|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Shealien skrev: | Også sier jeg ikke at du har dårlig selvtillit heller da.
|
Nei, men det var bare for å ta et konkret eksempel på en som bruker det ordet mye.
Shealien skrev: |
Men jeg sier at folk med dårlig selvtillit har en vond uvane med å si unnskyld for absolutt alt. omtrent som om de beklager at de er i live til andres, tror de, plage. |
Det er nok sansylig, men bare for at dem bruker 'unnskyld' mye betyr ikke det nødvendlig vis at de lider at et dårlig selvbilde...
Shealien skrev: |
Og å begynne å tenke over hvordan de bruker ordet unnskyld kan kanskje hjelpe noen til å få litt bedre tro på seg selv. På samme måte som de bør begynne å si takk for komplimenter.
comprende? |
Helt klart, vist det er tilfellet.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Ons 27 Aug 2003, 20:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fido
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 392 Bosted: Oslo
|
Shealien skrev: | forøvrig er dette en interessant diskusjon, men manskal kanskje prøve å holde seg til tema.
kan ikke en moddis skille ut unnskyld og takk postene i en egen tråd?
under veien til bedre selvtillit eller noe i den duren der? |
Uenig. Man kan si hva man vil om å holde seg til tema og sånn, men jeg mener at man lettere får fram gode poenger hvis tråder får lov å "warpe" fritt der det faller seg naturlig. Jeg er ikke sikker på om det nødvendigvis blir lettere å følge med på diskusjonene hvis det man leste om i "Sex og sånt" plutselig befinner seg i "Klagemuren"
Just my two osv..
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 08:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Jeg tenkte heller på at man kunne lage en egen "unnskyld og takk" tråd under sex og sånt (like gjerne som noe annet sted), men det er va min overbevisning at folk som kunne bidratt til og vært interessert i diskusjonen ikke finner den fordi den står under "pupper".
Sitat: | Det er nok sansylig, men bare for at dem bruker 'unnskyld' mye betyr ikke det nødvendlig vis at de lider at et dårlig selvbilde... |
og det er jo det jeg prøver å fortelle deg at jeg ikke mener. At man sier unnskyld betyr ikke at man har dårlig selvbilde. Men hvis man har dårlig selvtillit, så hjelper det ikke å undergrave seg selv ved å beklage for alt.
Men jeg sier at jeg synes at uansett om man har dårlig selvtillit eller ikke, så er det en forbannet uvane å si unnskyld for absolutt alt like fullt. Jeg mener ikke at man skal begynne å være uhøflige. Jeg mener ikke at du ikke skal si unnskyld når det passer seg sånn, men jeg mener at hvis man sier unnskyld hele tiden, for hver minste ting (som for eksempel og snuble litt i tango), så bruker man opp ordet.
Unnskyld er brukt opp.
Så når du da knuser bestemors fineste vase, som hun arvet av sin bestemor, så har du plutselig ikke noe ord for å si at du er lei deg. Å si unnskyld eller beklager er liksom ikke godt nok lenger. Fordi ordet er brukt opp.
(Det siste gjelder forøvrig for "jeg elsker deg" også. Man er alt for glad i de frasene som skal beskrive ens innerste sjel og følelser til trivielle sammenhenger.)
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 10:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Jeg tenkte heller på at man kunne lage en egen "unnskyld og takk" tråd under sex og sånt (like gjerne som noe annet sted), men det er va min overbevisning at folk som kunne bidratt til og vært interessert i diskusjonen ikke finner den fordi den står under "pupper".
Sitat: | Det er nok sansylig, men bare for at dem bruker 'unnskyld' mye betyr ikke det nødvendlig vis at de lider at et dårlig selvbilde... |
og det er jo det jeg prøver å fortelle deg at jeg ikke mener. At man sier unnskyld betyr ikke at man har dårlig selvbilde. Men hvis man har dårlig selvtillit, så hjelper det ikke å undergrave seg selv ved å beklage for alt.
Men jeg sier at jeg synes at uansett om man har dårlig selvtillit eller ikke, så er det en forbannet uvane å si unnskyld for absolutt alt like fullt. Jeg mener ikke at man skal begynne å være uhøflige. Jeg mener ikke at du ikke skal si unnskyld når det passer seg sånn, men jeg mener at hvis man sier unnskyld hele tiden, for hver minste ting (som for eksempel og snuble litt i tango), så bruker man opp ordet.
Unnskyld er brukt opp.
Så når du da knuser bestemors fineste vase, som hun arvet av sin bestemor, så har du plutselig ikke noe ord for å si at du er lei deg. Å si unnskyld eller beklager er liksom ikke godt nok lenger. Fordi ordet er brukt opp.
(Det siste gjelder forøvrig for "jeg elsker deg" også. Man er alt for glad i de frasene som skal beskrive ens innerste sjel og følelser til trivielle sammenhenger.) |
Hmm. Festlig. Vi mener de samme tingene (kanskje ikke like sterkt) men sier det på forskjellige måter.
Norsk mangler ord som kan være supstitutt for 'unnskyld' og 'elske'. Noe som ikke er så kraftig...
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 17:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Randar skrev: | Norsk mangler ord som kan være supstitutt for 'unnskyld' og 'elske'. Noe som ikke er så kraftig... |
man kan jo si veldig glad i og sånn da. Jeg holder meg personlig langt fra elske-ordet, siden det egentlig ikke sier så mye og er oppbrukt. Da er det bedre å si "jeg liker deg veldig godt" "jeg er veldig glad i deg" og sånne ting.
Når det gjelder å unnskylde seg, der er jeg kanskje litt uflink, i og med at jeg sier det mye. Men, skjerper meg, ja. Det er bedre å le og si 'whoups, ikke helt meningen' - på en måte. whoups er iallefall ett bra ord (=
|
Skrevet: Fre 29 Aug 2003, 08:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Crispa skrev: | Randar skrev: | Norsk mangler ord som kan være supstitutt for 'unnskyld' og 'elske'. Noe som ikke er så kraftig... |
man kan jo si veldig glad i og sånn da. Jeg holder meg personlig langt fra elske-ordet, siden det egentlig ikke sier så mye og er oppbrukt. Da er det bedre å si "jeg liker deg veldig godt" "jeg er veldig glad i deg" og sånne ting.
Når det gjelder å unnskylde seg, der er jeg kanskje litt uflink, i og med at jeg sier det mye. Men, skjerper meg, ja. Det er bedre å le og si 'whoups, ikke helt meningen' - på en måte. whoups er iallefall ett bra ord (= |
Jepp. Man skal/bør ikke bruke det ordet uten at en VIRKELIG vet hva det betyr og hva som ligger i det. "Ingen" kan påstå at de elsker en anne uten å ha levd iallefall 4-5 år sammen, helst et liv sammen. Da elsker en hverandre.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Fre 29 Aug 2003, 19:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Randar skrev: | Crispa skrev: | Randar skrev: | Norsk mangler ord som kan være supstitutt for 'unnskyld' og 'elske'. Noe som ikke er så kraftig... |
Når det gjelder å unnskylde seg, der er jeg kanskje litt uflink, i og med at jeg sier det mye. Men, skjerper meg, ja. Det er bedre å le og si 'whoups, ikke helt meningen' - på en måte. whoups er iallefall ett bra ord (= |
Jepp. Man skal/bør ikke bruke det ordet uten at en VIRKELIG vet hva det betyr og hva som ligger i det. "Ingen" kan påstå at de elsker en anne uten å ha levd iallefall 4-5 år sammen, helst et liv sammen. Da elsker en hverandre. |
vel, en trenger ikke virkelig elske etter å ha levd sammen i 4-5 år. det kan være gjensidig trygghet, osv. Men jo, du har ett poeng. Mange blander forelskelsen med det å elske. Greit nok, forelskelsen tar deg med storm, og er vidunderlig. Og hvor mange ganger jeg har vært forelsket i min kjære, det har jeg ikke tall på. Men jeg kan ikke si helt enda at jeg virkelig elsker ham. For jeg veit fortsatt ikke om det er jeg og ham som ender opp som ett par. Vi har jo bare 2,5 år bak oss. Mer enn det, da. Men allikavel. Det er ikke såååå mye! Virkelig glad i, sånn veldig glad i, det er jeg. Men vi bruker ikke ordet å elske vi, iallefall. Vi er jo bare 19 og 20 år, liksom. *blablabla*
Uansett, vi har ett poeng! 
|
Skrevet: Lør 30 Aug 2003, 09:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Hepp, man har skjønt det.
Jeg har jo forsåvidt såpass mange sterke meninger om slike ting nå for tiden at jeg har begynt å måtte passe meg for dem selv. Kan ikke si unnskyld uten å tenke meg godt om og slikt. Må jo være et godt eksempel...
Jeg liker deg, er forresten veldig koselig å si.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Søn 31 Aug 2003, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Shealien skrev: | Jeg liker deg, er forresten veldig koselig å si. |
I know Det gir tilogmed kribling mer enn om man hører 'jeg er veldig glad i deg'
Jeg er inget forbilde for folk med dårlig selvtillitt, egentlig. Siden jeg sier mye unnskyld, og gjerne skulle ønske jeg ikke var tilstede osv. But hey, that's me. Elns. Fornøyd ellers er jeg jo uansett 
|
Skrevet: Ons 03 Sep 2003, 14:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Siden dette er et puppe forum så må jeg spørre om noe til dere jenter.
hvis en venn er 100% snydens og kommer ut for å plante sin pailabb på den ene eller begge puppene, er det da indirekte "godtatt" fordi 1: han/hun er snydens 2: fordi man kjenner personen godt ????
eller er det påtide med diverse alvorssnakk eventuelt klask på kinnet ?
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 03 Sep 2003, 20:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
klasking på kinnet! Bare fordi det ser så tøft ut.
Vel. Egentlig så kommer det an på situasjonen. Hvis en dritings kompis tryner og holder seg fast i puppene mine for ikke å falle (vel i allefall støtter seg mot dem) regner jeg med at labbene blir fjernet ganske fort, og at det var et uhell.
Hvis det er med vilje derimot, og han sitter og røler og prøver å klå på meg?! Da tror jeg nok jeg ville ha gått. Og sannsynligvis sagt noe slik som at han er full og at han vennligst skal slutte å klå, gamle grisen. Hvis han ikke slutter så kan jeg jo daske ham litt.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 08:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
alvorssnakk OG klask på kinnet. Hvis det var ment som klåing, selvsagt.
|
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 12:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Og slik får frustrerte menn seg litt action *LOL*
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 17:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Grisegutten.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 21:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
I teoriern ikke ment som overlagt klåing eller forsøk på dette. bare en handling som skjer på et sekund og blir borte likefort...
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 23:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
da tror jeg ikke jeg ville rekke å reagere noe særlig. da tror jeg dessuten jeg ville regne det som like uskylig som at noen står litt for nærme på en overfylt buss eller no.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Fre 05 Sep 2003, 07:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
*holde hendene for seg selv*
|
Skrevet: Fre 05 Sep 2003, 10:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moiraine
Spitzy (!)

Ble Medlem: 18 Apr 2003 Innlegg: 215 Bosted: Bartebyen.
|
BlueNova skrev: | Siden dette er et puppe forum så må jeg spørre om noe til dere jenter.
hvis en venn er 100% snydens og kommer ut for å plante sin pailabb på den ene eller begge puppene, er det da indirekte "godtatt" fordi 1: han/hun er snydens 2: fordi man kjenner personen godt ????
eller er det påtide med diverse alvorssnakk eventuelt klask på kinnet ? |
Det kommer an på hvordan denne personen mener det.
Menes det "jeg vil pule deg hardt", eller "Knis. Jeg tar deg på puppen! Ha ha ha"... ?
Formildende omstendigheter for dem man kjenner (med unntak av ekstremt vulgær og ekkel oppførsel),
galgen for fremmede! 
|
_________________ Aliquandro et insane iucudum est.
Skrevet: Fre 05 Sep 2003, 10:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
enig med moraine. på en måte. er det sånn ""Knis. Jeg tar deg på puppen! Ha ha ha"... " - og det er en veldig god venn eller venninne, så ville det bare vært å le av, sånn egentlig. men er det ""jeg vil pule deg hardt"" - så fortjenes ett godt klask på kinnet sin plass. elns. iallefall uten "min" tillatelse..
|
Skrevet: Fre 05 Sep 2003, 11:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar