|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
absurd? jeg er tross alt medlem av _gale_forbundet
hah! jeg har heller aldri pÄstÄtt at jeg aldri blir pÄvirket av reklame. hah!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 11:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
BagBiter skrev: | her pÄ media har vi lÊrt en del om hvordan reklame pÄvirker, og jeg ble overrasket over hvor lite innvirkning reklamen egentlig har. |
Pussig. Da jeg studerte hadde media som fordypningsfag i min tid, ble jeg overrasket over Ä lÊre nettopp det motsatte. Fram til da ansÄ jeg meg selv som en person som sjelden eller aldri lot seg pÄvirke av reklame, men god undervisning fra en innsiktsfull lÊrer lot meg skjÞnne noe annet.
Tror du virkelig selskaper betaler flerfoldige tusen pr sekund for Ä fÄ en reklame pÄ tv, hvis det ikke funker?
Ărlig talt!
BagBiter skrev: | absurd? jeg er tross alt medlem av _gale_forbundet |
Ă
h, ja men DA sÄ.... 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 12:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Joda. Jeg synes BagBiter mÄ kunne respekteres for sine vrangforestillinger. Men nÄr han bruker sitt DSGF-medlemskap som motargument, tyder det pÄ at han ikke har noe mer fornuftig Ä fare med, og at han dermed har tapt diskusjonen.
Herved erklĂŠrer jeg BagBiters argumenter for dĂžde og makteslĂžse. Uenig? SĂ„ kom med noen fornuftige motargumenter, da. 
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 13:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Ă
h, jeg er sÄ UTROLIG lei av det maset der!! Hva RE det med alle sammen? Bilder av pene damer syns til og med jeg det kan vere underholdende Ä se pÄ, og visst hender det jeg tenker at "oj, skulle Þnske jeg var sÄ pen", men jeg har da vett til Ä skjÞnne at dette er en modell, og sÄ ser jeg rundt meg, og sÄ ser jeg dvaske, normale, norske kropper, som er virkligheten. Er det sÄ galt at det henger noen pene damer rundt omkring?
For noen fĂ„ Ă„r siden var jeg skikkelig tynn. Og uansett hvor jeg gikk, fortalte folk meg hvor jĂŠvlig stygg jeg var, og at jeg MĂ
TTE legge pÄ meg, og at herrgud sÄ stygt det er Ä vere tynn. Jeg fant INGEN klÊr som var fine pÄ meg, ingenting hang opp, eller strammet i livet eller brystene slik det var tenkt. Jeg blir sÄ utrolig forbanna pÄ disse meningene. har dere noen gang tenkt over at ikke alle er tynne med vilje?
Jeg har sittet hjemme alene og spist sukker og smĂžr til jeg har kastet opp, for Ă„ bli akseptert. Det er ingen som FĂLER at de mĂ„ bli noe som helst av Ă„ se pene "uvirkelige" folk pĂ„ plakater, sĂ„ lenge ikke vanlige folk i hverdagen forteller dem noe annet. Det er DET man virkelig blir pĂ„virket av. SĂ„ hold kjeft, og la folk fĂ„ se ut som de vil.
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 15:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Men Jentepust? "for tynn" kommentarene er jo den andre siden av mynten. Ă
vÊre for tynn er like feil som Ä vÊre for tykk. Du fikk kommentarer av folk som har sterke meninger og hva som er "riktig". Og det er jo akkurat dette "riktig" som er diskutert pÄ denne trÄden.
Hadde ikke samfunnet vÊrt sÄ kroppsfiksert og idealisert, sÄ kan kanskje andre tynne jenter vokse opp uten Ä fÞle at de mÄ spise smÞr og sukker til de spyr for Ä passe inn i bildet. Hadde ikke det vÊrt fint?
|
_________________ SÄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 15:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Enig med Shealien her!!
Et slikt samfunn hadde vĂŠrt lĂŠkkert
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 17:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÄnen
|
Jeg var med pÄ en markedsundersÞkelse for Coca Cola her - satt fire timer og delte ut sjela mi. Som jeg angret etterpÄ! Joa, jeg fikk litt penger, men det teller ikke. Jeg var helt tom etterpÄ, og hadde gitt alle tankene mine til Coca Cola! Tenk hvor mye penger og krefter de bruker pÄ Ä lage en liten reklamefilm? Det er ganske sinnsykt.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 17:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
hmz jeg trekker meg fra diskusjonen nÄr folk begynner Ä snakke om Ä "vinne" en diskusjon, og nÄr folk begynner Ä bli fiendtlige.. snakkes
ps: veronica, ja det er pussig
obs: eg like ikkje himling med Þynene, det virke sÄ utrolig arrogant
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 20:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Men Jentepust, det er da ingen som kritiserer jenter som er naturlig tynne.
Man kritiserer modeller som behandler kroppen sin pÄ en unormal og dÄrlig mÄte, for Ä bli unormalt tynn, og for dermed Ä skape et ideal om at dette er pent.
Det er ikke helt samme sak, synes jeg.
Og BagBiter, du mÄ da tÄle at folk blir litt krasse i sine innlegg? Dette er da tross alt en sak som ganske mange har veldig sterke meninger om.
Synd du oppfatter himling med Ăžynene som arrogant.
Jeg ser pÄ dem som oppgitte og en smule overbÊrende.
Men jeg kan godt late som jeg er arrogant. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
og dessuten er ikke bare modellene jukset med og fikset pÄ, men bildene pÄ H&M plakatene er manipulert i tillegg. juks fra ende til annen.
|
_________________ SÄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 22:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 386 Bosted: Oslo
|
jeg synes media og reklame burde trekkes inn i undervisning pÄ grunnskolen i stÞrre grad enn det er nÄ. Da vil barna lÊre seg Ä tolke reklamer pÄ en bedre mÄte. Tenk hvis vi hadde sitti inne med mye av den samme informasjonen fra vi var mindre? Da hadde kanskje ikke den typen reklamer, som h&m reklamene, skapt sÄ store problemer. 
|
_________________ Ars longa, vita brevis.
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 23:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
well spoken lady.
BevistgjÞring av ungdommen. Og jeg mener at man da ogsÄ bÞr bli flinkere til Ä lÊre bort holdningene ogsÄ jeg da.
Var det ingen som ville fiske opp diskrimineringstrÄden? Bagbiter?
|
_________________ SÄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 23:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
Faen, da!?
Menn blir jo portrettert pÄ en like perfekt mÄte i sÄ godt som _alle_ reklamefilmer? (Iallefall reklame som ikke spiller pÄ humor.) Ja, stakkars jentene.. Hurra for likestilling sier nÄ jeg.
*Fisker opp for Shealien*
|
Skrevet: Tir 20 Mai 2003, 15:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
SÄ det er greit hvis alle blir behandlet like jÊvlig? Og menn har som regel mer klÊr pÄ seg enn damer....
|
_________________ SÄh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tir 20 Mai 2003, 22:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg vil pÄstÄ at det ikke er like greit, sÄ var det tomt for meninger... litt trÞtt ja...
Og menn har vel somregel ett plagg pÄ seg, mens jenter har to... men det er kanskje generelt mer dekket hud pÄ en mann i boxer enn ei jente med minimalistisk bh og truse....
|
Skrevet: Tir 20 Mai 2003, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
Shealien skrev: | SÄ det er greit hvis alle blir behandlet like sÞt? Og menn har som regel mer klÊr pÄ seg enn damer.... |
Spiralis skrev: |
men det er kanskje generelt mer dekket hud pÄ en mann i boxer enn ei jente med minimalistisk bh og truse.... |
det er vel ikke antall kvadratcentimeter hud som avdekkes som er saken? tingen er at bÄde jenter og gutter blir stilt ovenfor et urealistisk kroppsideal.
Edit: Sorry om jeg ikke gjorde meg godt nok forstÄtt. Mener bare det er betenkelig at temaet diskuteres som om dette kun rammer jenter.
|
Skrevet: Ons 21 Mai 2003, 03:03 Sist endret av stjernesludd den Ons 21 Mai 2003, 14:57, endret 2 ganger |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
stjernesludd skrev: | det er vel ikke antall kvadratcentimeter hud som avdekkes som er saken? tingen er at bÄde jenter og gutter blir stilt ovenfor et urealistisk kroppsideal. |
Hadde du lest innlegget over mitt hadde du kanskje forstÄtt hva jeg kommenterte.... tips: les mer av trÄden enn det siste innlegget nÄr du svarer.
|
Skrevet: Ons 21 Mai 2003, 09:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
spiralis skrev: | stjernesludd skrev: | det er vel ikke antall kvadratcentimeter hud som avdekkes som er saken? tingen er at bÄde jenter og gutter blir stilt ovenfor et urealistisk kroppsideal. |
Hadde du lest innlegget over mitt hadde du kanskje forstÄtt hva jeg kommenterte.... tips: les mer av trÄden enn det siste innlegget nÄr du svarer. |
NÄ er jeg ikke helt sikker pÄ at du forsto hva jeg kommenterte, heller. Da ville du iallefall ikke ha kommet med et sÄnt innlegg.. Men jeg kan gjÞre det enkelt for deg, bare vent litt sÄ skal jeg oppdatere posten min. HÄper du forstÄr, da. 
|
Skrevet: Ons 21 Mai 2003, 14:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
stjernesludd skrev: |
Edit: Sorry om jeg ikke gjorde meg godt nok forstÄtt. Mener bare det er betenkelig at temaet diskuteres som om dette kun rammer jenter. |
H&M-reklamene har nÄ for vane Ä ramme kun jenter, da. 
|
Skrevet: Ons 21 Mai 2003, 15:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
Nja. Tenk pÄ alle guttene som faktisk gÄr med jenteklÊr - tenk pÄ det presset DE har pÄ seg
Temaet i de siste postene hadde iallefall glidd over til Ă„ bli en kritikk over samfunnet som tvinger en masse jenter til Ă„ slanke seg, osv - men ikke glem ut guttene!

fin kampanje
|
Skrevet: Ons 21 Mai 2003, 16:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |