Side 3 av 3 [41 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
marwin
Främling

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 14 Bosted: Tromsø
|
Coralin skrev: | mathianus skrev: | ante ikke at tråden levde.. men støtter metaxa på punkt 3. Etter min erfaring har bare et fåtall av hasjrøykere/tidligere hasjrøykere fortsatt videre til sterkere stoffer.
Det litt interessante er at det i hvert eneste tilfelle jeg kommer på har vært årsaker som lå bak som er litt mer jævlig enn stoffet selv. Bl.a pådro en jeg hørte om stemmer i hodet og havna på Gaustad fordi han hadde spist så mye flein. Lett å dra konklusjonen med at han ville prøve noe sterkere siden han røkte hasj tidligere, men grunnen var at han ble banka opp hjemme og ville bort fra alt sammen.
Det jeg prøver å få fram er at det ofte ikke bare er den dunkle grunn at man søker spenning at man eksperimenterer med syke stoffer, det ligger ofte noe mer bak.
Viljestyrke har klart mye å si, det er som med nøysomhet og alkohol. Det er veldig gøy med alkohol og mer skadelig fysisk enn hasj, og de fleste greier seg med å drikke i helger eller når det skulle passe seg. Som f. eks 1-2 glass vin en hyggelig aften som ender i hanky-panky. |
Saken er vel det at har man først prøvd hasj så er terskelen lavere for at man skalprøve andre ting, for hvor mange har du hørt om som gikk rett til Heroin? eller kokain? eller noe i den duren? jegh har ikke hørt om så mange. Noen greier nok å holde seg kun til Hasj, men det betyr ikke at det er bra for deg likevel. |
Jeg har nå sett at du kaller hasj inngangen til hardere stoffer! Nei! Selfølgelig _KAN_ det være det. Men blir alle som drikker seg fulle alkoholikere? Nei.. Da hadde alkohol vært ulovlig.
Jeg har røyket hasj. Misbrukt det og. Jeg er ikke stolt av det. Men jeg sitter ikke med nåla i armen, og har ødelagt meg selv. Det kan hende at jeg tar meg en blås hvis jeg er på fest. Men fortsatt er jeg en veldig oppgående person. At jeg bryter loven for at jeg slapper av, uten og skade hjernen slik som alkohol gjør. Det syns jeg blir feil. Tetra-Hydro-Cannabinol-Delta 9, som er russtoffet som produseres i planten Cannabis Indica (Indisk hamp). Er ikke vanedannende. Det er alkhol! Og Cannabis Sativa må ikke forveksles med Indica.
Sativa er hamp som kun kan brukes i industrien. Av 1 mål hamp (sativa), lager man like mye papir som man gjør med 6 mål skog. Det kan ta 3-6 mnd og dyrke et mål hamp før det kan dyrkes. Mens 6 mål skog kan ta 30 år.
Noen som ser hvor jeg vil? Lær dere litt om Cannabis planten og hvilke bruksområder det har! For jeg har studert dette, og jeg er i stand til og kunne argumentere for bruk i industri. Jeg forsvarer ikke bruken som et rusmiddel, siden det ennå er et lettere narkotsik stoff i Norge. Det er og sprit over 60%. Så neste gang noen av dere drikker hjemmebrent med en alkoholprosent over 60%. Dere er like ille som en hasj-røyker.
Og er det ikke en tankevekker at mennesker med alvorlige sykdommer faktisk kan få hasj eller marijuhana som medisin? Det er stater i USA som praktiserer dette. I Danmark praktiserer man og løsninger med dette. Resultater er positive.
|
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 22:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 3 av 3 [41 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|