DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Aldersforskjell o.l.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [56 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Ville jeg godtatt at min datter ble sammen med en på 30 når hun var 16? Over mitt lik.

Når man er forbi gjøre-opprør-stadiet, blir det noe helt annet. Smile

InnleggSkrevet: Tir 06 Jan 2004, 18:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
maria skrev:
Ville jeg godtatt at min datter ble sammen med en på 30 når hun var 16? Over mitt lik.

Joda...det finnes jo også foreldre som tar sin død av sitt avkomms lite gjennomtenkte livsførsel Cool

Anyway, 16 år ble litt for ungt for meg og jeg tror jeg i fremtiden søker kjærlighet blandt de litt mer modne representanter av hunnkjønnet...gjerne de som kan defineres som "kvinner". Hvor skillet mellom jente og kvinne går er litt mer difust da det er individuelt, men jeg vil tippe at fra midten av tjueårene og opp burde prosessen ha kommet i gang...

InnleggSkrevet: Tir 06 Jan 2004, 19:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Akkurat hvor skillet går er vel litt individuelt, men hun bør vel iallfall ha flyttet fra foreldrehjemmet før hun kan kalles kvinne. Freakish

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 17:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
øyh! Så jeg er bare et pikebarn fortsatt jeg da? *furt* vil jo påstå at jeg i det minste har nærmet meg kvinneskillet en ganske god stund jeg da...

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 20:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Cafein skrev:
Akkurat hvor skillet går er vel litt individuelt, men hun bør vel iallfall ha flyttet fra foreldrehjemmet før hun kan kalles kvinne. Freakish

Jeg støtter ikke denne definisjonen! Mange steder blir både kvinner og menn boende hjemme til de gifter seg. Til og med etterpå hender det at de tar bolig i foreldrenes hus for å ta nytte av gjensidig støtte. Det er bare i rike velferdsland vi kan bekoste oss å være så uavhengige av hverandre.. Bah. Dette er en annen tråd. Point being: Man trenger ikke å ha flyttet hjemmefra for å være kvinne (eller mann).

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 20:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Hva med: du er ikke kvinne/mann før norsk gallup har foretatt en undersøkelse blant minst 1000 mennesker om hvorvidt du er det..?

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 21:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg tok utgangspunkt i Norge og de sosiale konvensjonene vi har her i landet. Hvis vi skal bevege oss inn på andre kulturer, så må vi begynne på nytt hva aldersforskjeller angår. Det finnes for eksempel kulturer der det er helt naturlig for 15-årige jenter og 30-årige menn å gifte seg.

Og Hanne, du vil alltid være litj-jenta mi. Wink

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 23:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Des 2003
Men

Men når det går andre veien da? jenta er 35 og gutten er 20? Hvordan ser dere på det?

InnleggSkrevet: Tor 08 Jan 2004, 23:42
damdidam
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 15 Mar 2003
Gutter er som regel mindre modne enn jenter frem til de er noen og tjue. Jeg syntes ikke en aldersforskjell på opptil 4-5år eller lignende er så ille når man er litt oppe i årene.. Men feks en 16år gammel jente og en 57år gammel mann (se & hør) er Grusomt!!

InnleggSkrevet: Søn 11 Jan 2004, 17:04
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

skal

skal si meg enig i at den aldersforskjellen er litt stor.
Men hvis man sier gutt 20 og jente 33?

InnleggSkrevet: Søn 11 Jan 2004, 20:16
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Re: skal

lillegutt skrev:
skal si meg enig i at den aldersforskjellen er litt stor.
Men hvis man sier gutt 20 og jente 33?

Det plager meg ikke.
Det hadde heller ikke plaget meg hvis gutten var 33 og jenta 20.

Det er når jentene ikke er myndige, og mennene er godt oppe i 20-årene eller eldre, at ting begynner å bli ekle. Freakish

InnleggSkrevet: Søn 11 Jan 2004, 20:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

det skal jeg si meg helt enig i

InnleggSkrevet: Søn 11 Jan 2004, 21:04
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg ser ikke noe galt i at det er stor aldersforskjell så lenge begge er over den seksuelle lavalder...da er det helt greit for min del så lenge begge parter har det fint...

InnleggSkrevet: Man 12 Jan 2004, 00:35
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Huff nei, på det området er jeg intolerant så det holder (og sikkert fordømt politisk ukorrekt også).
Seksuell lavalder eller ikke, når godt voksne mennesker begynner å ha seg med barn, er det ekkelt.

Nå er jeg også en sånn som mener at seksuell lavalder burde heves. 16 år er smått! Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 12 Jan 2004, 10:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Da kan vi vel enes om vår uenighet på dette feltet, men overgangene er glidende i forhold til intensjoner med forhold. Hvis det har seg slik at den eldre part utelukkende finner seksuell tilfredsstillelse i et forhold så kan det nok bli feil. Imidlertid bør ethvert forhold basere seg på flere faktorer enn det rent seksuelle og mitt poeng er at hvis også disse elementene er til stede så kan jeg ikke se noen motforestillinger med stor aldersforskjell. Grensen med seksuell lavalder kan nok diskuteres...dét skal jeg være enig med deg i...

InnleggSkrevet: Man 12 Jan 2004, 12:14
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg har ikke fått lest igjennom alt her like nøye, men jeg må si det at jeg liker gutter som er et par år eldre enn meg. Jeg har en noe svekket tillitt til mennesker, selvom jeg er typen som ofte gir en sjanse til og en til og en til. Gutter som er like gamle som meg, eller yngre har en tendens til å ikke forstå ting, ikke se ting. De tror de ser så mye mer enn de gjør og tror de hjelper deg når du har det vanskelig, men de aner ikke helt hva de driver med. Uansett. Det er meg og mitt synspunkt, det er bare det at mennesker er så forskjellige og det er heldigvis bra. Hvis folk trives med hverandre, uansett alder, så har i alle fall ikke jeg rett til å kommentere det og si at det er rart eller dumt hvis det er stor aldersforskjell i mellom.

InnleggSkrevet: Fre 16 Jan 2004, 12:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [56 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet