sånt. Det viktigste du må tenke over er at du skal ha den resten av livet, og hvordan dette evt. kan påvirke deg i jobbsammenheng. Du må huske at det finnes mennesker som ikke liker tattoveringer, og også firmaer som er mindre begeistret for de 
|
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 06:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

|
Takk for masse informasjon! Nå fikk jeg masse å tenke på 
|
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 12:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
I den diskusjonen siv_elisabeth viser til sier Stor Mann blant annet at det å ha tatoveringer kan gå utover om du får en jobb eller ikke, og det har han litt rett i.
I mange sørvis-yrker består uniformen av kortermet skjorte, som f.eks. Securitas nå om sommeren. Vektere med tatoveringer på underarmene får ikke lov å gå med kortermet, men må gå med langermet skjorte - selv på dager med over 30 grader i skyggen. Dette fordi en vekter er firmaets ansikt utad, og skal være like "lett å snakke med" for "Tante Olga" på 96 år, som for Kåre Skoleskulker på 15...
Vi også tro at tatoveringer som kommer opp over kragen, som sitter i og rundt ansiktet og på hendene gjør at man ikke blir tatt helt seriøst i enkelte sammenhenger.
Jeg har selv fått høre "Har DU tatoveringer? Du som er så...blah blah!" på jobb, så jeg vet litt om hva folk tenker når de ser hud med blekk på... Tullingene! Som om blekket gjør at man automatisk er en pøbel, eller en problemskaper?
|
Skrevet: Lør 05 Aug 2006, 14:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
er det ikke noen regler i norge om at det ikke er lov å tattovere seg på steder som ikke kan gjemmes, som f.eks hals og oppover, på hånda, og på foten ?
mener å huske at en venn bablet noe om det...og jeg er litt enig, det finnes ikke noe mer nasty enn en mann som sitter der med en tatovering på hodet..æææsj
men nå misliker jeg sterkt tatoveringer i seg selv da, så ja 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 06 Aug 2006, 13:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
| Tittan skrev: | I den diskusjonen siv_elisabeth viser til sier Stor Mann blant annet at det å ha tatoveringer kan gå utover om du får en jobb eller ikke, og det har han litt rett i.
I mange sørvis-yrker består uniformen av kortermet skjorte, som f.eks. Securitas nå om sommeren. Vektere med tatoveringer på underarmene får ikke lov å gå med kortermet, men må gå med langermet skjorte - selv på dager med over 30 grader i skyggen. Dette fordi en vekter er firmaets ansikt utad, og skal være like "lett å snakke med" for "Tante Olga" på 96 år, som for Kåre Skoleskulker på 15...
|
Mhm!! Jeg er selv vekter og havner i securitasuniform med jevne mellomrom, og tru meg: å sitte med langermet skjorte i den bua, i DEN varmen.... neinei!!! Det skjer ikke!!!!
SÃ¥ da er det ikke verd tattis ass!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Søn 06 Aug 2006, 17:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FrøkenUr
Varm i trøya

Ble Medlem: 05 Aug 2006 Innlegg: 27 Bosted: Trondheim
|
Denne var utrolig bra tegna, men selv om jeg digger Seal
- så kunne jeg ikke tenkt meg å hatt han over hele ryggen 
|
Skrevet: Søn 06 Aug 2006, 22:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Her er en fin lenke for de som lurer på hvordan en tattovering "virker" - http://www.howstuffworks.com/tattoo.htm
|
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 18:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FrøkenUr
Varm i trøya

Ble Medlem: 05 Aug 2006 Innlegg: 27 Bosted: Trondheim
|
Her var jo noen litt..ehhh..underlige:
Og så har vi jo selvsagt Puff the Magic Dragon.
|
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 21:05 Sist endret av FrøkenUr den Man 07 Aug 2006, 21:10, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

|
Jeg blir mer og mer usikker assa, det er jo ingen som er fine...
|
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 21:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Min er fin!
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 21:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Vis den fram, da 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 22:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Hmmm... Tror jeg ingenting på før jeg får se den.
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Man 07 Aug 2006, 22:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Men inni.. AU!!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 08 Aug 2006, 07:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| darkfrog skrev: |
Vis den fram, da  |
Ja Eirin, vis den frem! 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 08 Aug 2006, 07:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |