DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Mobber du?

Aldri.
44%
 44%  [ 12 ]
Ja.. men bare hvis de fortjener det!
11%
 11%  [ 3 ]
Det er jo ikke mobbing Ă„ le litt av andre en gang i blant..
44%
 44%  [ 12 ]

Antall stemmer : 27

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Mobbing
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [61 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Jeg vet veldig godt hva jeg sier selv, og jeg vet veldig godt at jeg kan sette ting pÄ kanten, veldig pÄ kanten. NÄr du, ash, begynte Ä sette det eksemplet, trudde iallefall jeg at du gikk pÄ B som om han mobbet. Noe jeg ikke ser at han gjÞr. Hvorfor bruke tid og energi pÄ det ?

Men allikavel; ja, selvsagt skjer det mobbing. Og ja, det er mye Ä gjÞre mot det. Men hva gjÞr DU mot dem du avskyr, ash ? Hvor mye baksnakker du folk du ikke liker ? Ja, man skal ransake seg selv i en sÄnn sak. Jeg vet, som sagt, hvor jeg stÄr. Jeg er ikke uskyldig i noe. Det kan jeg ikke pÄstÄ.

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 18:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg ma bare si dette:
Jeg har en teit humor.
Jeg liker Ă„ spĂžke, og noen av spĂžkene mine kan tas som om jeg mente det.
Hvis jeg noensinne sier noe som kan oppfattes sÄrende sÄ kan dere vÊre 99,99% sikker pÄ at jeg spÞker!

Og hvis jeg ikke spÞker, sÄ sier jeg det!

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 18:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Balangsen skrev:
Jeg ma bare si dette:
Jeg har en teit humor.
Jeg liker Ă„ spĂžke, og noen av spĂžkene mine kan tas som om jeg mente det.
Hvis jeg noensinne sier noe som kan oppfattes sÄrende sÄ kan dere vÊre 99,99% sikker pÄ at jeg spÞker!

Og hvis jeg ikke spÞker, sÄ sier jeg det!

Twisted Evil - kan ikke si at jeg har sett noen spesielle 'sure' innlegg fra deg, nej Wink yeah, rock on!

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 20:31
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Crispa skrev:
Twisted Evil - kan ikke si at jeg har sett noen spesielle 'sure' innlegg fra deg, nej Wink yeah, rock on!

Sad <------- Surt innlegg! Laughing Laughing Laughing

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 20:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Balangsen skrev:
Crispa skrev:

Sad <------- Surt innlegg! Laughing Laughing Laughing

*fnis*

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 21:44
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Äja, for en gÞy post, denne tilfÞrer mye til trÄden....

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 21:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Veronica skrev:
Jeg mener ikke det er uthenging, det blir det ikke fÞr navnbli dratt inn eller det er klare indikasjoner pÄ bestemte personer.

Men jeg mener dette er en sak som ikke hÞrer hjemme pÄ et forum, fordi det tydeligvis er en privat sak mellom noen fÄ enkelte personer.

(Hva er det du ikke forstÄr, Glahn?)

Jeg forstÄr ikke hvorfor mennesker skal hinte istedetfor Ä bare si hva de mener.
Jeg forstÄr ikke hvorfor man skal spille sosiale spill istedetfor Ä bare vÊre Äpen.
Jeg forstÄr ikke hvorfor mennesker sÄ altfor ofte skal ha baktanker med det de sier.
Jeg forstÄr ikke hva det er mennesker vil oppnÄ.

InnleggSkrevet: Fre 09 Mai 2003, 22:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg kan informere de sterke anti-mobberne om at jeg har trosset min egen intensjon, og faktisk gÄtt gjennom (herregud) en del av Spirres innlegg, for Ä se etter denne sÄkalte "mobbingen."
Og jeg har fortsatt ikke sett den.
Mulig jeg kanskje har lest kun nettopp de svarene som ikke har hatt noen mobbefaktor over seg, men Êrlig talt; da er det virkelig en sÄ liten filleting at det ikke er umaken verdt.

Og det mÄ sies at jeg ikke blir direkte "sint," som ash hevder, over denne trÄden. Jeg blir mer oppgitt, fordi den har en undertone som er rettet mot interne saker, som ikke er generelle likevel. Dermed fÄr jeg pÄ sett og vis fÞlelsen av at det er kritikk godt gjemt under generaliserende ord.
Og da er man tilbake pÄ dette med Ä bare ta opp saken med personen det gjelder, for enkelhets skyld.
SĂ„ slipper man innlegg f.eks. av Balangsen, Cafein og meg, hvor vi unnskylder oss for ting vi ikke vet vi har gjort, fordi det er sĂ„ tydelig at trĂ„den henviser til Noenℱ, men vi vet ikke hvem.
Det ER unĂždvendig. Rolling Eyes

Og Ă„ fremvise "slemminger" og "snillinger" her, synes jeg man kan spare seg for Ă„ gjĂžre.
Sarkasme er generelt ikke noe som egner seg sÄ veldig godt i skriftlig format.

Jeg mÄ forÞvrig tilfÞye at hvis Spirre har for vane Ä skrive sÄ syrlige kommentarer som "Äja, for en gÞy post, denne tilfÞrer mye til trÄden....", sÄ kan jeg til en viss grad forstÄ at enkelte ikke synes noe sÊrlig om dette.
PÄ vegne av min kjÊre Balangsen, tillat meg nÄ, pÄ mitt mest personlige og usaklige, Ä si: BlÊh!

-Veronica, fortsatt ikke sint, men ack sÄ lei.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 00:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Veronica: helt Êrlig begynner jeg Ä lure selv pÄ hvorfor trÄden ble tatt opp. Iallefall virker det slik som at den ble bare tatt opp. OgsÄ tok man ett eksempel, som gjorde at mange tenkte automatisk pÄ en ting. Jeg tenkte pÄ irc-hendelser, og andre tenkte pÄ noe annet. Men, jeg vil si at jeg har misforstÄtt mye, og har innmari lyst til Ä slette innleggene mine. Men jeg lar dem stÄ. Men, jeg undrer virkelig.

Men; jeg blir vel 'halshugget' hvis jeg skriver mer nÄ.

Jeg sier i kor med Vero: BlĂŠh.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 07:10
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Dette blir kort, skal pÄ jobb nÄ...

Veronica, sÄ du og din gruppe mennesker har aldri posta innlegg som bare dere forstod, med masse interne greier?

(Litt frustrert over folk som ikke leser innleggene i trÄden, Ash sitt.)

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 07:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Bare av ren nysgjerrighet. "Gruppen" tar opp "interne" saker mellom hverandre. Greit nok det, men hva har disse med de "interne" sakene som ash hinter til, som har med mobbing og drittslenging Ă„ gjĂžre?
De mobber ikke, de insuinerer ikke, og de skjuler ikke akkurat verdens stÞrste sekk med drittslenging under de trÄdene. Rolling Eyes

Spiralis, jeg forstÄr ikke hvorfor du fortsetter og hvorfor du kom med "Äja, for en gÞy post, denne tilfÞrer mye til trÄden...." i akkurat denne trÄden. Dersom det som har skjedd har vÊrt drittslenging sÄ er jo den syrlige kommentaren din mildt sagt malplassert.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 09:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

spiralis skrev:

Siden du kommenterer det har du tydeligvis en issue med poster som ikke vedkommer trÄden...
Kan du forklare meg hva din bidrar med?
Two wrongs don't make one right..

Disclaimer: Nei, jeg mobber ikke Spirre nÄ. Denne posten har _ingenting_ med Spirre Ä gjÞre. Jeg kritiserer innholdet i posten. Om den er skrevet av "spiralis" eller "hobbysnorker" eller "sexygirl19" har ingenting Ä si.
Og jeg synes det er sÞrgelig at jeg skal mÄtte presisere det.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 11:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

Veronica, sÄ du og din gruppe mennesker har aldri posta innlegg som bare dere forstod, med masse interne greier?

MÄ vel bare samtykke med Maria nÄ, og lure pÄ hva dette har Ä gjÞre med mobbing og drittslenging?
"Min gruppe" og jeg har nok hatt vÄr del av interne greier ja, slik som de fleste i stÞrre eller mindre grad har hatt og fortsatt har. Det nekter jeg ikke pÄ. Og?

Hvis du med dette spÞrsmÄlet insinuerer at jeg ikke finner denne "mobbingen" i etterkant av dine trÄder pga. at det er internt, - ja, sÄ styrker det bare min mening nettopp om at det er en intern sak, som ikke skulle ha noe Ä gjÞre med eller pÄ DSGF-forumet.

Hvis intensjonen din er at trÄden er saklig pÄ forum selv om bakgrunnen for den er intern, fordi andre poster interne innlegg, sÄ vil jeg bare kommentere at seriÞse, anklagende trÄder stiller i en litt annen klasse enn tÞys og tull og generell moro.

Det var alt for denne gang.
NÄ venter jeg bare spent pÄ forklaringen for hva ovennevnte spÞrsmÄl hadde Ä gjÞre med trÄdens tema. Wink

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 13:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

fido skrev:
spiralis skrev:

Siden du kommenterer det har du tydeligvis en issue med poster som ikke vedkommer trÄden...
Kan du forklare meg hva din bidrar med?
Two wrongs don't make one right..

SÄ jeg skulle heller starta en ny trÄd, i steden for Ä fÄ frem poenget i trÄden det nÄ skjedde? Ja vel, men da forsvinner vel poenget med posten, siden man ikke ser sammenhengen?

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 13:44
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Veronica, du tok tydligvis ikke poenget. Du klager pÄ interne geier, mens du samtidig er med pÄ Ä lage masse interne greier rundt om pÄ forumet. SÄ hvorfor klager du pÄ at trÄden inneholder noe som ble internt?

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 13:46
maria
l33t
l33t

spiralis skrev:
Veronica, du tok tydligvis ikke poenget. Du klager pÄ interne geier, mens du samtidig er med pÄ Ä lage masse interne greier rundt om pÄ forumet. SÄ hvorfor klager du pÄ at trÄden inneholder noe som ble internt?

Jeg fÄr bare gjenta meg selv her. Forskjellen pÄ det interne Veronica er med pÄ, og det som denne trÄden handler om er som fÞlger:
Det hun og "gjengen" hennes driver og skriver om har INGENTING som helst med mobbing og drittslenging Ă„ gjĂžre. *rote frem teskje*

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 13:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

Jo, jeg gjorde tydeligvis det.
Jeg svarte til og med pÄ nettopp det poenget.
Se her:

Veronica skrev:
Hvis intensjonen din er at trÄden er saklig pÄ forum selv om bakgrunnen for den er intern, fordi andre poster interne innlegg, sÄ vil jeg bare kommentere at seriÞse, anklagende trÄder stiller i en litt annen klasse enn tÞys og tull og generell moro.

Sukk.

Dessuten klager jeg ikke fordi denne trÄden inneholder noe som ble internt, men fordi hele trÄden i bunn og grunn er basert pÄ det. Og det har ikke fÞrt noe godt med seg i det hele tatt, i motsetning til kvasi-interne tulletrÄder som folk i det minste kan himle pÄ Þynene og smile litt av.

Og selv om folk er litt off topic av og til (slik som nÄ nylig), er det ingen grunn til Ä slenge ut syrlige, sarkastiske bemerkninger om det.
Det har like stor effekt Ă„ bare be pent om at man holder seg til tema.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 13:55
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Sitat:

Cafein har rett i at denne trÄden ble postet som en generell trÄd. Meningen var Ä fÄ folk (alle sammen faktisk, jeg siktet ikke til noen spesielle) til Ä gÄ litt i seg selv og tenke litt mer over hva de sier, gjÞr og skriver. Ikke bare pÄ internett, men ogsÄ i det virkelige liv.

Sitat:

Og vil vi ha det sÄnn i DSGF?

Jeg tror folk fint hadde klart Ä "gÄ i seg selv" og "tenke litt mer over hva de sier, gjÞr og skriver" uten at DSGF ble dratt inn i dette. Og diskusjonen hadde nok blitt en helt annen om det faktisk gjaldt "det virkelige liv" i forhold til internett og DSGF.
Ikke si det er generelt nÄr det tydeligvis ikke er det.

InnleggSkrevet: Lűr 10 Mai 2003, 15:34
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
HEH

nÄ vet jeg ikke med resten av folket der ute i dsgf-land, men jeg kjenner ihvertfall ingen av dere, sÄ om noen av dere oppfatter noe av det jeg skriver, kommer til Ä skrive, har skrevet, som mobbing, er det bare Ä beklage, men jeg for min del er ikke i stand Ä fÞle meg mobbet av en helt ukjent person pÄ dsgf-forum (evt. irc). hadde jeg kjent dere, hadde saken vÊrt noe annerledes, men internett i seg selv er jo som oftest et meget useriÞst media der jeg velger Ä ta det meste med en klype salt og minst mulig hÞytidelig.

(ogsÄ min humor har en tendens til Ä forsvinne pga. dens sÊregenhet)

*mobbe pÄ*

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 10:33
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Og BagBiters innlegg der understreker ogsÄ poenget mitt.

Jeg kan forsikre deg, BB, at du ikke har sagt noe som helst som har fÄtt folk til Ä fÞle seg mobbet.
Du er ikke den fÞrste som har reagert pÄ denne mÄten, og beklaget seg, helt ubegrunnet.
Det er en intern mobbesak som har blitt tatt opp, men det ser ut til at folka bak er ferdig med saken (evt. har tatt den med seg pÄ det private plan der den hÞrer hjemme).

SĂ„ bare pust rolig ut, du. Wink

InnleggSkrevet: Tor 15 Mai 2003, 11:15
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [61 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet