|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
| aniraC skrev: | telefon og personlighet ? huh?
altså det er greit at telefonen min får litt personlighet ved at jeg lager en egen ringetone og fancy deksel som har farger jeg liker.. men det gjør ikke telefonen privat liksom..
eller ? |
Jeg har en P900.. gjør det meg til en rik bisnisnisse, eller en nørd?
Neeeei
Jeg bare syntes den var søøøt
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 01 Apr 2005, 18:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
| aniraC skrev: | telefon og personlighet ? huh?
altså det er greit at telefonen min får litt personlighet ved at jeg lager en egen ringetone og fancy deksel som har farger jeg liker.. men det gjør ikke telefonen privat liksom..
eller ? |
Telefonen er som eieren: Rar, 101 %

|
Skrevet: Fre 01 Apr 2005, 21:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
nå henger jeg ikke med her
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 01 Apr 2005, 21:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Bra
Ikke meningen heller.
|
Skrevet: Fre 01 Apr 2005, 21:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Man bør absolutt ikke lese gjennom meldinger og slikt på andres mobiler. Jeg ble nettopp offer for dette, hadde sendt en del meldinger med venninnen min om ting jeg hadde gjort mot meg selv og slikt å sa det at hun ikke måtte fortelle det til noen andre. Men hun hadde glemt å slette meldingene, å her om dagen tok en annen venninne mobilen til hun venninnen men fikk beskjed om å IKKE lese meldingene, men hun gikk inn å leste ALLE. Å jeg har fått høre dette gjennom bestevenninnen min som ikke har en liten anelse om hva som står i meldingene. det er helt feil måte å få vite det på, de kunne heller fortalt meg det at det er en mer som vet det nå enn å holde det bak ryggen min å la meg få vite det av andre.
Folk bør respektere det andre sier, å når noen sier at du ikke skal lese meldingene så gjør du det ikke, like greit å ikke røre mobilen i det hele tatt, for da slipper man å bli fristet å... Mobilen er blitt GANSKE privat nå...
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Man 25 Apr 2005, 17:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Nemlig og glad jeg har folk rundt meg som har litt sosiale antenner
og skjønner at slikt gjør man bare ikke.
|
Skrevet: Man 25 Apr 2005, 20:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
når man sier "IKKE les meldingene", da ber man jo nesten om at meldingene skal bli lest da..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 26 Apr 2005, 09:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
| aniraC skrev: | | når man sier "IKKE les meldingene", da ber man jo nesten om at meldingene skal bli lest da.. |
Vel, kanskje på et vis. Det kan gjøre folk nysgjerrig. Men det gir fortsatt ingen rett til å lese det! Ellers kommer det også an på person og situasjon. Hvis det er en som er troendes til å lese meldingene, ville jeg også bedt vedkommende om å la være. Men er det en som normalt ikke ville gjøre det uansett, ville det kanskje virke rart og kunne tolkes som en oppfordring. Men jeg mener i grunn at man uansett må kunne respektere hva folk sier.
Jeg vil ubetinget si at mobilen er privat. Jeg har ganske mye kontakt med venner via mobilen min, særlig i vanskelige perioder -for dem eller meg eller begge. Dette fører til mange svært personlige meldinger og at de ofte kan si mye om andre enn meg selv også. Jeg ville absolutt tatt det ille opp om noen leste meldingene mine!! Det ville være å tråkke laaangt over mine personlige grenser og å trenge seg inn på mitt (og andres!) privatliv! Ikke akseptabelt overhodet! (så sant man ikke har fått tillatelse selvfølgelig, men det teller ikke i denne sammenhengen)
Kommer sikkert an på personen hvor personlig en mobil er, men likevel. Man bør respektere andres rett til privatliv og deres grenser for hva som er privat og ikke.
|
Skrevet: Tir 26 Apr 2005, 14:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg sletter personlige meldinger jeg.. man vet aldri om den andre personen leser meldingene, eller ikke..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 27 Apr 2005, 10:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Blazer
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005 Innlegg: 60 Bosted: Gran
|
| aniraC skrev: | | jeg sletter personlige meldinger jeg.. man vet aldri om den andre personen leser meldingene, eller ikke.. |
Men du kan ikke vite om den du sender med, sletter meldingene..
Var nede i "sentrum" (tettsted) her idag, så ble ropt bort av en jeg kjenner, men ikke er noe kamerat med.
Da hadde han lest i meldingene til ei jeg kjenner, og så begynte han å ta meg for ting som sto der, og greier... Det er jo ikke så koselig.
Og en annen gang så sms'et jeg en del med ei jente, så plutselig får jeg melding fra et ukjent nr, da hadde venninna rappet mobilen hennes og stjålet nr mitt og slikt.
Å vise en eller to meldinger med relevant innhold til en diskusjon er greit nok, men synes egentlig ingen bør vise frem alt innholdet på mobilen sin, så fremst man er hundre prosent sikker på at ingen får noe tull pga det.
Ikke alle som klarer å dy seg, hvis dem skulle ramle over noe informasjon. Spesielt i tettbygder og steder hvor "alle kjenner alle" og rykteflommen går som en helsikes karusell... rundt og rundt, i ett sett 24/7.
|
Skrevet: Ons 27 Apr 2005, 18:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
Nå skal det kanskje nevnes at jeg ikke har særlig med folk rundt meg som ville lest meldingene mine uten videre uansett...
Ikke med mindre det var noe jeg _ville_ de skulle lese. -Ellers ville nok praksisen fort blitt en annen.
Men sletter da meldingene mine jeg og. Bare ikke alltid jeg får gjort det med en gang..
|
Skrevet: Ons 27 Apr 2005, 22:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Mobilen min må folk gjerne se i, det finnes ikke noe interessant der. Og en eventuell kjærste kan kikke der så mye ho vil. Men hvis ho leser mine, og jeg ikke får lese hennes...da blir det diskusjon 
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Ons 09 Aug 2006, 22:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Min mobil er min mobil. De meldingene jeg får, og de kontaktene jeg har, er mine. Hvis min kjæreste ikke stoler på at jeg er trofast og krever å få lese mobilen (eller verre, tar seg til rette), er det også et tillitsbrudd, syns jeg...
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Ons 09 Aug 2006, 23:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Asfrith skrev: | | Min mobil er min mobil. De meldingene jeg får, og de kontaktene jeg har, er mine. Hvis min kjæreste ikke stoler på at jeg er trofast og krever å få lese mobilen (eller verre, tar seg til rette), er det også et tillitsbrudd, syns jeg... |
Helt klart! Dessuten trenger det ikke være noe "stygt" mot henne, selv om det er noe hun ikke får lese.. Enn om kameraten din har sendt deg en melding med
"Du, jeg tror jeg er litt forelska i dama di.. Sorry, men sånn er det bare, prøver å skjule det, men best at du vet."
Det gagner ingen at hun leser denne, og den eneste det ikke gagner er kameraten din. Derfor, om de har noen interesse av å lese meldingene; Spør! så skal jeg heller gå igjennom og slette evt. upassende.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 10 Aug 2006, 07:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
| toth42 skrev: | Enn om kameraten din har sendt deg en melding med
"Du, jeg tror jeg er litt forelska i dama di.. Sorry, men sånn er det bare, prøver å skjule det, men best at du vet." |
Jeg skjønner godt hva du mener med denne, men på en annen side...hvis man tar vare på sånne meldinger er det noe galt, de burde slettes ganske kjapt.
Mobilen min inneholder ingenting spennende, det er bare en drøss med sms hvor det står "Kaffe?". Også noen bilder som kanskje ikke er for alle, men de ligger godt gjemt i ei mappe som har kodenavn 
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Tor 10 Aug 2006, 12:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Jeg mener mobilen absolutt er privat. Jeg ville i alle fall tatt det veldig ille opp hvis jeg så noen lese meldingene mine, eller i det hele tatt plukke opp mobilen min og skjekke den ut uten å spørre meg først. Jeg har private meldinger der som jeg ikke vil at andre skal lese, og for meg er det like ille som å åpne og lese andres personlige brev. Sånt gjør man bare ikke.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Tor 10 Aug 2006, 12:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
| toth42 skrev: | | Asfrith skrev: | | Min mobil er min mobil. De meldingene jeg får, og de kontaktene jeg har, er mine. Hvis min kjæreste ikke stoler på at jeg er trofast og krever å få lese mobilen (eller verre, tar seg til rette), er det også et tillitsbrudd, syns jeg... |
Helt klart! Dessuten trenger det ikke være noe "stygt" mot henne, selv om det er noe hun ikke får lese.. Enn om kameraten din har sendt deg en melding med
"Du, jeg tror jeg er litt forelska i dama di.. Sorry, men sånn er det bare, prøver å skjule det, men best at du vet."
Det gagner ingen at hun leser denne, og den eneste det ikke gagner er kameraten din. Derfor, om de har noen interesse av å lese meldingene; Spør! så skal jeg heller gå igjennom og slette evt. upassende. |
En ting er sikkert: Dette vil iallefall få dama MI til å sette samtlige antenner i været!! Trur ikke hu stoler på meg, egentlig...
Men jeg er også av den oppfatning at mobilen MIN er privat, og man spør om lov FØR man bare knabber den og leser villt i innboksen!! Selv om det eneste som skulle være av meldinger der måtte være god natt meldinger fra mamma...!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Lør 12 Aug 2006, 21:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
KamikazeKaninen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 23 Nov 2005 Innlegg: 438 Bosted: Sætre
|
Den var vel privat en gang i tida, men nå er jeg altfor vant til at folk leser meldigene mine til at jeg bryr meg no særlig egentlig.
|
_________________ Before giving someone a piece of your mind, be sure you have enough to spare!
- Skål for våre foreldres barn -
Skrevet: Søn 13 Aug 2006, 01:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Knaskerot skrev: | | toth42 skrev: | Enn om kameraten din har sendt deg en melding med
"Du, jeg tror jeg er litt forelska i dama di.. Sorry, men sånn er det bare, prøver å skjule det, men best at du vet." |
Jeg skjønner godt hva du mener med denne, men på en annen side...hvis man tar vare på sånne meldinger er det noe galt, de burde slettes ganske kjapt. |
Jeg sletter ikke enkeltmeldinger, jeg venter til det er fullt, og tømmer. Jeg nekter å måtte slette og skjule stuff på _min_ telefon! Det er _mine_ meldinger, ingen andres, så er ingen god grunn til at jeg skal trenge å slette dem, da ingen har noe med å lese dem uten lov.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 13 Aug 2006, 15:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Telefonen er privat, sånn er det bare. Jeg går ikke inn på andres telefon og forventer det samme tilbake. Ikke at jeg nødvendigvis har noe å skjule, men jeg liker å ha et "rom" for meg selv. I dette "rommet" ligger mine private tanker, mail, post, pm og telefon. Man skal ikke måtte dele alt.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 14 Aug 2006, 08:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |