DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Har ikke gale psykotiske fri vilje?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [48 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Det var en relativt spenstig teori som ikke stemmer...men det stemmer at jeg ofte har måttet forsvare mine meninger siden jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet og av den grunn stadig vekk opplever at mennesker ikke forstår mine lange tankerekker.

Jeg er dessverre ikke særlig pedagogisk av meg og har derfor vanskelig for å forklare komplekse ting på en enkel måte.

...seriøst Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 21:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Dette kan du jo ha rett i da, det er en god teori det!

Om du gang på gang har måttet finne deg i at gode utledninger faller til marken pga manglende forståelse, og da blir møtt med kritikk...

Da blir man jo litt "bitter", kan skjønne man kan bli radikal av seg da ja.

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 21:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg vil egentlig ikke kalle meg radikal, det er det andre som gjør. Men det er klart at meningene kanskje kan oppfattes som radikale i et politisk korrekt samfunn hvor alle stort sett er enige selv om de paradoksalt nok krangler åpenlyst istedenfor å sette seg ned og akseptere at man kanskje besitter en flik av den totale løsningen relatert til det problemet man er satt til å løse. Jeg tenker her på de forskjellige politiske partiene som i stor grad hårnakket har tatt patent på deler av sannheten istedenfor å sette disse delene sammen til årsakssammenhenger som avslører det totale bildet den aktuelle problemstilling bunner ut i.

Det kan til tider være særdeles frustrerende å se politiske debatter på TV, men stort sett ser jeg på dette som ren og skjær underholdning selv om det tragisk nok får uheldige konsekvenser for samfunnsutviklingen da skylappene ser ut for å være grodd fast på permanent basis.

Jeg mener verden burde vært styrt av filosofer som baserte sin virkelighetsoppfatning på, ja nettopp; virkeligheten!

Den tid vil forhåpentligvis tvinge seg frem da man er nødt til å begynne å betrakte realitetene og ikke sysle med fantasier og ønsketenkning.

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 21:32
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Politikernes drivkrefter er neppe at de ønsker å opplyse folk om det de mener er sannheten nei...

De ønsker vel å "opplyse" folk, men det er bare for at de skal stemme på partiet.

Problemet er at det ikke går av å kombinere ren filosofisk interesse med et politikerliv. Man er nødt for å prioritere det som selger fremfor det som er sant skal man lykkes i politikken.

Se bare på det lille partiet RV, som hele tiden har stått på det de mener er sant. Det er jo ingen som stemmer på dem.

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 22:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004
QIQrrr skrev:
Det var en relativt spenstig teori som ikke stemmer...men det stemmer at jeg ofte har måttet forsvare mine meninger siden jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet og av den grunn stadig vekk opplever at mennesker ikke forstår mine lange tankerekker.

Jeg er dessverre ikke særlig pedagogisk av meg og har derfor vanskelig for å forklare komplekse ting på en enkel måte.

...seriøst Very Happy

Haha, her avslører jo du selv din useriøstet, da lange tankerekker ikke akkurat er ditt kjennemerke på disse sidene.

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 23:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

QIQrrr skrev:
Jeg vil egentlig ikke kalle meg radikal, det er det andre som gjør. Men det er klart at meningene kanskje kan oppfattes som radikale i et politisk korrekt samfunn hvor alle stort sett er enige selv om de paradoksalt nok krangler åpenlyst istedenfor å sette seg ned og akseptere at man kanskje besitter en flik av den totale løsningen relatert til det problemet man er satt til å løse. Jeg tenker her på de forskjellige politiske partiene som i stor grad hårnakket har tatt patent på deler av sannheten istedenfor å sette disse delene sammen til årsakssammenhenger som avslører det totale bildet den aktuelle problemstilling bunner ut i.

Det kan til tider være særdeles frustrerende å se politiske debatter på TV, men stort sett ser jeg på dette som ren og skjær underholdning selv om det tragisk nok får uheldige konsekvenser for samfunnsutviklingen da skylappene ser ut for å være grodd fast på permanent basis.

Jeg mener verden burde vært styrt av filosofer som baserte sin virkelighetsoppfatning på, ja nettopp; virkeligheten!

Den tid vil forhåpentligvis tvinge seg frem da man er nødt til å begynne å betrakte realitetene og ikke sysle med fantasier og ønsketenkning.

Og dette skriver en objektivist?
Vil ikke si at Vegard Marthinsen er kjent for fravær av skylapper akkurat.

InnleggSkrevet: Tor 11 Nov 2004, 23:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Og dette forventer du at jeg skal ta seriøst, bruke tid på og forsvare meg mot? Selv luft har mer innhold og substans enn de ordene du kommer med. Ja selv vakuum inneholder mer verdi enn det du lirer av deg. Tanketomt tøv. Skjerp deg.

Dette er sankasseargumentasjon av en karakter som bærer preg av "det er ikke jeg som er dum, det er du som er dum"...du dummer deg ut PeeWee...

InnleggSkrevet: Fre 12 Nov 2004, 01:42
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

QIQrrr skrev:
Og dette forventer du at jeg skal ta seriøst, bruke tid på og forsvare meg mot? Selv luft har mer innhold og substans enn de ordene du kommer med. Ja selv vakuum inneholder mer verdi enn det du lirer av deg. Tanketomt tøv. Skjerp deg.

Dette er sankasseargumentasjon av en karakter som bærer preg av "det er ikke jeg som er dum, det er du som er dum"...du dummer deg ut PeeWee...

Man blir jo tilslutt lei av å besvare dine innlegg seriøst, uten å få svar.

InnleggSkrevet: Fre 12 Nov 2004, 02:11
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [48 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet