|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Late lærere burde ikke være lærere...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 17 Mai 2005, 17:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Cooper test? har jeg aldri hørt om...
Har aldri hatt en løpetest etter at jeg kom på VGS. Har hatt super gymlærer som har hatt mye elevundervisning med oss. Jeg og en kamerat lærte de andre i klassen å bokse under vår undervisning... ble litt blod å sånn så det er vel ikke så rart at kampsport ikke er en så stor del av gymmen på skolen spesielt ikke boksing
|
_________________ Mesteren i bål- og krysstissing
Skrevet: Søn 05 Jun 2005, 21:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Med mindre gymnastikken blir lagt opp på en helt annen og nyskapende måte, stemmer jeg nei.
Noe så traumatisk som gymtimer i skolen har jeg aldri vært borti! Det var det værste av alle fag!! Det var bare med nød og neppe jeg bestod gym på videregående.. Har skikkelig hat forhold til det faget!
Kan ikke helt sette fingeren på hva det er, men skummelt er det i hvertfall. En blanding av prestasjonsangst og tvang, som har ført til skrekk! *Huffameg og grøsse på ryggen*
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 07 Jun 2005, 14:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Araneae
Främling

Ble Medlem: 20 Mai 2005 Innlegg: 9 Bosted: Nord
|
Jeg syns ikke det burde vært karakter i gym.
Tror det hadde vært bedre om man kunne slippe å hige etter en karakter som går på hvor god form man er i, men heller hatt det gøy.
Trening skal være morsomt.
|
Skrevet: Tor 09 Jun 2005, 17:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004 Innlegg: 272 Bosted: The staff of anger
|
| Araneae skrev: | Jeg syns ikke det burde vært karakter i gym.
Tror det hadde vært bedre om man kunne slippe å hige etter en karakter som går på hvor god form man er i, men heller hatt det gøy.
Trening skal være morsomt. |
Ja, ikke sant? Blir liksom for dumt... Alle er jo på forskjellig nivå. Hadde vært bedre at det ble lagt vekt på at alle fikk til noe, enn at bare noen fikk til alt, liksom. Noen har ikke sjangs til å komme opp på nivå med "de beste", men gjør alikevel sitt aller, aller beste... syns det blir litt urettferdig jeg...
|
_________________ Begeret hadde trillet rundt og endt opp i stående stilling.
"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham 
Skrevet: Tor 09 Jun 2005, 18:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

|
| Araneae skrev: | Jeg syns ikke det burde vært karakter i gym.
Trening skal være morsomt. |
Jeg syns vel det helt motsatte, karakter fører jo til at man vil heve presentasjoen sin for få bedre karakter. hadde vi ikke hatt karakter ville jo det ikke vært noen vits for latsabbene å møte opp en gang.
Og for det andre får jeg god karakter i det så det hadde vært litt døll om den ble borte fra vitnemålet 
|
Skrevet: Fre 10 Jun 2005, 00:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Araneae
Främling

|
Men tenk på de stakkars nerdene som får ødelagt snittkarakteren og livet lagt i grus fordi det eneste dem ikke kan er gym?..
Syns deltatt/ikke deltatt holder lenge.
Eller..
Karakteren bør settes mer på om man faktisk prøver å gjøre noe bra istedet for om man kan.
(jeg er ei kløne, ja)
|
Skrevet: Man 13 Jun 2005, 19:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

|
| Araneae skrev: | Men tenk på de stakkars nerdene som får ødelagt snittkarakteren og livet lagt i grus fordi det eneste dem ikke kan er gym?..
|
vel... tenk på de stakkars "nerdene" som ikke er noe gode i matte da, men alt annet, skal vi sette fu/ig på matte å da?
|
Skrevet: Man 13 Jun 2005, 22:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
martial arts og generel østensk filosofi ville utviklet de norske skolebarna til lærevillige flinke vidundere. eneste problemet jeg ser med karaktersetting i gym er at ngymlærere aldri snakker noe særlig med elevene. gymteorien er dessuten overdimensjonert, man burde tatt litt om skader, litt om uttøyning, men det pensumet som er på vgs idag er gigantisk.
|
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 08:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

|
| hüter'n skrev: | | martial arts og generel østensk filosofi ville utviklet de norske skolebarna til lærevillige flinke vidundere. |
kampsport blir nok aldri noe spess ut av i gymmtimene, er så mange foreldre som kommer til å protestere å klage, blir jo sett på som vold av mange. og spess etter at den undersøkelsen som sa at unger som går på kampsport blir mer voldelige og får antisosiale tendenser, kommer det nok aldri på tale at det blir gjort til en del av pensum 
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 19:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Araneae
Främling

|
| Haaa skrev: | | vel... tenk på de stakkars "nerdene" som ikke er noe gode i matte da, men alt annet, skal vi sette fu/ig på matte å da? |
Hm, det blir egentlig ganske dumt det også.
|
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 16:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
Det bør nok være litt kroppsøvning for å holde folk litt i form. Men det burde fokusere på å lære folk at sport kan være veldig gøy.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Søn 20 Aug 2006, 16:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |