DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Om det Ä bli satt i bÄs
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [80 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
QIQrrr skrev:
Glahn skrev:
Den ideologi er ennÄ ikke laget som gir gode retningslinjer for hva en burde alltid gjÞre i alle mulige situasjoner som kan oppstÄ.

Ingen ideologi nei, men det finnes en religion som hevder den har lagt retningslinjer for alle eventualiteter, nemlig Islam...

Kristendommen ogsÄ.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 22:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Vel, dere glemmer at man kan lage sin egen ideologi... Noe jeg tror Maggern tenkte pÄ.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 01:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Terning skrev:
Vel, dere glemmer at man kan lage sin egen ideologi... Noe jeg tror Maggern tenkte pÄ.

Noe som i seg selv ikke gjÞr faren mindre for at man fÞlger sin egen ideologi blindt i den tro at den er rett og riktig, og gir svaret pÄ alle viktige spÞrsmÄl slik at man alltid vet hva man skal gjÞre bare man gjÞr ting i trÄd med ideologien...

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg tror ikke ideologi Ăždelegger din evne til kritisk tenkning...

Et ideologisk menneske mÄ hele tiden tenke gjennom hva det virkelig mener det og...

Et ikke-ideologisk menneske er et pasifisert menneske.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:17
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg har ingen bestemt ideologi som sÄdan, men jeg er alt annet enn pasifisert...

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 23:57
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Men du er ideologisk... du har din egen ideologi... eh?

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 01:02
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Jeg har min egen ideologi, som jeg skrev i den fÞrste trÄden. Den gÄr ut pÄ at jeg bestemmer meg i enkeltsaker, og nÄr det er valg sÄ fÄr det partiet som er mest enig med meg (ikke motsatt Wink) min stemme. Derfor har jeg stemt pÄ nesten alle partiene fra HÞyre til RV... Rolling Eyes

PÄ en mÄte liker jeg tanken bak direkte demokrati, selv om jeg ser for meg at det ville blitt et byrÄkratihelvete uten like... Tanken pÄ at folket via for eksempel nettet, eller posten, stemmer pÄ det de synes er interessant tiltaler meg litt. Men, heldigvis fÄr man nesten si, er dette med direkte demokrati en utopi. Det ville vÊrt alt for lett Ä fikse slik at kun de med sammenfallende mening stemte, eller Ä pÞse pÄ med mange svada-saker rett fÞr en viktig sak, slik at folk gikk lei...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 09:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det er kanskje litt flaut Ä si det, men jeg stoler faktisk mer pÄ politikere enn pÄ folket. Jeg hadde ikke turt innfÞre et direkte demokrati...

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 13:59
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Terning skrev:
Det er kanskje litt flaut Ä si det, men jeg stoler faktisk mer pÄ politikere enn pÄ folket. Jeg hadde ikke turt innfÞre et direkte demokrati...

Det er en av hovedgrunnene til at jeg heller ikke vil ha direkte demokrati. Se bare pÄ hvordan folk stemmer pÄ Idol og andre realityserier og sÄ klager nÄr "favoritten" ryker ut fordi ingen stemte pÄ henne :p

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 14:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ja nemlig... vi kunne jo risikere Ä fÄ Kurt som lovgivende, utÞvende og dÞmmende makt Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 15:53
MAgger'n
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 22 Mai 2004
SelfÞleglig kan en lage sin egen ideologi?? Og gjÞr det for all del, men nÄr en stemmer mener jeg at en bÞr stemme etter det partiet som har samme ideologier som seg selv. ( fokus pÄ individ eller kollektiv) ( mer private styringer og muligheter eller mer statlig styring)

Om RV hadde hatt makten ville samfunnet blitt HELT annerledes enn om Frp hadde hatt makten.

Du vet det ja? stemme etter enkeltsaker ... Du mÄ tenke hvordan deres SAMFUNN blir. Ikke bare om du fÄr gratis barnehage eller ikke.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 16:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Jeg er uenig med dere alle. Magger\'n: Folk stemmer etter enkeltsaker fordi partiene ikke er trofaste mot den ideologien de i utgangspunktet bekjente seg til. Det er derfor et uaktuelt tema i valgkampen.

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 16:58
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Dere andre mener ideologi bare er en begrensning for enkeltmenneskets kritiske tenkning og er uheldig for samfunnet. Men en ideologi kan samle et folk slik at alle trekker i samme retning. Det fÞrer til bedre resultater.

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 17:01
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Terning skrev:
Men du er ideologisk... du har din egen ideologi... eh?

Ingen uttalt ideologi jeg forholder meg til i alle tilfeller, nei.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 19:20
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Hva er en ideologi?

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 21:37
MAgger'n
FrÀmling
FrÀmling

Oceanborn skrev:
Jeg er uenig med dere alle. Magger\'n: Folk stemmer etter enkeltsaker fordi partiene ikke er trofaste mot den ideologien de i utgangspunktet bekjente seg til. Det er derfor et uaktuelt tema i valgkampen. <br/><br/><i>Dette innlegget er skrevet via WAP</i>

Jeg vet ikke om du har fÄtt med deg dette, men Norge har MIDRETALLS REGJERING. Hvet du hva dette innebÊrer ??? En lever pÄ andre partiers Velsignelse, om du skal ha en sak igjennom.

Om et parti har pÄ programmet at de vil jobbe for mindre skatt om de blir valgt, er det ikke sikkert de for det igjennom. Ikke bare mÄ de ha flertal innad i regjeringen (som i norge alltid bestÄr av flere partier) men mÄ ogsÄ fÄ forslaget sitt igjennom i stortinget!

SÄ grunnen til at f.eks. HÞyre i sin regjeringstid ikke har gitt store skatteletter til folket og kuttet sterkt i det offentlige, er mest trolig at de ikke hadde hatt sjangs verken i regjeringen de sitter i, eller pÄ stortinget.

Jeg tror det er denne type situasjon, som i dine Þyner ser ut som upÄlitlige politikere som sier en ting Ä gjÞr en annen, er heller mer som beskrevet over.

Men du ser poenget mitt med hvorfor det er farlig Ä bare stemme etter enkeltsaker hÄper jeg. Jeg tror samfunnet hadde vert fantastisk ustabilt og upÄlitlig hadde alle gjort Titan.

MVA. Maggern

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 16:59
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

MAgger'n skrev:
Jeg tror samfunnet hadde vert fantastisk ustabilt og upÄlitlig hadde alle gjort Titan.

((Jeg gjetter pÄ at det mangler et som og en t i nicket mitt?))

Er det det at jeg har stemt pÄ alt fra HÞyre til RV som ville gjort samfunnet ustabilt og upÄlitelig? Jeg mener ikke det.

Grunnen til at jeg stemte HĂžyre sist (kommune-)valg er at de faktisk gjĂžr en god jobb i Trondheim, og at de hadde bedre planer for utdanning enn hva AP hadde.
NÄr det gjelder stortingsvalg sÄ har jeg stort sett stemt SV, men sist stortingsvalg stemte jeg RV fordi jeg mener SV krangler for mye innad.

NÄ skal ikke jeg skryte av at jeg har satt meg sÄ fryktelig godt inn i krig og fred og politikk og sÄnn Rolling Eyes men jeg vet hva jeg personlig mener, og da kan ingen komme og si til meg at jeg ikke skal stemme "vinglete". Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Lűr 29 Mai 2004, 01:50
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Dette gÄr i grunn ut pÄ at de som er trofaste mot et parti Þnsker Ä skille ut en gruppe "mindreverdige" som angivelig Þdelegger demokratiet.

Personlig sÄ syns jeg det virker mer demokratisk Ä stemme pÄ det partiet som gjÞr en god jobb, istedet for Ä stemme pÄ det du en gang i ungdomsÄra bestemte deg for Ä like... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lűr 29 Mai 2004, 12:42
MAgger'n
FrÀmling
FrÀmling

"Mindreverdige" er Ă„ ta litt hardt i.

Jeg stemmer hÞyre og det har jeg alltid gjort. Dette av den grunn at situasjonen min forbedrer seg med de i regjering. Jeg vet f.eks. at den lave renten som er nÄ, som sparer meg for mye penger og som har skapt den enorme oppgangen pÄ bÞrsen det siste Äret, kom av den politikken hÞyre kjÞrte. Dette hadde definitivt ikke skjedd om det hadde vert en Ap regjering, eller lignende.

Unnskyld min skarpe tone i forige innlegg. En stemmer helt klart som en vil.

Øl til folket!

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 00:00
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Klart det er mange som tjener pÄ hÞyreregjering! Men det er likevel ingen grunn til Ä stemme slik etter min mening...

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 00:57
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [80 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet