DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Røyk så mye du vil i skolegården!
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 5 [82 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
JC\forum skrev:
Enig med fungi. Nå går ikke jeg på skole lengre, men samme gjelder f.eks på en bussholdeplass.. EN person som røyker, og hele holdeplassen er et uholdbart sted å være. Røyken fra en person er plagsom mange meter unna..Litt avhengig av vinden.

Også blir verden så full av stygge 40+åringer som har røyka bort alle fine trekk..

HELE HOLDEPLASSEN? FORDI EN RØYKER? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Det som er problemet her at dere lager problemer med vilje!

Og hvordan folk behandler seg selv og utseende sitt er vel søren ikke ditt problem!! Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 18:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
Sitat:

vel hvorfor må jeg som ikke røyker være den som må holde pusten når jeg går forbi? heller fjerne de som røyker ut av skolegården. å de som røyker har en tendens til å oppta de plassene som er mest behagelige å være på når de røyker (det vil si før røykeloven på skolene kom) så jeg sier nå fortsatt få de unna skoleområdene!

vet du hva. man kan ikke røyke på flyplassen, ikke på bussen, ikke på flyet, ikke på byen, ikke på konserter, ikke på tog.
og nå skal det ikke være ok å ta seg en røyk utenfor skolen, i fri luft?!
hva er problemet deres.
greit. det lukter ikke godt. men det hjelper for faen da ikke å syte. tror du røykere bryr seg om dine sytende lunger? nei. ikke en jalla dritt.
og dette med at de vil være på behagelige steder er jo naturlig, for du nsker tydeligvis å være der selv. så for at du skal få nye disse stedene, fordi du tross alt er et bedre menneske enn de som røker, må de flytte seg? snakker om å være ego.
om du ikke takler røyk i fri luft burde du vurdere å holde deg inne.

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 20:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Den generelle forurensinga i lufta skader deg mer på en luftetur i gården enn at to personer rundt deg røyker.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 22:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
pita skrev:
Sitat:

vel hvorfor må jeg som ikke røyker være den som må holde pusten når jeg går forbi? heller fjerne de som røyker ut av skolegården. å de som røyker har en tendens til å oppta de plassene som er mest behagelige å være på når de røyker (det vil si før røykeloven på skolene kom) så jeg sier nå fortsatt få de unna skoleområdene!

vet du hva. man kan ikke røyke på flyplassen, ikke på bussen, ikke på flyet, ikke på byen, ikke på konserter, ikke på tog.
og nå skal det ikke være ok å ta seg en røyk utenfor skolen, i fri luft?!
hva er problemet deres.
greit. det lukter ikke godt. men det hjelper for faen da ikke å syte. tror du røykere bryr seg om dine sytende lunger? nei. ikke en jalla dritt.
og dette med at de vil være på behagelige steder er jo naturlig, for du nsker tydeligvis å være der selv. så for at du skal få nye disse stedene, fordi du tross alt er et bedre menneske enn de som røker, må de flytte seg? snakker om å være ego.
om du ikke takler røyk i fri luft burde du vurdere å holde deg inne.

Har ikke nevnt noe sted at du ikke kan ta deg en røyk utenfor skolens område jeg?? gå i skauen å røyk for alt jeg bryr meg!
Og om de ikke bryr seg om hva andre sier vel mer om røykerne (det er vel alle røykerne det da?) enn om de som klager... og heller har jeg ikke sagt at røykere ikke kan være på disse "behagelige" stedene! bare stump røyken først så dere ikke forpester de andre stakkarne som er der!

ønskemestern skrev:

Den generelle forurensinga i lufta skader deg mer på en luftetur i gården enn at to personer rundt deg røyker.

jammen da er det jo greit, da kan vi jo like greit forpeste den enda mer enn det den alt er, det sier jo seg selv Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 22:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Ronja skrev:

Og hvordan folk behandler seg selv og utseende sitt er vel søren ikke ditt problem!! Rolling Eyes

Det kalles vind.. Muligens ikke hele jernbanetorget, men så store bussholdeplasser er det ikke her ute.. Skrev innlegget like etter at en jævla røyker hadde pustet ut all røyken sin midt i kjeften min, så var nok heller ikke så veldig objektiv akkurat da..

Røykere kan stå der ingen andre er. Så lenge man kan velge å røyke, men ikke velge å ha astma, så synes jeg alle røykere skal ta hensyn til at personen ved siden av KAN ha astma.. Håper det neste er at røyking på uteservering (resturanter, ikke puber/barer) blir forbudt/begrenset

InnleggSkrevet: Man 20 Jun 2005, 00:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Røykere er mennesker de og.
Men jeg trenger ikke like vanene deres av den grunn.

InnleggSkrevet: Man 20 Jun 2005, 21:13
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
Sitat:
Har ikke nevnt noe sted at du ikke kan ta deg en røyk utenfor skolens område jeg?? gå i skauen å røyk for alt jeg bryr meg!
Og om de ikke bryr seg om hva andre sier vel mer om røykerne (det er vel alle røykerne det da?) enn om de som klager... og heller har jeg ikke sagt at røykere ikke kan være på disse "behagelige" stedene! bare stump røyken først så dere ikke forpester de andre stakkarne som er der!

litt av trikset er at det ikke er tid til å løpe x meter bort fra skolen for å skåne dine granduftende lunger. og som en konsekvens av det skjer det ting.mens du sitter inne og fryser på vinteren, lager røykere vaner som innebærer de behagelige stedene. jeg skjønner godt at de ikke er like lystne på å stumpe røyen fordi du også vil være der.

uansett. man vil aldri komme til en enighet i dette.

InnleggSkrevet: Man 20 Jun 2005, 23:05
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

pita skrev:

litt av trikset er at det ikke er tid til å løpe x meter bort fra skolen for å skåne dine granduftende lunger. og som en konsekvens av det skjer det ting.mens du sitter inne og fryser på vinteren, lager røykere vaner som innebærer de behagelige stedene. jeg skjønner godt at de ikke er like lystne på å stumpe røyen fordi du også vil være der.

uansett. man vil aldri komme til en enighet i dette.

vel det tar vel en 10 sek lenger tid å gå ut av de fleste skoleområdene, 5 hvis du løper, så kan ikke se problemet ved dette. og pleier sjelden å sitte inne å fryse, er liksom litt av klue ved å være inne det, at man skal holde seg varme. Og det er ikke snakk om at bare "jeg" som en enkelt person som skal være på de behagelige stedene, men det er gjerne mindretallet som er røykere som jager bort flertallet. og hva man har lyst til å gjøre, og hva man bør gjøre pleier ikke alltid å være det samme!

InnleggSkrevet: Tir 21 Jun 2005, 00:19
Ronja

JC\forum skrev:
Ronja skrev:

Det kalles vind.. Muligens ikke hele jernbanetorget, men så store bussholdeplasser er det ikke her ute.. Skrev innlegget like etter at en jævla røyker hadde pustet ut all røyken sin midt i kjeften min, så var nok heller ikke så veldig objektiv akkurat da..

Røykere kan stå der ingen andre er. Så lenge man kan velge å røyke, men ikke velge å ha astma, så synes jeg alle røykere skal ta hensyn til at personen ved siden av KAN ha astma.. Håper det neste er at røyking på uteservering (resturanter, ikke puber/barer) blir forbudt/begrenset

Det er greit at du mener at man bør vis hensyn, det gjør jeg også.
Men på uteservering?
Mye av poenget med dette er jo at røykere skal få ha en plass å være.

InnleggSkrevet: Tir 21 Jun 2005, 13:54
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Ønskemesteren skrev:
Pøh! Snus er sundt for tenna! Dessuten sa dagbladet m/overleger og forskere at snus ikke er beviselig farligere enn kaffe!
"Jeg skulle ønske alle røykere heller snuste", sa overlegen..!

"Ved snusing oppstår det skade på slimhinnen der prisen plasseres. Tidlige rødlige forandringer er tegn på irritasjon. Etter hvert kan slimhinnen bli hvitaktig og fortykket ved at det dannes såkalt snusleukoplaksi. Senere får det skadede området et mer rynket og gulbrunt preg og det kan oppstå små sår og sprekker der snuspartikler samler seg. Disse forandringene kan hos enkelte være forstadiet til munnhulekreft. Emaljeoverflaten på tennene har mikroskopiske ujevnheter som fylles med fargede forbindelser fra snustobakken. Ved lengre tids bruk av snus vil tannkjøttet trekke seg unna tennene slik at tannhalsen og røttene som tidligere var dekket av tannkjøtt, kommer til syne."
(fra http://www.tobakk.no/pub/Snus2001.pdf)

Sunt, sa du?

root skrev:
Det gode med snusing er at det ikke plager andre

Åjasså? Har du kjent hvor vondt det lukter?

InnleggSkrevet: Tir 21 Jun 2005, 14:05
Sist endret av bananku den Tir 21 Jun 2005, 14:11, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

JC\forum skrev:
Ronja skrev:

HVA?! Snakker om å ta hensyn!! Nå har ikke-røykerne fått hele inne-arealet for seg selv, og nå skal du legge beslag på utearealene og? herregud mann, det får være grenser, selv for din egoisme.

InnleggSkrevet: Tir 21 Jun 2005, 14:07
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

ønskemestern skrev:
HVA?! Snakker om å ta hensyn!! Nå har ikke-røykerne fått hele inne-arealet for seg selv, og nå skal du legge beslag på utearealene og? herregud mann, det får være grenser, selv for din egoisme.

Twisted Evil Jeg synes ikke noe om å få maten min ødelagt av røyken fra røykeren på bordet ved siden av. Twisted Evil

Eneste stedene jeg takler røyk, er i forbindelse med alkohol uten mat.

InnleggSkrevet: Tir 21 Jun 2005, 19:53
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Må si meg delevis enig i røykeforbud ute også på resturanter og slik, bare at jeg ville vel ikke ha total forbud, heller et mer avskjermet område der hvor røykerne kan sitte å dampe hadde vært noe, ikke at det er så lett på små resturanter, men skulle gjerne sett at det kom også!

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 00:07
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Greit..avskjermet område kan jeg leve med:-)

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 09:45
Ronja

JC\forum skrev:
ønskemestern skrev:

Twisted Evil Jeg synes ikke noe om å få maten min ødelagt av røyken fra røykeren på bordet ved siden av. Twisted Evil

Eneste stedene jeg takler røyk, er i forbindelse med alkohol uten mat.

Kom å bevis for meg at maten blir ødelagt vis man røyker, ute i friluft, på bordet ved siden av.
Det er noe sprøyt du kommer med!
Da får du vel sitte inne og vise litt hensyn du også? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 09:50
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ronja skrev:
Kom å bevis for meg at maten blir ødelagt vis man røyker, ute i friluft, på bordet ved siden av.
Det er noe sprøyt du kommer med!
Da får du vel sitte inne og vise litt hensyn du også? Rolling Eyes

bevis??? Hvorfor skal jeg måtte bevise noe sånt? Når jeg åpner kjeften min på en uteresturant og den fylles av røyk før jeg rekker å putte mat i munnen smaker selvfølgelig maten røyk.

Mat som smaker røyk = Ødelagt mat

Jeg viser hensyn jeg. Ingen som tar skade av at jeg er irritert.. imotsetning til dere som absolutt må forpeste alle rundt dere med røyken deres.

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 10:10
toth42
Cowboy
Cowboy

Noen fanatikere blir aldri fornøyde.. mye høybråten vil ha mer høybråten. huff. Vent til den dagen dette overformynderiet blir presset nedover huet ditt, ang. noe DU liker. så skal du se hvor morro det er.

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 10:11
Dragen
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Dere skriver at vi røykere skal vise hensyn til asmatikere(?).
Men åssen i helvete skal vi vite hvem som har asma(?)???
Og ja, de fleste av stumper en røyk hvis en asmatiker(?) forteller oss at han/hun har asma(?). Men vi kan ikke vite at folk er syke bare ved å se på dem!

Otta VGS hadde ett veldig fint system; vest var for ikke-røykere og øst var for røykere, og da var skolen imellom dem! Nå var det jo sånn at ikke var noen på vestsiden av skolen heller da. Og det var flest ikke-røykere på skolen.

Og hvis noen står på bussholdeplassen og røyker, og du får røyk i ansiktet, flytt på den feite skrotten din hvis det plager deg så jævlig mye!

Og en annen ting; hvorfor skal vi røykere hvis ikke-røykere respekt når vi ikke får noe tilbake? Dere ser bare stygt på oss som om vi hadde kugalskap. Og ja, jeg holder igjen røyken hvis noen går tett forbi meg, men hva får jeg tilbake? Jo, ett stygt blikk eller en stygg kommentar om at jeg ikke respekterer dem! Det er ille nok at jeg ikke får lov til å røyke på jobb, men at jeg ikke skal få lov til å nyte en sigaret etter maten når jeg sitter i en uteresturant? Det er å gå for langt!
Hvis dette blir godkjent så vil jeg ha alkoholforbud på samtlige utesteder i Norge. Ikke bare lukter alkoholholdige drinker vondt, det ser teit ut også. Og det for folk til å oppføre seg som drittsekker. Og det dreper flere folk i året enn røyk!

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 10:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Dragen skrev:
Dere skriver at vi røykere skal vise hensyn til asmatikere(?).
Men åssen i helvete skal vi vite hvem som har asma(?)???
Og ja, de fleste av stumper en røyk hvis en asmatiker(?) forteller oss at han/hun har asma(?). Men vi kan ikke vite at folk er syke bare ved å se på dem!

Jeg tror asTmatikere bare er et eksempel på folkegruppe man bør ta hensyn til (barn og gravide er andre, det er ikke alltid man ser at noen er gravide heller). En fin regel er at om du er i mindretall, så spør dem i nærheten om det er OK om du fyrer opp en røyk. Man trenger ikke være astmatiker for å synes røyk er irriterende og plagsomt.
Dragen skrev:

Otta VGS hadde ett veldig fint system; vest var for ikke-røykere og øst var for røykere, og da var skolen imellom dem! Nå var det jo sånn at ikke var noen på vestsiden av skolen heller da. Og det var flest ikke-røykere på skolen.

Hadde det enda vært så vel overalt. Jeg er så lei folk som står ved inngangsdøra og blåser røyken på folk som går forbi.
Dragen skrev:
Og hvis noen står på bussholdeplassen og røyker, og du får røyk i ansiktet, flytt på den feite skrotten din hvis det plager deg så jævlig mye!

Usaklig. Hvorfor skal liksom alle som plages av røyk være feite? Skal man absolutt røyke på små bussholdeplasser, så synes jeg det er fint å gå et par skritt unna de andre som står der, spesielt hvis det er de andre som er der først.
Dragen skrev:
Og en annen ting; hvorfor skal vi røykere hvis ikke-røykere respekt når vi ikke får noe tilbake? Dere ser bare stygt på oss som om vi hadde kugalskap. Og ja, jeg holder igjen røyken hvis noen går tett forbi meg, men hva får jeg tilbake? Jo, ett stygt blikk eller en stygg kommentar om at jeg ikke respekterer dem! Det er ille nok at jeg ikke får lov til å røyke på jobb, men at jeg ikke skal få lov til å nyte en sigaret etter maten når jeg sitter i en uteresturant? Det er å gå for langt!
Hvis dette blir godkjent så vil jeg ha alkoholforbud på samtlige utesteder i Norge. Ikke bare lukter alkoholholdige drinker vondt, det ser teit ut også. Og det for folk til å oppføre seg som drittsekker. Og det dreper flere folk i året enn røyk!

Vær så snill, ikke generaliser. Det er ikke ALLE ikke-røykere som oppfører seg som apekatter i nærheten av røykere.

Når det gjelder forbud mot røyk i uterestaturanter så er jeg både for og i mot. Mot fordi at dette tross alt er ute, for fordi enkelte ikke har vett nok til å ikke blåse røyken andre steder enn i maten til naboen. Blåser man røyk oppover, så forsvinner den gjerne, blåser man den mot sidemannen så er det jo klart h*n får den i maten. Avgrensede områder høres absolutt fint ut, så kan de som VELGER å bruke flere tusen i året på røyk, få sitte der.

Og forby alkohol på alle utesteder? Mange utesteder er INNE også, og det har vel ikke så mye med røyk å gjøre i det hele tatt.

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 11:55
Ronja

JC\forum : Hva med å komme med ett skikkelig argument? I stedet for den sutringa. Du lager probler av ingenting.

Bordplasseringene på resturanter er jo slik at de som sitter på nærmest på de nærmeste bordene sitter med ryggen til deg.
Det er ikke mulig at munnen din blir fyllt med røyk, og det er heller ikke mulig at maten smaker røyk fordi en person, eller flere, røyker i friluft. Røyken går opp. Har du med deg venner som røyker, regner jeg ikke med de sitter å blåser degi ansiktet.
Jeg er ute å spiser ganske ofte, og jeg har aldri opplevd noe lignende av det du klager på.

Sitat:
Det er ikke ALLE ikke-røykere som oppfører seg som apekatter i nærheten av røykere.

Tjaa, hva skal man tro her..

InnleggSkrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:01
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 5 [82 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet